• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-02-27 14:23:29 följande:
    När jag har fått värk ha det varit tvärtom. Att det har börjat längst ner i livmodern o fortsatt upp o runt svanken , höfter mer mot rumpan.

Det sa hon är en vanlig sammandragning eller förvärk.
  • Längtanefterlilladig
    Mortisfru83 skrev 2014-02-27 14:35:01 följande:
    Ush!! Sitter hos frisören och slingar håret.. Tänkte ha en riktig ego-dag idag. Har gått till denna frisör i många år, min syster har också gått till henne. Jag och min syster har helt tappat vår relation de senaste månaderna, på hennes initiativ, jag har verkligen försökt att ringa och boka in mysträffar som vi alltid haft men nej, hon vill bara inte. Bestämde för en vecka sedan att jag ger upp och ger henne space, sen dess har vi inte hörts av och vi brukar prata i telefon några gånger per dag i vanliga fall. Ja iallafall, idag när jag kom till frisören så började hon fråga hur min syster mår och jag svarade kort och försökte undvika ämnet.. Efter ett tag så började hon prata om hur glad min syster måste vara nu när hon ska bli moster och hit å dit. Och vad tror ni jag gör?? Jo bryter ihop totalt. Det va som att någon satte på kranen. Så här har jag nu suttit hos min stackars frisör och fulbölat.. Känner mig sååå ledsen och sviken av min syster. Och främst just nu känner jag mig bortgjord, man känner sig verkligen utlämnad när man inte kan hålla tillbaka tårarna. Min man säger att jag måste försöka fokusera på mig själv och bäbisen men de e supersvårt. Så imorrn har han lovat mig en tjejdag.. :)

Jag förstår verkligen hur du känner det. Och det är inte roligt. Är det så att din syster också vill ha barn men inte kan få & mår dåligt över det?Jag vet att när jag var ofrivilligt barnlös så tog jag avstånd från vänner som hade barn. Var mycket svårt att träffa min äldsta syster också som hade småbarn. Nu är min mellan syster lite avstånds tagande till mig. Vet att hon längtar efter barn. Försöker undvika att prata om barn med henne. Ge din syster lite avstånd & låt henne ta kontakt med dig.
  • Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-02-27 14:04:37 följande:
    Inne på förlossningen pga minskade fosterrörelser. Har precis fått ctg kollad, hon verkade vara nöjd men vi ska förmodligen (förhoppningsvis?) på UL också. Funderar ju på det där med vattenavgång också, men sköterskan sa att man kan ha vattnigare flytningar. Frågan är om man kan ha både rikliga och vattniga... Minskade rörelser för mig innebär släpigare, mindre sparkar, mer tryckande rörelser snarare än buffande, vilket är mer likt Minions rörelsemönster. Vi får väl se vad doktorn säger.

Rörelserna ändras ju väldigt mycket tycker jag ju närmre BF man kommer. Mycket tryckande & släpande rörelser som du skriver. Skönt att de kollar dig ordentligt. Jag hade planer att åka in i går också. Men efter besöket hos BM idag är jag lugnare. Dels buffade han en hel del där & sen sa BM att han förmodligen ändrat läge lite & rör sina fötter in mot ryggen.
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-02-27 13:48:11 följande:
    Förlåt men kan inte släppa det som hände Anki84. Mår skit o kan inte vara lugn längre :(

Det är jätte tufft & hemsk upplevelse. Tyvärr drabbar det en del barn & inget vet varför. Man får försöka tänka att man inte kan råda över situationen & det är ovanligt att det händer något sånt hemskt. Upplever du minskade rörelser fortfarande eller är det allmän oro?
  • Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2014-02-27 14:05:20 följande:
    Jag kan inte heller släppa de. Kunde inte sova inatt :( Ja jag vet inte hur de funkar med sluten grupp å så, för min del kan vi gärna gå över till Facebook där jag är aktiv mer, men om inte alla vill de så hänger jag på var de än blir :)

Jag hoppar gärna över till facebook. För att där kan iallfall jag lägga ut bilder direkt från mobilen. Nu måste jag starta upp den stationära datorn, föra över bilder från mobilen till datorn & sen öägga in här. Något krångligt
  • Längtanefterlilladig
    tvetalan skrev 2014-02-27 14:15:30 följande:
    Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle sitta och hoppas på att få känna smärta... Men här sitter jag och bara längtar. Vill att det ska sätta igång av sig självt så snart som möjligt (ifall jag nu har Hf). Samtidigt är jag livrädd för smärta. Längtar liksom med skräckblandad förtjusning... Mannen försöker lugna mig med att allt kommer att gå bra och att jag kommer klara smärtan men det är ju lätt att säga när man inte vet hur det är eller känns att föda barn. Tror epiduralen kommer bli min bästa vän, fastän jag fram tills nu varit ganska skeptisk mot den tidigare!

Samma här. Längtar men ändå inte. Tror att smärtan blir annorlunda än t.ex ett brutet ben. Man får paus i värkarna. Tänk efter en värk att det är ett steg närmre din bebis. Ät ordentligt nu innan & ladda bb väskan med energibars & godis. Vila mycket. De säger att trötthet, hunger, otrygghet & brist på stöd förvärrar smärta. Så det kan man ju påverka själv. Försök att andas & slappna av. Träna innan på det!Samtala med din sambo hur han ska göra om du hamnar i panik & börjar hyperventilera. Hur vill du att hans stöd ser ut? Lite tips bara.
  • majsa88

Allmän oro bara. Man blir så rädd o vill bara föda nu för o slippa vara orolig varjedag u

Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 15:01:38 följande:
    Det är jätte tufft & hemsk upplevelse. Tyvärr drabbar det en del barn & inget vet varför. Man får försöka tänka att man inte kan råda över situationen & det är ovanligt att det händer något sånt hemskt. Upplever du minskade rörelser fortfarande eller är det allmän oro?

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-02-27 15:07:56 följande:
    Allmän oro bara. Man blir så rädd o vill bara föda nu för o slippa vara orolig varjedag u

Ja känner ibland samma sak. Det kommer gå bra
  • Mortisfru83
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 14:56:54 följande:

Jag förstår verkligen hur du känner det. Och det är inte roligt. Är det så att din syster också vill ha barn men inte kan få & mår dåligt över det?Jag vet att när jag var ofrivilligt barnlös så tog jag avstånd från vänner som hade barn. Var mycket svårt att träffa min äldsta syster också som hade småbarn. Nu är min mellan syster lite avstånds tagande till mig. Vet att hon längtar efter barn. Försöker undvika att prata om barn med henne. Ge din syster lite avstånd & låt henne ta kontakt med dig.
    Tack för dina ord.. Ja, hon är ju barnlös och fem år äldre än mig men å andra sidan så har hon tagit avstånd från alla. I måndags konfronterades hon av en gemensam vän och då sa hon att hon är så lycklig nu så hon behöver ingen annan än sin nya kille... Hon är alltså 35 år.

Dessutom så vet hon att jag för ett år sen trodde att jag aldrig skulle kunna bli gravid, kan hon inte unna mig det här då så är det inte klokt.. Jag och mitt ex försökte i sju år.. Jag vet känslan av sorg och hopplöshet när det inte tar sig. Hon har ju precis inlett ett förhållande så jag tror knappt att de börjat försöka...
  • majsa88

Jaa man får hoppas det..nu när han rör sig så blir ja tårögd. Får skylla på hormoner :) g

Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 15:12:25 följande:
    Ja känner ibland samma sak. Det kommer gå bra

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014