• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

Sluten grupp låter bra. Varit hos BM nu. Sf måttet låg på 33 cm & sjunkit från kurvan. Normalt enligt BM. Huvudet låg väldigt långt ner. Inte skönt när hon kände efter det. Hjärtljuden 145 slag/minut. Blodtryck 120/65. Blodsocker 4,6. Kanske detta var sista besöket nu innan igångsättning. Kan alltid hoppas.

• Längtanefterlilladig
    Prinsessan på ärten skrev 2014-02-27 12:53:00 följande:
    Jag har 3 dagar till bf... Men känner iiiinget! ( dock sa läkaren att han kunde se rejäla sammandragningar på ctg och konstaterade att jag nog hade bra smärttröskel, så vi kan ju hopps att jag går runt och håller på att föda as we speak :) Har liksom förväntningen att jag ska ligga i fosterställning på golvet av smärta innan vi åker in... Ni som fött, hur ont gör det? Hemma biten tänker jag på då ( väl inne lär jag klistra lustgasmasken mot ansiktet) är det liksom "aj, aj nu händer ngt" eller mer " det bliiiiiiiir inga fler baaaaaaarn efter dennaaaaa, make it stoooooooop!!!!"

Tror det är helt omöjligt att svara på hur det känns då alla har olika smärtgränser. Jag frågade min läkare om det igår. Hon sa att vissa känner att det är som molande mensvärk i nedre delen av magen/ryggen & ljumskarna. Vissa känner ingenting. Vissa har så ont att dem tror ryggen ska gå av. Själv har jag intalat mig & även hört kompisar säga att latensfasen känns som mensvärk till en början & sen eskalerar det & blir mer & mer. Min BM sa idag att en värk ska börja i toppen av magen, gå neråt & sen avslutas uppe i magen. Som en våg. Vi märker nog det när vi är där
  • majsa88

Förlåt men kan inte släppa det som hände Anki84. Mår skit o kan inte vara lugn längre :(

• carina87

Inne på förlossningen pga minskade fosterrörelser. Har precis fått ctg kollad, hon verkade vara nöjd men vi ska förmodligen (förhoppningsvis?) på UL också. Funderar ju på det där med vattenavgång också, men sköterskan sa att man kan ha vattnigare flytningar. Frågan är om man kan ha både rikliga och vattniga...

Minskade rörelser för mig innebär släpigare, mindre sparkar, mer tryckande rörelser snarare än buffande, vilket är mer likt Minions rörelsemönster. Vi får väl se vad doktorn säger.

• Joma

Jag kan inte heller släppa de. Kunde inte sova inatt :(

Ja jag vet inte hur de funkar med sluten grupp å så, för min del kan vi gärna gå över till Facebook där jag är aktiv mer, men om inte alla vill de så hänger jag på var de än blir :)

• majsa88

Samma här. Var vaken till 05.30. O grät av lycka varje gång jag kände honom i magen

• tvetalan
    carina87 skrev 2014-02-27 14:04:37 följande:
    Inne på förlossningen pga minskade fosterrörelser. Har precis fått ctg kollad, hon verkade vara nöjd men vi ska förmodligen (förhoppningsvis?) på UL också. Funderar ju på det där med vattenavgång också, men sköterskan sa att man kan ha vattnigare flytningar. Frågan är om man kan ha både rikliga och vattniga... Minskade rörelser för mig innebär släpigare, mindre sparkar, mer tryckande rörelser snarare än buffande, vilket är mer likt Minions rörelsemönster. Vi får väl se vad doktorn säger.

Hoppas att allting går bra. Förstår att ni är oroliga. Vad bra att du åkte in!
  • tvetalan

Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle sitta och hoppas på att få känna smärta... Men här sitter jag och bara längtar. Vill att det ska sätta igång av sig självt så snart som möjligt (ifall jag nu har Hf). Samtidigt är jag livrädd för smärta. Längtar liksom med skräckblandad förtjusning... Mannen försöker lugna mig med att allt kommer att gå bra och att jag kommer klara smärtan men det är ju lätt att säga när man inte vet hur det är eller känns att föda barn. Tror epiduralen kommer bli min bästa vän, fastän jag fram tills nu varit ganska skeptisk mot den tidigare!

• majsa88

När jag har fått värk ha det varit tvärtom. Att det har börjat längst ner i livmodern o fortsatt upp o runt svanken , höfter mer mot rumpan.

Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 13:47:47 följande:
    Tror det är helt omöjligt att svara på hur det känns då alla har olika smärtgränser. Jag frågade min läkare om det igår. Hon sa att vissa känner att det är som molande mensvärk i nedre delen av magen/ryggen & ljumskarna. Vissa känner ingenting. Vissa har så ont att dem tror ryggen ska gå av. Själv har jag intalat mig & även hört kompisar säga att latensfasen känns som mensvärk till en början & sen eskalerar det & blir mer & mer. Min BM sa idag att en värk ska börja i toppen av magen, gå neråt & sen avslutas uppe i magen. Som en våg. Vi märker nog det när vi är där

• Mortisfru83

Ush!! Sitter hos frisören och slingar håret.. Tänkte ha en riktig ego-dag idag. Har gått till denna frisör i många år, min syster har också gått till henne. Jag och min syster har helt tappat vår relation de senaste månaderna, på hennes initiativ, jag har verkligen försökt att ringa och boka in mysträffar som vi alltid haft men nej, hon vill bara inte. Bestämde för en vecka sedan att jag ger upp och ger henne space, sen dess har vi inte hörts av och vi brukar prata i telefon några gånger per dag i vanliga fall. Ja iallafall, idag när jag kom till frisören så började hon fråga hur min syster mår och jag svarade kort och försökte undvika ämnet.. Efter ett tag så började hon prata om hur glad min syster måste vara nu när hon ska bli moster och hit å dit. Och vad tror ni jag gör?? Jo bryter ihop totalt. Det va som att någon satte på kranen. Så här har jag nu suttit hos min stackars frisör och fulbölat.. Känner mig sååå ledsen och sviken av min syster. Och främst just nu känner jag mig bortgjord, man känner sig verkligen utlämnad när man inte kan hålla tillbaka tårarna. Min man säger att jag måste försöka fokusera på mig själv och bäbisen men de e supersvårt. Så imorrn har han lovat mig en tjejdag.. :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014