• Anonym (tveksam)

Svärdotter från hell

Min svärdotter är en mycket besvärlig person som jag helst inte vill träffa. Naturligtvis vill jag behålla kontakten men min son. Hur gör jag bäst? Berätta för sonen eller spela teater?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-30 09:02
    Tack alla som tagit sig tid att komma med synpunkter. Mycket värdefullt att få ta del av andra människors syn på problemet.Vissa rabiata svärmorshatare verkar inte förstå vad tråden handlade om men det är deras problem.Tack alla ni andra!

• Svar på tråden Svärdotter från hell
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-29 13:11:05 följande:
    Ett bra tips! Ja, hon har många goda sidor och nej hon visar ingen som helst aggressivitet mot mig.
    På vilket sätt är hon aggressiv mot din son då?
  • TrendyFarsa
    Anonym (i samma sits) skrev 2013-07-29 13:08:33 följande:

Du har ingen aning om vem min son är heller! Eller vem han var före svärdottern satte klorna i honom.
    Men min svärdotter är från Hell!
    Helt rätt, jag har ingen aning. Men jag vet att personer som låter andra (nu upprepar jag mig) bestämma över dom är ynkryggar som under sin uppväxt inte fått lära sig att om man inte står på sig så kommer andra att göra det.

Har du uppfostrat Din son att tänka själv och inte att alltid vara andra till lags, ja då försvinner risken att någon slår klorna i honom och bestämmer vem han ska ha kontakt med. 
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • TrendyFarsa
    Anonym (i samma sits) skrev 2013-07-29 13:21:55 följande:
    En sak att tänka på - om du funderar på att konfrontera eller ta upp detta så kommer din son att ta sin frus parti. Han lever ju med henne och hon har mera möjlighet att påverka hans tankar och hans vardag. Det är jättesvårt och jag funderar på hur man kunde gjort annorlunda.
    Om han inte under sin uppväxt fått lära sig att tänka själv, jag då har "hon" möjlighet att "påverka hans tankar".

Det stämmer. 
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Anonym (spela)
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-29 13:34:28 följande:
    Detta tycker jag är ett tydligt exempel på mångas inställning till svärmödrar här på fl .Man hugger direkt....
    Finns det så många dåliga mödrar till söner? Rent statistiskt sett borde det finnas lika många dåliga mödrar till döttar?
    Fast män hänger inte här. Det om något hade varit omanligt.
    Håller med, man ser många bitchiga svärdöttrar som bara ser svärmor som någon som skall hålla sig på mattan och endast existera som barnpassare.

Jag tror dock att du kommer att begå ditt livs misstag om du berättar för sonen hur du känner.  Han kommer berätta det för sin fru och sedan är det kört. Tyvärr måste du nog spela teater skulle jag säga.
  • Eerie
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-29 13:34:28 följande:
    Detta tycker jag är ett tydligt exempel på mångas inställning till svärmödrar här på fl .Man hugger direkt....
    Finns det så många dåliga mödrar till söner? Rent statistiskt sett borde det finnas lika många dåliga mödrar till döttar?
    Fast män hänger inte här. Det om något hade varit omanligt.
    fast alltså jag läste ju fel
  • Anonym (tveksam)
    Anonym (spela) skrev 2013-07-29 13:41:47 följande:
    Håller med, man ser många bitchiga svärdöttrar som bara ser svärmor som någon som skall hålla sig på mattan och endast existera som barnpassare.

Jag tror dock att du kommer att begå ditt livs misstag om du berättar för sonen hur du känner.  Han kommer berätta det för sin fru och sedan är det kört. Tyvärr måste du nog spela teater skulle jag säga.
    Det är därför jag tvekar. Läste du Jesper F:s inlägg? Att spela teater är heller ingen bra lösning. Kroppsspråket säger sitt..
  • Anonym (Ò_ó)
    Anonym (spela) skrev 2013-07-29 13:41:47 följande:

kan ju bara tala för mig själv men min svärmor kommer då aldrig någonsin behöva agera barnpassare, hon kommer aldrig vara ensam med mitt barn, och det handlar inte om missunnsamhet eller mindervärdeskomplex eller svartsjuka från min sida, utan om att hon helt enkelt inte är pålitlig.
  • Anonym (justdet)
    Eerie skrev 2013-07-29 13:56:49 följande:
  • Anonym (heja)

Jag har en tendens att hamna mellan min mamma och min bror.. De har en mycket bra relation men min bror har ett ganska hett temperament och går ibland överstyr för skitsaker och det har slutat med att han inte pratar med mamma på en månad (vilket gör henne otroligt ledsen).. Det är inte bara mamma som fått smaka på hans humör! Det största problemet är att han och hans sambo inte kommunicerar ordentligt med varandra och vi andra hamnar i kläm..
    Här är det viktigaste vi har lärt oss i allt detta.
    *Dra aldrig upp något gammalt, älta inte över det som gjorts.
    *Ta ansvar för kommunikationen och relationen du vill ha med personen. Kommunicera med din son direkt. Ring och fråga om födelsedagar som är ankommande och hur de ska firas etc.
    *När något händer där du blir inblandad (tex anklagad för att vara för påträngande eller liknande, vad som), ta upp det direkt med din son och fråga om han tycker si eller så..
    *Se till att alltid ha ditt på det torra..

• Anonym (tveksam)
    Eerie skrev 2013-07-29 13:56:49 följande:
    Ja, du läste fel, därför att läste det du ville skulle stå. Dina känslor rusade iväg med dig.
Svar på tråden Svärdotter från hell