• Anonym (tveksam)

Svärdotter från hell

Min svärdotter är en mycket besvärlig person som jag helst inte vill träffa. Naturligtvis vill jag behålla kontakten men min son. Hur gör jag bäst? Berätta för sonen eller spela teater?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-30 09:02
    Tack alla som tagit sig tid att komma med synpunkter. Mycket värdefullt att få ta del av andra människors syn på problemet.Vissa rabiata svärmorshatare verkar inte förstå vad tråden handlade om men det är deras problem.Tack alla ni andra!

• Svar på tråden Svärdotter från hell
  • Wilma45

Jag tycker du ska försöka lära känna din svärdotter lite bättre. Träffas ni någonsin ensamma, hon och du?
    Eftersom din son valt henne måste hon ju ha några goda sidor också. Och hon är den som kommer att bli mamma till dina barnbarn, och om ni inte kommer överens kommer det i förlängningen drabba de små och din relation till dem.
    Jag vet ju inte hur hennes aggressivitet tar sig uttryck, men om du tycker att hon alltid vänder ut taggarna mot dig så borde du kräva en förklaring. Kanske finns det nåt missförstånd i botten? 
    Deras ekonomi ska du kanske inte engagera dig så mycket i, utan överlåta till dem själva att hantera. Din son är ju ändå vuxen. 

• MrsPenn
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-28 17:26:10 följande:
    Min svärdotter är en mycket besvärlig person som jag helst inte vill träffa. Naturligtvis vill jag behålla kontakten men min son. Hur gör jag bäst? Berätta för sonen eller spela teater?
    Spela teater. Spela, kvinna!
    Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • molly50
    Wilma45 skrev 2013-07-29 11:57:31 följande:
    Jag tycker du ska försöka lära känna din svärdotter lite bättre. Träffas ni någonsin ensamma, hon och du?
    Eftersom din son valt henne måste hon ju ha några goda sidor också. Och hon är den som kommer att bli mamma till dina barnbarn, och om ni inte kommer överens kommer det i förlängningen drabba de små och din relation till dem.
    Jag vet ju inte hur hennes aggressivitet tar sig uttryck, men om du tycker att hon alltid vänder ut taggarna mot dig så borde du kräva en förklaring. Kanske finns det nåt missförstånd i botten? 
    Deras ekonomi ska du kanske inte engagera dig så mycket i, utan överlåta till dem själva att hantera. Din son är ju ändå vuxen. 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • TrendyFarsa
    Anonym (i samma sits) skrev 2013-07-29 11:42:49 följande:
    Oj vad jag känner igen mig TS!
    Har en son som sakta men säkert vävts in i en falsk tillvaro av en manipulativ fru. Själv ser han inte hur han förändras, börjar ljuga både för sig själv och för andra.

Vi hade en väldigt tight relation innan hon kom in i bilden. Vilket inte innebar att jag ringde tre ggr per dag eller  invaderade hans hem . Vi kunde prata om allt.

Efter att ha hållit god min ett par år började han fråga varför jag inte gillar han fru och detta leder senare till en djup konflikt vilken innebär att vi inte träffas alls idag. Det hela började med att han inte fick besöka mig mer för frun och sedan inte ens prata med mig. Så en viss varning för att vara allt för ärlig och rak! 

Så din son får inte träffa dig eller ens ha kontakt med dig. För att hans fru förbjuder det?
    Och det accepterar han?

Wow, du har verkligen uppfostrat en riktig "Man" du. 
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Anonym (i samma sits)
    TrendyFarsa skrev 2013-07-29 12:15:43 följande:
    Så din son får inte träffa dig eller ens ha kontakt med dig. För att hans fru förbjuder det?
    Och det accepterar han?

Wow, du har verkligen uppfostrat en riktig "Man" du. 

Hade du uttryckt dig likadant om det gällde min makes dotter?
  • TrendyFarsa
    Anonym (i samma sits) skrev 2013-07-29 12:40:32 följande:

Hade du uttryckt dig likadant om det gällde min makes dotter?
    Jag har ingen aning om vem din makes dotter är så det vet jag inte.

Det enda som jag vet är att om man låter någon annan bestämma över en och köra över en så är man inget annat än en liten ynklig skit. 
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Wittra
    Oj vad jag känner igen mig TS! Har en son som sakta men säkert vävts in i en falsk tillvaro av en manipulativ fru. Själv ser han inte hur han förändras, börjar ljuga både för sig själv och för andra. Vi hade en väldigt tight relation innan hon kom in i bilden. Vilket inte innebar att jag ringde tre ggr per dag eller  invaderade hans hem . Vi kunde prata om allt. Efter att ha hållit god min ett par år började han fråga varför jag inte gillar han fru och detta leder senare till en djup konflikt vilken innebär att vi inte träffas alls idag. Det hela började med att han inte fick besöka mig mer för frun och sedan inte ens prata med mig. Så en viss varning för att vara allt för ärlig och rak!   

Ringa 3 gånger om dagen? invadera hans hem? Det kanske var det som hans fru fick nog av ,
  • Anonym (tveksam)
    Oj vad jag känner igen mig TS!
    Har en son som sakta men säkert vävts in i en falsk tillvaro av en manipulativ fru. Själv ser han inte hur han förändras, börjar ljuga både för sig själv och för andra.

Vi hade en väldigt tight relation innan hon kom in i bilden. Vilket inte innebar att jag ringde tre ggr per dag eller  invaderade hans hem . Vi kunde prata om allt.

Efter att ha hållit god min ett par år började han fråga varför jag inte gillar han fru och detta leder senare till en djup konflikt vilken innebär att vi inte träffas alls idag. Det hela började med att han inte fick besöka mig mer för frun och sedan inte ens prata med mig. Så en viss varning för att vara allt för ärlig och rak! 

Tack för varning! Är fullt medveten om risken och det är därför jag "segar". Min son och jag har också haft och har en bra relation. Det är bara det att han blir tystare och tystare. Han såg och kommenterade företeelser i svärdottern familj i början på förhållandet men det förekommer inte längre. Det otäcka är, precis som du skriver, att förändringen sker långsamt och att han/man inte är medveten om den just då.
    Tänker på bilden av när man lägger en groda i en kastrull med kallt vatten som man sedan sätter på spisen.
  • Anonym (i samma sits)
    TrendyFarsa skrev 2013-07-29 12:51:57 följande:
    Jag har ingen aning om vem din makes dotter är så det vet jag inte.

Det enda som jag vet är att om man låter någon annan bestämma över en och köra över en så är man inget annat än en liten ynklig skit. 

Du har ingen aning om vem min son är heller! Eller vem han var före svärdottern satte klorna i honom.
    Men min svärdotter är från Hell!
  • Anonym (i samma sits)
    Wittra skrev 2013-07-29 13:04:35 följande:

Ringa 3 gånger om dagen? invadera hans hem? Det kanske var det som hans fru fick nog av ,
    Läs! Jag skrev att jag inte gjorde det! Jag har alltid varit noga med att mina barns hem är deras och varit respektfull i det.
Svar på tråden Svärdotter från hell