• Anonym (tveksam)

Svärdotter från hell

Min svärdotter är en mycket besvärlig person som jag helst inte vill träffa. Naturligtvis vill jag behålla kontakten men min son. Hur gör jag bäst? Berätta för sonen eller spela teater?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-30 09:02
    Tack alla som tagit sig tid att komma med synpunkter. Mycket värdefullt att få ta del av andra människors syn på problemet.Vissa rabiata svärmorshatare verkar inte förstå vad tråden handlade om men det är deras problem.Tack alla ni andra!

• Svar på tråden Svärdotter från hell
  • Anonym (tveksam)
    Felicia111 skrev 2013-07-28 19:40:58 följande:
    Uppenbarligen har du ju lite kontrollbehov när du säger att du inte vill träffa henne för att du inte gillar hur hon är mot din son?

säger du det......................
  • Anonym (svärmor)
    Felicia111 skrev 2013-07-28 19:40:58 följande:
    Uppenbarligen har du ju lite kontrollbehov när du säger att du inte vill träffa henne för att du inte gillar hur hon är mot din son?

Så behöver det inte vara. Man kan helt enkelt inte vilja umgås med människor som inte behandlar de man älskar med respekt.
  • Anonym (tveksam)
    Anonym (svärmor) skrev 2013-07-28 20:08:15 följande:

Så behöver det inte vara. Man kan helt enkelt inte vilja umgås med människor som inte behandlar de man älskar med respekt.
  • Respekt
    Anonym (svärmor) skrev 2013-07-28 20:08:15 följande:

Nja, nu låter det lite som att du/ni inte tycker att sonens tjej är fin/bra nog åt eran lilla gulleplutt.

Ni börjar framstå som svärmor i solsidan 
  • Erica80

Jag har en mamma som inte gillar min sambo. Jag har tidigare klagat över över att han kanske inte gör så mycket hemma eller med barnen + att vi hade en delnproblem i förhållandet ett tag.

Vi har löst våra problem som ett par och våran vardag ser idag annorlunda ut men min mamma har helt fastnat vid det som varit och ogillar min sambo av dessa skäl.

Skitjobbigt och hon kan inte släppa det och gå vidare.

Min sambo märker tydligt av ogillandet trots att hon försöker mörka det.

Prata med sonen men var oxå beredd på att han ber dig skita fullständigt i hans förhållande. Du vet inte hur deras vardag ser ut.

En väninna sa en gång nått som fastnat hos mig. Ofta berättar vi till våra nära och kära om alla dåliga sidor som våra partners har för att ventilera men missar att berätta om allt det positiva och på så sätt så tror alla att förhållandet är helt kasst fast verkligheten är en helt annan.

• FruWikstrom

Är du min svärmor?

Hon håller navelsträngen stenhårt och lägger sig i allt och lite till. Fy

• Respekt

Kanske dags att klippa navelsträngen ja

• EllisBell

Fy, jag hoppas att mina söner träffar rara svärdöttrar (såna som jag som fattar att min svärmor är min mans mamma och mina barns farmor

• EllisBell

Jaha, mitt inlägg klipptes av på halva. Jävla app. Orkar inte skriva om men det är iaf patetiskt med alla dessa brudar som har mindervärdeskomplex gentemot svärmor. Undra om ni själva kommer att ta avstånd från era barn när de är vuxna?

• Anonym (tveksam)

EllisBell skrev 2013-07-29 07:56:37 följande:
    Fy, jag hoppas att mina söner träffar rara svärdöttrar (såna som jag som fattar att min svärmor är min mans mamma och mina barns farmor

Jag håller tummarna för dig så att det blir så.

Det borde finnas en hel del på detta forum som har söner. Vilken oförmåga och brist på insikt de har, eftersom de inte kan räkna ut att de själva sitter i samma situation inom 20-30 år. Yttranden som "klipp navelsträngen" "kontrollbehov" etc kommer de då själva att möta och få erfara hur det känns att få klistrat på sig.På så sätt är livet rättvist. Låt dem leva i sin värld fram tills dess.
Svar på tråden Svärdotter från hell