vi vet alldeles för lite i frågan för att kunna kommentera på ett vettigt sätt. Givetvis finns det svärdöttrar som verkligen inte är bra eller inte passar ihop med just den mannen, likväl som det finns svärmödrar som lägger sig i för mycket, vill vara lika stor del i sonens liv som de var innan han skaffade en egen familj osv. Relationen ändras när man blir vuxen och får egen partner, så är det bara.
Min ena bror hade för länge sen en relation med en tjej som slog honom. Det tog ett tag innan vi andra märkte, hon gjorde det inte så ofta men det hon gjorde varje dag var att försöka ha hyperkontroll på honom. Detta var innan mobilens tid och när hon inte visste var han höll hus, kunde hon åka och leta efter honom, ringa runt till hans vänner osv och när hon hittade honom skällde hon ut honom för att han var en kvart sen, typ. Mina föräldrar försökte prata med min bror för de såg att han inte mådde bra men han slog ifrån sig och sa att de hade det bra. (min bror bodde ff hemma då, han var ca 20). Så en gång skulle de ut, de gjorde sig i ordning hemma hos oss. Då hörde vi brorsan skrika och svära åt henne, hon hade bränt honom på armen med locktången, med flit! Då ungefär började han inse att allt kanske inte var så bra och ett tag efter gjorde han äntligen slut. 2 år höll han ihop med henne. Med denna långa historia vill jag illustrera att det visst kan finnas olämpliga svärdöttrar. Om TS svärdotter har ett sånt konstigt beteende eller på något annat sätt trycker ner killen, ja då finns det väl fog för att anta att TS vet vad hon talar om?
Om det inte finns några sådana saker alls utan bara en "känsla" hos TS att den här tjejen inte är bra, ja då får TS tagga ner, kliva lite åt sidan och lita på att sonen vet vad han gör