• Anonym (tvättstugan)

Stallkläder i tvättstugan

Bor i ett hyreshus med två tvättstugor en grov en vanlig. Båda är mycket fräscha  är väldigt välutrustad maskinpark. Vi har även torktumlare i grovstugan men inget torkskåp det är det som skiljer de åt. Har en granne som håller på med hästar hon har en egen och sen jobbar hon tydligen på kommunens ridskola.

Mina barn och jag är allergiska mot häst och jag vet att hon tvättar sina kläder hon haft i stallet i vår tvättstuga. Idag hade jag tvättid efter henne och frågade om jag fick lägga in tvätt på hennes tid så jag han klart med min tvätt. Hon stod och vek tvätt för hon var klar. Då ser jag hur hon tar ut ridbyxor ur torkskåpet.

Kan jag prata med våran hyresvärd om att de ska säga till att hon ska tvätta sin stallkläder i grovstygan? Vill inte ha in hästhår i mina kläder.

• Svar på tråden Stallkläder i tvättstugan
  • Anonym (tvättstugan)

Jag sa till henne föra vintern att inte ta hissen med stallkläder då vi vart allergiska hon vart jätte sur och nonchalerade det. Hon bor på 4 våningen och vi på våning 6.

Tror inte hon kommer lyssna om jag säger till henne.

• Anonym (Kent)
    Anonym (tvättstugan) skrev 2013-08-10 12:04:31 följande:
    Jag sa till henne föra vintern att inte ta hissen med stallkläder då vi vart allergiska hon vart jätte sur och nonchalerade det. Hon bor på 4 våningen och vi på våning 6.

allvarligt? hon ska inte få ta hissen för att NI är allergiska? Jag förstår att hon blev sur.
  • Anonym (A)

Haha, du har ingen rätt att tala om för henne att hon inte får använda hissen! Det är inte hennes problem att ni är allergiska.
  • Anonym (Seriöst??)

Men alltså är du på allvar? Det är väl du som är avvikande som får anpassa dig!

• Lilje

Tror det är bättre om ni flyttar till allergivänligt boende. Du kan inte kräva att hela huset ska leva efter din allergi.

Och jag är allergiker själv. Men om någon vandrar upp trappan i stallkläder så jag börjar nysa, tar jag en dusch, sen är det över.

• Respekt

Vet du en sak, jag hade bett dig att dra åt helvete om du hade sagt det till mig.

• Majsan70

Men jösses alltså nu får du tagga ner! Du kan INTE kräva att hon skall gå. Jag hade inte blivit sur jag hade blivit vansinnigt arg o ifrågasatt ditt förstånd om du sagt detta till mig.

Jag hoppas du inte är verklig!
  • viseversa

Hahaha allvarligt? Du bad henne att inte använda hissen? hahah
  • Anonym (tvättstugan)

Så hon får förpesta världen utan att man kan göra något? Hon går ju överallt med de där kläderna hon handlar i dem de ligger ibland höstrån och lera i trappen och hissen.
    Jag tycker det är ohygieniskt att alltid gå omkring i stallkläder. Vi måste hela tiden få i trappen för hon åkt i hissen. Stötte på henne i porten nyss och sa till henne hon påstod att hon inte kan torktumla sina kläder för att de blir förstörda. 
    Jag kan inte köpa en egen maskin då den inte får plats.

• Lilje

Visst får hon. Vad tycker du hon ska göra, gå naken hem? Hon har full rätt att leva sitt liv som hon vill utan att behöva behaga någon hysterisk granne. Ni får fixa allergimedisin istället om det är så allvarligt. Kan ju tänkas någon hästtjej tar bussen innan ni stiger på också. Eller ska dom tvingas gå hem?

Svar på tråden Stallkläder i tvättstugan