Pullar henne i sömnen
Tråden är fem år gammal. Är moralfittorna så rabiata att spy ut sin dynga över män så att de inte ens har tid att kolla åldern på tråden?
Tråden är fem år gammal. Är moralfittorna så rabiata att spy ut sin dynga över män så att de inte ens har tid att kolla åldern på tråden?
Hon blir pullad i sömnen inte våldtagen!
Skulle min sambo göra samma sak skulle jag vi smickrad
Jag tycker inte att man är lättkränkt för att man tycker att det är viktigt att prata med varandra om sådana saker som sex. Vad man är ok med och inte osv.
Jag tycker det är en fråga om respekt.
Man kan ju inte respektera varandra särskilt mycket om man tar sig sådana friheter med hans/hennes kropp.
I synnerhet när man,som TS,gör det enbart för sin egen njutnings skull.
Att man är ihop innebär inte att man har rätt att göra vad man vill med varandras kroppar.
Som sagt, i ett sunt förhållande behöver man inte prata om nivån på sex, man bara vet liksom.
Men folk kanske inte är genuint intresserade av varandra numera. Är man inte det då kanske det är lättare att dra kränktkortet än att försöka engagera sig. Men då skulle jag hellre vara singel än leva med så ytliga och enkla människor.
I ett sunt förhållande frågar man varann saker istället för att anta. Du kan tro hur mycket du vill att du vet precis vad din partner gillar och inte, så länge du inte frågar vet du faktiskt inte.
Du, i ett sunt förhållande är sådan frågor överflödiga. Det kan räcka med ett andetag, en blick, en rörelse så vet man vad ens partner vill eller inte vill eller vilken sinnesstämning denne är i. Man kan faktiskt nästan lukta det till sig.
Har man inte haft ett sunt och lite längre förhållande så förstår jag att man inte kan förstå det. Många idag verkar inte ens ?försöka förstå? varandra om man får tro vad som skrivs här.
Du har extremt hög tilltro till dig själv du. Jag tar inte för givet att jag vet vad andra vill och inte. Inte ens min man, trots att jag läser honom väldigt bra. Jag tycker liksom inte det skadar att fråga. Var en gång med en kille som tyckte han läste mig så jäkla bra jämt, men när jag vaknade av hans fingrar i mig blev han sååå förvånad när jag blev arg trots att han hade samma inställning som du.
Man är inte tankeläsare ens efter 20 år tillsammans.
Jag var gift länge, i ett helt normalt, sunt äktenskap. Ändå hände det hur ofta som helst att vi i meningsskiljaktigheter försvarade oss med
-Men jag trodde att du...
Eller också
-Men du måste väl veta vid det här laget att jag...
Nu är jag inne på min andra långvariga relation. Efter tre år tillsammans begår vi fortfarande ofta misstag, eller gissar fel, eller drar förhastade slutsatser om varandra.
Det räcker med lite bristande kommunikation en period så hamnar man lätt i misstolkningar och övertramp. Inte så att vi måste polisanmäla varandra, men tillräckligt för att någon ska bli sårad eller besviken.
Jag tror det är lite hybris att inbilla sig att man minsann vet precis vad partnern tycker och tänker och att kommunikationen fungerar automatiskt bara för att man varit tillsammans länge. Särskilt som en väldigt vanlig anledning till brustna förhållanden är att man inte känner sig förstådd och lyssnad på.
Man är inte tankeläsare ens efter 20 år tillsammans.
Jag var gift länge, i ett helt normalt, sunt äktenskap. Ändå hände det hur ofta som helst att vi i meningsskiljaktigheter försvarade oss med
-Men jag trodde att du...
Eller också
-Men du måste väl veta vid det här laget att jag...
Nu är jag inne på min andra långvariga relation. Efter tre år tillsammans begår vi fortfarande ofta misstag, eller gissar fel, eller drar förhastade slutsatser om varandra.
Det räcker med lite bristande kommunikation en period så hamnar man lätt i misstolkningar och övertramp. Inte så att vi måste polisanmäla varandra, men tillräckligt för att någon ska bli sårad eller besviken.
Jag tror det är lite hybris att inbilla sig att man minsann vet precis vad partnern tycker och tänker och att kommunikationen fungerar automatiskt bara för att man varit tillsammans länge. Särskilt som en väldigt vanlig anledning till brustna förhållanden är att man inte känner sig förstådd och lyssnad på.