• Anonym (Skönt)

Pullar henne i sömnen

molly50 skrev 2013-09-08 16:09:14 följande:

Jag har aldrig kallat honom för våldtäktsman,vilket jag har påpekat flera gånger.
    Däremot har jag skrivit att det är sexuell utnyttjande,vilket det var när han utförde sexuella handlingar på sin flickvän innan han frågat henne om hon var ok med det. 
    Sexuellt utnyttjande och våldtäkt är två olika saker. 
    Nej och jag har flera gånger sagt att andra gjort det och det tycker jag också är fel! Det är så jäkla lätt att slänga ur sig anklagelser till höger och vänster på ett internetforum. Jag tycker faktiskt att man kan tänka sig för lite. Fel plus fel blir faktiskt inte rätt.
  • Cilla93

Orkar inte läsa alla kommentarer. Men nej det där är absolut inte okej, det är ett sexuellt övergrepp. Min kompis ex hade sex med henne i sömnen ett par gånger, hon blev förstås väldigt arg och mådde inte bra av det men hon förstod inte förrän hon pratade med mig om det att hon faktiskt blivit våldtagen av honom. På en fest en gång berättade den här killen för mig att han hade haft sex med henne när hon sov (han tänkte egentligen ta henne analt men det gillar hon inte..), jag uppfattade det först som att det var något hon var okej vid. Att de kommit överens om att de fick ha sex med varandra i sömnen, så var det alltså inte. Bara för att man är tillsammans har man inte rätten över den andras kropp.

• Michelle 341
    Cilla93 skrev 2013-09-08 16:27:36 följande:
    Orkar inte läsa alla kommentarer. Men nej det där är absolut inte okej, det är ett sexuellt övergrepp. Min kompis ex hade sex med henne i sömnen ett par gånger, hon blev förstås väldigt arg och mådde inte bra av det men hon förstod inte förrän hon pratade med mig om det att hon faktiskt blivit våldtagen av honom. På en fest en gång berättade den här killen för mig att han hade haft sex med henne när hon sov (han tänkte egentligen ta henne analt men det gillar hon inte..), jag uppfattade det först som att det var något hon var okej vid. Att de kommit överens om att de fick ha sex med varandra i sömnen, så var det alltså inte. Bara för att man är tillsammans har man inte rätten över den andras kropp.

det är inte klokt vad folk verkar kunna sova tungt! Ofattbart...
  • Cilla93
    Michelle 341 skrev 2013-09-08 16:48:29 följande:

Hon vaknade av att håll på. Det ofattbara är inte hur tungt folk kan sova, utan hur extremt störda vissa människor är (som har sex med någon som sover). 
  • molly50
    Anonym (Skönt) skrev 2013-09-08 16:26:25 följande:
    Nej och jag har flera gånger sagt att andra gjort det och det tycker jag också är fel! Det är så jäkla lätt att slänga ur sig anklagelser till höger och vänster på ett internetforum. Jag tycker faktiskt att man kan tänka sig för lite. Fel plus fel blir faktiskt inte rätt.

Kanske att anklaga. Men i den här tråden tycker jag det är fullt befogat att påpeka att det rör sig om sexuellt utnyttjande,vilket det faktiskt är.
    Det kan,som sagt,finnas någon därute som befinner sig i en liknande situation och inte vet om det är rätt eller fel.
    Och då tycker jag,uppriktigt sagt,att det är ganska dumt att inte påpeka att det TS gjorde var fel.  
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Cilla93
    Cilla93 skrev 2013-09-08 17:09:06 följande:
    Hon vaknade av att håll på. Det ofattbara är inte hur tungt folk kan sova, utan hur extremt störda vissa människor är (som har sex med någon som sover). 
    Hon vaknade av att han höll på. Så skulle det såklart stå.
  • molly50
    Michelle 341 skrev 2013-09-08 16:48:29 följande:

Och minst lika ofattbart att man då ens kan tänka tanken på att sätta på densamme.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (I'm in)

Faktiskt så är det i juridisk mening ett övergrepp. Även om hon gett sitt medgivande i vaket tillstånd. Sen att hon inte anmäler är en annan sak. Man har ingen rätt att utföra sexuella handlingar på någon som sover, vare sig man knullat tusen ggr, gifta osv. 

Men jag skulle inte ha nåt emot att min sambo pullade mig, men då vill jag gärna vakna. Han får även slicka mig. Älskar att vakna upp kåt och våt. Men min sambo har aldrig utfört denna handling. Trots att jag många ggr påpekat att jag vill så gärna...

• Anonym (ja eller nej?)

För mig är det märkligt hur folk väger in om det i efterhand visar sig att den som blivit utsatt för övergrepp uppskattar detta?
    Det finns ju de som går igång på våldtäkt också, antar att det har hänt (fast jag inte hört om detta) att våldtäktsoffer faktiskt njöt och valde att inte anmäla. Exempelvis då man säger nej till sin pojkvän och han fortsätter ändå.. sen visar det sig att det funkade, var skönt och gick bra.

Detta är nog väldigt ovanligt antar jag och hoppas men OM det skulle gå till på detta sätt är det ju fortfarande våldtäkt.

på samma sätt är det utnyttjande att ha sex med någon som sover oavsett om han/hon uppskattar det i efterhand. Visserligen kommer man ju knappast att anmäla i ett sånt läge men principen är ju densamma.     

• Magnus Hansson

Det skulle varit annorlunda om ni inte varit ihop.

Men när man väl "är" det, så har man faktiskt (vanligtvis) gett varandra iaf underförstått samtycke till sådant här. Är såklart ett samtycke som kan ha missförståtts, behöva förtydligas och/eller tas tillbaks.

Är rätt liberal vad gäller sådant här. Folk som tar på mig när jag sover, ser jag dessutom som en stor personlig turn-on.

Känner du dig osäker är det först och främst tjejen du ska prata med. Det är dig och henne det handlar om.

Moraltanterna här på forumet bör du f.ö skita högaktligen i.

Svar på tråden Pullar henne i sömnen