Anonym (Skönt) skrev 2013-09-07 21:36:20 följande:
Fast du sa ju nyss emot dig själv och ansåg att ett medgivande efteråt var bra nog. Acceptera det finns kvinnor som lever i relationer där vi är så trygga med vår partner att detta inte blir en våldtäkt. Jag litar på min man och han litar på mig, vi skulle aldrig skada varandra medvetet. Om jag vaknar av att han har sexuella aktiviteter med mig som jag inte vill så ber jag honom bara att sluta. En sådan situation skulle aldrig kunna bli en våldtäkt hos oss. Visst han har mitt medgivande, men han kan ju omöjligt veta om jag vill varje gång utan att först väcka mig och fråga och då förstörs ju lite av det sköna. Att han vill ha mig är inget övergrepp!
Vad DU anser har faktiskt bara betydelse när det är du som blivit utsatt. Du kan inte komma och säga att en tjej har blivit våldtagen när hon inte känner så själv! Fast det är bra att du vet vad du vill så du kan informera din partner att inte försöka väcka dig med sex. enligt ditt sätt att se på det så är Anonym(Snömos) våldtagen. Tycker du att hon ska ringa polisen och anmäla sin partner med?
Men alltså,problemet är fortfarande att TS har haft sina sexuella lekar med sin sambo utan hennes medgivande.
Han frågade henne om det var ok först EFTER att han startat den här tråden och fått flera svar att det han gjorde inte var ok.
Han har alltså använt sin sambo som en uppblåsbar barbara,inte bara EN gångutan FLERA,INNAN han frågat henne om hon var ok med det. Och det är det som är problemet!
Det spelar ingen roll om hon har gettsitt medgivande nu. Han har fortfarande utnyttjat hennes kropp för att stilla sina egna lustar innan han frågade om det var ok.
Han ville alltså inte att hon skulle vakna när han utövade sina sexuella lekar på henne,eftersom han tänder på att göra det när hon sover. Det är inte någonstans ok innan man frågat om lov!