• Anonym (Tul)

Pullar henne i sömnen

Anonym (Felix) skrev 2018-12-30 01:13:01 följande:

Absolut men är man ett seriöst genuint par som älskar varandra så vet man i regel hur man vill ha det och dem andre har heljer inga problem med att vänligt säga ifrån så då är det lättplätt. Då löser sig allt och ingen behöver bli äcklad, vråla övergrepp, våldtäkt eller andra tillfällen.

Ni som inte kan fungera så tror jag har andra problem i bagaget eller så har ni varit ett par en kort tid och då behöver vara övertydliga. Är man det minsta intresserad av sin partner så behövs inga övertydliga manifest utan då har man en avslappnad relation där man vänligt bemöter varandra.

Jag inbillar mig att ni som skriver här är rätt unga och har haft korta förhållanden. Rätta mig gärna om jag har fel.

Det är inget övertydligt manifest att fråga sin partner om han skulle tycka om att bli avsugen i sömnen, innan man börjar suga på hans kön när han sover.

Om man redan vet hur den andra vill ha det så har man ju redan pratat om det och då är det ju ett icke problem. Man kan ha hur mycket sovsex som helst så länge man vet att partnern tycker det är okej.
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Tul) skrev 2018-12-30 01:30:28 följande:

Det är inget övertydligt manifest att fråga sin partner om han skulle tycka om att bli avsugen i sömnen, innan man börjar suga på hans kön när han sover.

Om man redan vet hur den andra vill ha det så har man ju redan pratat om det och då är det ju ett icke problem. Man kan ha hur mycket sovsex som helst så länge man vet att partnern tycker det är okej.

Just så!!
  • Anonym (Felix)
    Anonym (Tul) skrev 2018-12-30 01:30:28 följande:

Ja precis vad jag har skrivit hela tiden. Har man en sund relation då vet man helt enkelt. Man behöver inte fråga och göra upp det ena eller andra eller hota varandra, det fungerar ändå. Lättplätt. Konstigt att så många idag verkar ha svårt att ta in det. Jag tror det bottnar i andra problem.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Felix) skrev 2018-12-30 00:01:23 följande:
    Nej självklart det är när den ena i paret försöker förföra den andre mitt i natten. Men vet du vad, jag tror oftast det går rätt bra. ;)

Jag förstår fortfarande inte din enorma ilska till detta att bli förför mitt i natten men kan ana att du har något i bagaget som egentligen är det stora problemet. Hoppas det ändå löser för dig.

Natti natti. :)
    Man har inget "bagage" för att man inte vill vakna av att ens partner - som man förhoppningsvis litar på - har sex med en. Då är det snarare partnern som har missat att sex ska vara ömsesidigt.

Att försöka förföra någon mitt i natten är en annan grej. Då väcker man  personen innan man börjar. Rätt stor skillnad.

Prova att se den där instruktionsfilmen, A Cup Of Tea. Det är ingen bra idé att hälla te i halsen på någon som sover. Det är klart, man kan ju säga att man bara ville väcka sin partner med frukost på sängen, men man har definitivt gått fram för fort om man tvingar in teet medan partnern sover.
  • Anonym (Tul)
    Anonym (qwerty) skrev 2018-12-30 08:59:20 följande:

Man har inget "bagage" för att man inte vill vakna av att ens partner - som man förhoppningsvis litar på - har sex med en. Då är det snarare partnern som har missat att sex ska vara ömsesidigt.

Att försöka förföra någon mitt i natten är en annan grej. Då väcker man  personen innan man börjar. Rätt stor skillnad.

Prova att se den där instruktionsfilmen, A Cup Of Tea. Det är ingen bra idé att hälla te i halsen på någon som sover. Det är klart, man kan ju säga att man bara ville väcka sin partner med frukost på sängen, men man har definitivt gått fram för fort om man tvingar in teet medan partnern sover.

Ja exakt!
  • Anonym (Felix)
    Anonym (qwerty) skrev 2018-12-30 08:59:20 följande:

Jo jag tror absolut att man har något i bagaget om man reagerar så starkt över detta. Älskar man någon så och man inte vill eller är sugen så är ett vänligt nej mer sunt i ett seriöst förhållande.

Vaknar man upp som en bomb för att den man säger sig älska en har tagit i en under natten då har man något knas i relationen och visst då är det nog bra att vara övertydliga emot varandra för då tror jag man har noll koll på vad ens partner exploderar över och inte.

Att hälla te i halsen var ett rätt omoget exempel du drog till med, det är rätt överdrivet. Det gör man knappast i ett sunt förhållande, i ett sunt förhållande då är man intresserad av sin partner och man kan vara avslappnad med varandra. Där behöver man inte be om tillstånd för att ta i varandra.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Felix) skrev 2018-12-30 10:39:39 följande:
    Jo jag tror absolut att man har något i bagaget om man reagerar så starkt över detta. Älskar man någon så och man inte vill eller är sugen så är ett vänligt nej mer sunt i ett seriöst förhållande.

Vaknar man upp som en bomb för att den man säger sig älska en har tagit i en under natten då har man något knas i relationen och visst då är det nog bra att vara övertydliga emot varandra för då tror jag man har noll koll på vad ens partner exploderar över och inte.

Att hälla te i halsen var ett rätt omoget exempel du drog till med, det är rätt överdrivet. Det gör man knappast i ett sunt förhållande, i ett sunt förhållande då är man intresserad av sin partner och man kan vara avslappnad med varandra. Där behöver man inte be om tillstånd för att ta i varandra.
    Nu pratar vi ju inte om att "ta" i varandra, utan om att ha sex. 

Jag vill inte på några villkor vakna av en kuk i munnen, eller fingrar i skrevet, eller av att han har penetrerat mig. Hur länge vi än har varit ihop. Och jag har inget som helst bagage. Jag är inne på mitt andra, långa förhållande, utan några som helst nämnvärda traumatiska upplevelser.

Men ingen av mina män har någonsin kommit på tanken att börja knulla när jag sover. Det är så bisarrt att jag inte förstår hur någon kan få för sig att det är normalt agerande. Det normala är ju att man försiktigt väcker partnern om man är sugen, och försöker förföra honom eller henne. Inte att man sätter igång på egen hand.

Naturligtvis är det en helt annan sak om man har pratat om det, kommit överens om det etc. Då är det ju en intern uppgörelse i relationen. Precis som man kan göra om det gäller våldsamt sex eller något annat som avviker från det självklara.

Men att det skulle vara något allmängiltigt som man måste räkna med, bara för att man är ihop? Icke.

Och exemplet med te är inte mitt. Du får skylla barnsligheten på de som skapade filmen, som faktiskt har fått oerhört stor spridning över hela världen för sitt klargörande av gränser. Jag anser dock inte alls att den är barnslig, utan tvärtom väldigt konkret och självklar.
  • Anonym (Felix)
    Anonym (qwerty) skrev 2018-12-30 10:53:33 följande:

Nu pratar vi ju inte om att "ta" i varandra, utan om att ha sex. 

Jag vill inte på några villkor vakna av en kuk i munnen, eller fingrar i skrevet, eller av att han har penetrerat mig. Hur länge vi än har varit ihop. Och jag har inget som helst bagage. Jag är inne på mitt andra, långa förhållande, utan några som helst nämnvärda traumatiska upplevelser.

Men ingen av mina män har någonsin kommit på tanken att börja knulla när jag sover. Det är så bisarrt att jag inte förstår hur någon kan få för sig att det är normalt agerande. Det normala är ju att man försiktigt väcker partnern om man är sugen, och försöker förföra honom eller henne. Inte att man sätter igång på egen hand.

Naturligtvis är det en helt annan sak om man har pratat om det, kommit överens om det etc. Då är det ju en intern uppgörelse i relationen. Precis som man kan göra om det gäller våldsamt sex eller något annat som avviker från det självklara.

Men att det skulle vara något allmängiltigt som man måste räkna med, bara för att man är ihop? Icke.

Och exemplet med te är inte mitt. Du får skylla barnsligheten på de som skapade filmen, som faktiskt har fått oerhört stor spridning över hela världen för sitt klargörande av gränser. Jag anser dock inte alls att den är barnslig, utan tvärtom väldigt konkret och självklar.

Klart vi pratar om att man tar i varandra, inledningsvis, det är nog ytterst sällan som det blir penetration med omedelbar verkan. Känner man varandra väl så behövs inga ord eller tillstånd, då vet man ändå. Men visst i ett osäkert förhållande eller med otrygga personer eller personer med något i bagaget ja då behövs kanske en övertydlighet för att personerna ska fatta.

Ja det verkar märkligt om man måste ha en film som undervisar folk idag att man inte häller te i halsen på folk. Har man inte lärt sig det då har man missat mycket grundläggande. Är människor idag så svagbegåvad så går vi en skör framtid till mötes.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Felix) skrev 2018-12-30 11:10:57 följande:
    Klart vi pratar om att man tar i varandra, inledningsvis, det är nog ytterst sällan som det blir penetration med omedelbar verkan. Känner man varandra väl så behövs inga ord eller tillstånd, då vet man ändå. Men visst i ett osäkert förhållande eller med otrygga personer eller personer med något i bagaget ja då behövs kanske en övertydlighet för att personerna ska fatta.

Ja det verkar märkligt om man måste ha en film som undervisar folk idag att man inte häller te i halsen på folk. Har man inte lärt sig det då har man missat mycket grundläggande. Är människor idag så svagbegåvad så går vi en skör framtid till mötes.
    Man kan också se det som att om folk inte fattar att man givetvis inte har sex med någon som sover, så är det ett större problem. 

Och det problemet har vi dessvärre idag. Nu syftar jag inte till din privata överenskommelse med din nuvarande partner, utan till alla fall där personer kommit undan våldtäktsdomar med ursäkten att "hon sov ju, så jag fattade inte att hon inte ville". 

Om det inte fanns en obegripligt spridd uppfattning av det slaget, accepterad till och med av rättsväsendet, skulle det naturligtvis inte behövas pedagogiska, lätt humoristiska filmer om självklarheter, det har du rätt i. 

Däremot är det oerhört vanligt även i helt normala relationer, utan destruktiva inslag, att man tror sig redan veta vad partnern vill och tänker och är okej med, och därför struntar i att fråga och kommunicera sådant efter en tid.

Det är vanligt att även de som själva är säkra på att de känner partnern utan och innan, ändå kan ha totalt fel i somliga frågor. Och att man inte har någon bra taktik att ta upp sådana ämnen med varandra, utan hellre håller god min, sopar under mattan eller fejkar. Eller exploderar efter tillräckligt lång tid. 

Fråga vilken psykolog eller relationsterapeut som helst. 
  • Anonym (Anonym signatur)

Kan inte låta bli att undra- är detta den fina svenska kvinnosynen vi är så rädda att invandrarna som kommer hit inte delar?

Svar på tråden Pullar henne i sömnen