• molly50

Pullar henne i sömnen

Anonym (Felix) skrev 2018-12-30 00:46:33 följande:
    Ja då är det bara att säga nej jag vill inte. Svårare än så behöver det inte vara. Varför gör man inte det? Det är ju liksom den man säger sig älska som gör det. Denne ville ju inget ont.
    I TS fall så var han inte ute efter att förföra sin flickvän. Han hade sex med henne när hon sov för att han tänder på det.
    Då är det en helt annan sak.
    Carpe Diem
  • Anonym (Felix)
    molly50 skrev 2018-12-30 13:43:08 följande:
    Älskar man varandra så utsätter man inte sin partner för övergrepp när h*n sover. 
    Sen finns ju även de som inte kan ta ett enkelt nej utan blir sura. Det är väl,i så fall,lika illa. Då respekterar man inte varandra.
    I TS fall så vaknade inte ens flickvännen. Då var han kanske inte så bra på det han gjorde heller.  ^^
    Fast det är inget övergrepp om du smeker igång en sovande partner. Då behövs inga ord, sexet är ett faktum, du blandar och ger i diskussionen. Skulle partnern uttryckligen säga nej så är det ut ett nej och ingen behöver egentligen bli förbannad heller för den delen. Och för att förtydliga så är det par i relation som ämnet berör, många här verkar ha svårt att hålla isär ämnet.
  • Anonym (Felix)

Nu blev jag kvar här lite till ändå.

Gott Nytt År alla.

• molly50
    Anonym (Felix) skrev 2018-12-30 01:13:01 följande:
    Absolut men är man ett seriöst genuint par som älskar varandra så vet man i regel hur man vill ha det och dem andre har heljer inga problem med att vänligt säga ifrån så då är det lättplätt. Då löser sig allt och ingen behöver bli äcklad, vråla övergrepp, våldtäkt eller andra tillfällen.

Ni som inte kan fungera så tror jag har andra problem i bagaget eller så har ni varit ett par en kort tid och då behöver vara övertydliga. Är man det minsta intresserad av sin partner så behövs inga övertydliga manifest utan då har man en avslappnad relation där man vänligt bemöter varandra.

Jag inbillar mig att ni som skriver här är rätt unga och har haft korta förhållanden. Rätta mig gärna om jag har fel.
    Jag är 40+ och har levt med min man i snart 17 år.
    Så nej,jag är varken ung eller oerfaren på den fronten.
    Men jag har också levt med män som inte respekterat mig utan varit på mig och tjatat om sex hela tiden samt försökt med mig trots att jag sagt nej. Oavsett om jag sovit eller varit vaken.
    Och det tycker jag är respektlöst.
    Jag är inte den som säger nej till sex. men tjat är för mig direkt avtändande.
    Med min nuvarande har jag inte det problemet då vi respekterar varandra och accepterar om den ena inte vill ha sex just då.
    Oftast så vill vi båda,men ibland kan det ju finnas orsaker till att man inte vill eller kan. Och då ska det respekteras.
    Att min man skulle ha sex med mig mot min vilja (t ex när jag sover) finns inte.
    Det är för både honom och mig helt otänkbart att göra så mot varandra.
    Att väcka varandra med lite mys är en helt annan sak.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Felix) skrev 2018-12-30 13:29:26 följande:
    Håller inte alls med dig, har man ett genuint intresse av sin partner så vet man helt enkelt utan att fråga. Man har en känsla för det, men har man inte känslan förstår jag att det är svårt att förstå. En del verkar uppenbarligen sakna förmågan och måste ha en övertydlig instruktion hur man beter eller rör sig.
    Ja,och det gäller uppenbarligen de som tror att det är ok att ha sex med någon som inte kan ge sitt medgivande. T ex någon som sover eller är full.
    Det är tydligt att man måste vara övertydlig mot en sådan person.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Felix) skrev 2018-12-30 13:32:27 följande:
    Sen finner jag det är märkligt att du tycker att man inte borde ha ett förhållande om man kan lösa sakfrågor utan att prata om det.

Att par hittar andra vägar att ha ett fullt fungerande förhållande på, då borde man med din logik inte ha ett förhållande. Väldigt trångsynt värld vill jag då påstå.
    Du skriver ju själv att man måste ha en fungerande kommunikation. Gäller det inte när det kommer till sex då,menar du?
    Om ens partner blir arg när man vaknar av ett par fingrar eller en tunga i skrevet eller av att bli penetrerad så har ju uppenbarligen kommunikationen inte fungerat.
    Då vet man inte vad ens partner gillar och inte.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Felix) skrev 2018-12-30 13:42:13 följande:
    Ja det var ju inte så konstigt, det var ju en killkompis, ni var inte i något förhållande så jag förstår att du reagerade då men det har inget med det vi har skrivit om ovan, nu blandar du och ger ordentligt.
    Jag tycker faktiskt inte att det är någon större skillnad.
    Det är en fråga om respekt.
    Man ska respektera varandra oavsett om man lever i ett förhållande eller är vänner.
    Carpe Diem
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Felix) skrev 2018-12-30 13:26:37 följande:
    Nu glider du ifrån ämnet lite. Detta går säkert att fundera över men som sagt har man ett genuint intresse av sin partner så behövs det inte alltid ord. Dessutom är det märkligt att man blir arg på den man säger sig älska om denne inte gör som man har tänkt sig.

Älskar man verkligen någon då har man en betydligt större tolerans och man korrigerar vänligt. Men som sagt tidigare så verkar en del uppenbarligen ha stora problem med det (speciellt kvinnor känns det som) och då är nog övertydlighet det bästa annars kommer vårt rättsväsende snart digna i allehanda ord mot ord tjafs

Nog sagt om detta för min del, jag har sett vad som har skrivits och jag respekterar att vi ser olika på det.

Solen skiner och jag ska ta mig en promenad. Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt år.
    Jag tycker inte alls att jag glider iväg, jag tycker det är precis samma grundfråga. Nämligen hur säker man kan vara på varandras behov och önskemål om man förlitar sig enbart på outtalade signaler och förutfattade meningar. Det är _alltid_ tunn is man är ute på, när man tiger, gissar och tolkar. Ofta går det bra. Men verkligen inte alltid. 

Jag tycker att det gäller diverse behov i relationen i allmänhet, och sex i synnerhet. 

Däremot instämmer jag i att man ska korrigera vänligt i den mån det går - men jag tror att du och många andra inte förstår att det kan upplevas oerhört kränkande att vakna av att den man älskar gör något sexuellt med en, medan man sover!

Och då är det lika svårt att "korrigera vänligt" som det skulle vara om partnern plötsligt vrålat "Hora!" åt en.

Man känner inte för att korrigera vänligt då. Man känner för att skrika och slåss. 

Jag tolkar dig som att du tycker att det endast är överkänsliga människor med "bagage" som skulle reagera negativt på att partnern utförde sexuella handlingar när man sover. Som om det är de som borde ta itu med sina issues, ungefär. Men så är det inte. 

Jag vill t ex inte bli fotad av min partner när jag sover. Det skulle kännas kränkande och olustigt. Trots att det är inte ens olagligt.

Än mindre vill jag att han börjar joxa med mitt kön när jag sover. Det krävs inget bagage för att känna så. Bara en rätt normal integritet. Det finns massor av romantiska kärleksfulla sätt att väcka någon och förföra, innan man börjar utföra sexuella handlingar på dem. 
  • molly50
    Anonym (Felix) skrev 2018-12-30 13:48:13 följande:
    Fast det är inget övergrepp om du smeker igång en sovande partner. Då behövs inga ord, sexet är ett faktum, du blandar och ger i diskussionen. Skulle partnern uttryckligen säga nej så är det ut ett nej och ingen behöver egentligen bli förbannad heller för den delen. Och för att förtydliga så är det par i relation som ämnet berör, många här verkar ha svårt att hålla isär ämnet.
    I TS fall så vaknade inte ens hans flickvän. Och han hade inte heller pratat med henne om vad hon skulle tycka om att han hade sex med henne när hon sover förrän efter att han skapat denna tråd.
    Han hade alltså haft sex med henne när hon sov upprepade gånger utan att hon fått en chans att säga om hon var ok med det eller inte.
    Och det var inte för att förföra henne utan för att han själv tänder på det! 
    Det tycker jag är att utnyttja någon sexuellt. Även om man lever i ett förhållande.
    Man kan inte respektera sin partner om man gör så.
    Och det är dit jag vill försöka komma.
    Det är skillnad på att väcka sin partner för lite sex,när man vet att h*n är ok med det,och på att ha sex med sin partner när h*n t ex sover och inte kan ge sitt medgivande.
    Det verkar vara något som en del här tycks ha lite svårt att skilja på.
    Carpe Diem
  • Anonym (Språkpolis)
    molly50 skrev 2018-12-30 13:43:08 följande:

Älskar man varandra så utsätter man inte sin partner för övergrepp när h*n sover. 

I detta fall hade HEN varit perfekt att använda.
  • molly50
    Anonym (Språkpolis) skrev 2018-12-30 20:26:26 följande:
    I detta fall hade HEN varit perfekt att använda.
    Avskyr det ordet. Därför skriver jag h*n.
    Carpe Diem
  • Anonym (Sexuellt övergrepp)

Felix, jag tror inte riktigt att du förstår. Jag är äldre än 25+ och ska nu separera från ett 15+ samboförhållande för att han pillade flera gånger och vid olika tillfällen när jag sov. Detta trots att han vet att jag inte vill väckas för att ha sex.

Det är skillnad på att få igång och när någon pillar på någon sovande utan att väcka den personen. Jag kan inte förklara i ord den känslan som jag kände när han sakta för in sin hand och drar mig mellan bena. När jag hoppar till så tar han ut sin hand, väntar några min tills han tror att jag har somnat igen och samma visa sker igen och igen. Jag stelnade till och kunde inte få fram några ord alls. Det är ett sexuellt övergrepp. Du kan inte skriva att det har med bagage att göra. Han har inte rätt till min kropp trots vi har varit tillsammans flertal år.

Jag tror att du förstår!

Anonym (Felix) skrev 2018-12-29 22:26:20 följande:

Tre är inte så lång tid, antar att du är 25+ någonting då.

Varför ska jag fråga om jag vet svaret. Jag känner min partner.

Varför bli arg om ens partner försöker få igång dig mitt i natten, varför inte bara vänligt säga nej, så enkelt kan det vara. Varför inte en vänlig tillrättavisning och sen vet partnern. Varför denna ilska?

Svar på tråden Pullar henne i sömnen