• Anonym (Skönt)

Pullar henne i sömnen

molly50 skrev 2013-09-07 21:56:12 följande:

Men alltså,problemet är fortfarande att TS har haft sina sexuella lekar med sin sambo utan hennes medgivande.
    Han frågade henne om det var ok först EFTER att han startat den här tråden och fått flera svar att det han gjorde inte var ok.
    Han har alltså använt sin sambo som en uppblåsbar barbara,inte bara EN gångutan FLERA,INNAN han frågat henne om hon var ok med det. Och det är det som är problemet!
    Det spelar ingen roll om hon har gettsitt medgivande nu. Han har fortfarande utnyttjat hennes kropp för att stilla sina egna lustar innan han frågade om det var ok.
    Han ville alltså inte att hon skulle vakna när han utövade sina sexuella lekar på henne,eftersom han tänder på att göra det när hon sover. Det är inte någonstans ok innan man frågat om lov!
    Nej men vad ska man göra åt det? Tvinga ts sambo att anmäla honom för våldtäkt? Tvinga henne att gå i terapi för den vidriga och kränkande händelsen hon varit med om? Han gjorde fel ja, men det kan ju inte klassas som våldtäkt om hon inte känner sig som ett våldtäktsoffer. Jag skulle inte heller göra det om min man gjorde samma sak. Däremot skulle det krävas mindre för att jag skulle känna mig väldigt kränkt av en annan man.

Hur svårt är det att acceptera att alla inte skulle känna sig våldtagna i en sådan situation? Allt hänger på hur man är som person och vilken relation man har till den som gör det. Fast jag har sagt det förr och jag säger det igen, det var inte så smart av killen. Han tog en risk som jag inte tycker att man ska ta om man inte är jäklig trygg och säker i sin relation.
  • Anonym (ha)

Du jag tror inte att hon sover. Det går väl inte att sova när det sker. Hon kanske möjligen sover räv och älskar att du gör så när hon "sover". 

• Michelle 341
    Anonym (ha) skrev 2013-09-07 23:28:56 följande:
    Du jag tror inte att hon sover. Det går väl inte att sova när det sker. Hon kanske möjligen sover räv och älskar att du gör så när hon "sover". 
  • molly50
    Anonym (Skönt) skrev 2013-09-07 23:16:50 följande:
    Nej men vad ska man göra åt det? Tvinga ts sambo att anmäla honom för våldtäkt? Tvinga henne att gå i terapi för den vidriga och kränkande händelsen hon varit med om? Han gjorde fel ja, men det kan ju inte klassas som våldtäkt om hon inte känner sig som ett våldtäktsoffer. Jag skulle inte heller göra det om min man gjorde samma sak. Däremot skulle det krävas mindre för att jag skulle känna mig väldigt kränkt av en annan man.

Hur svårt är det att acceptera att alla inte skulle känna sig våldtagna i en sådan situation? Allt hänger på hur man är som person och vilken relation man har till den som gör det. Fast jag har sagt det förr och jag säger det igen, det var inte så smart av killen. Han tog en risk som jag inte tycker att man ska ta om man inte är jäklig trygg och säker i sin relation.

Man kan självklart inte tvinga TS flickvän att anmäla honom.
    Men det är ju ändå ett faktum att han har utnyttjat henne sexuellt. Och det finns kanske unga tjejer som läser detta och får uppfattningen att det TS gjorde var helt ok och en sak som inte är värd att anmälas när flera här faktiskt har stöttat honom i det han gjorde.

Ja,vi kan ju vända på saken. Hur svårt är det att förstå att det finns de som kan känna sig våldtagna i en sådan situation?
    Självklart förstår jag att alla inte känner det så,men just det faktum att han INTE VILLE att hon skulle vakna eftersom han tänder på att utföra sexuella handlingar på henne då hon sover gör att i alla fall jag kan förstå om man skulle känna sig utnyttjad/våldtagen. Kanske för att jag har råkat ut för det själv.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (Skönt)
    molly50 skrev 2013-09-08 13:01:06 följande:

Man kan självklart inte tvinga TS flickvän att anmäla honom.
    Men det är ju ändå ett faktum att han har utnyttjat henne sexuellt. Och det finns kanske unga tjejer som läser detta och får uppfattningen att det TS gjorde var helt ok och en sak som inte är värd att anmälas när flera här faktiskt har stöttat honom i det han gjorde.

Ja,vi kan ju vända på saken. Hur svårt är det att förstå att det finns de som kan känna sig våldtagna i en sådan situation?
    Självklart förstår jag att alla inte känner det så,men just det faktum att han INTE VILLE att hon skulle vakna eftersom han tänder på att utföra sexuella handlingar på henne då hon sover gör att i alla fall jag kan förstå om man skulle känna sig utnyttjad/våldtagen. Kanske för att jag har råkat ut för det själv.
    Just detta har jag poängterat vikten av flera gånger! Känner man sig våldtagen ska man reagera! Fast man kan inte vara våldtagen eller utsatt för övergrepp om man tycker om det man blivit "utsatt" för. Det blir ju i så fall kränkande för de som har en sexualitet som faller utom ramarna för vad som anses normalt. Ska ts sambo börja fundera på om det är nåt fel på henne som inte känner sig våldtagen?

Jag har faktiskt också blivit utsatt för sexuella övergrepp när jag sov, jag vaknade av att min kompis pappa smekte mig...Inte fan blev det bättre av att jag vaknade, jag hade hellre varit lyckligt ovetande. Fast den känslan finns inte alls när min man väcker mig. Jag ångrar att jag inte anmälde den djävulen, men jag var väldigt ung. Då hade han åkt dit för incest på sina barn några år tidigare...Min man har jag aldrig tänkt tanken att anmäla.
  • Jan Banan01

Är du osäker ska du absolut fråga henne först. Om inte annat så visar du henne din respekt för det viset. Ni är ju ett par, så ni borde kunna prata om det. Chansen finns ju att hon tänder på att bli väckt på det viset. Lycka till

• molly50
    Anonym (Skönt) skrev 2013-09-08 13:17:26 följande:
    Just detta har jag poängterat vikten av flera gånger! Känner man sig våldtagen ska man reagera! Fast man kan inte vara våldtagen eller utsatt för övergrepp om man tycker om det man blivit "utsatt" för. Det blir ju i så fall kränkande för de som har en sexualitet som faller utom ramarna för vad som anses normalt. Ska ts sambo börja fundera på om det är nåt fel på henne som inte känner sig våldtagen?

Jag har faktiskt också blivit utsatt för sexuella övergrepp när jag sov, jag vaknade av att min kompis pappa smekte mig...Inte fan blev det bättre av att jag vaknade, jag hade hellre varit lyckligt ovetande. Fast den känslan finns inte alls när min man väcker mig. Jag ångrar att jag inte anmälde den djävulen, men jag var väldigt ung. Då hade han åkt dit för incest på sina barn några år tidigare...Min man har jag aldrig tänkt tanken att anmäla.

Ja,men alla vågar kanske inte göra det! Hur svårt är det att förstå?
    Jag anmälde t ex inte den personen som utsatte mig för sexuellt utnyttjande. Mycket pga att han var en vän och jag var osäker på om det verkligen kunde räknas som sexuella övergrepp. (Vilket jag senare har insett att det faktiskt var då han försökte tränga in i mig,men slutade då jag vaknade och röt ifrån åt honom)

Problemet med TS var att han började med att utföra sexuella handlingar på sin flickvän utan att först ha frågat henne om hon var ok med det. Han tog alltså en risk.   
    Om hon inte hade varit ok med det,hade han då fortsatt,trots detta,eller hade han respekterat det och slutat?
    Med tanke på den attityd han har uppvisat här så vet man inte vad man ska tro.

Citat: "Jag ser inget fel i det här, hon är ju med på att ha sex annars varje dag. Varför skulle jag inte få göra så när hon sover? Jag skulle känna mig smickrad om jag vore henne. Det betyder ju bara att jag tänder på henne" 

"Precis som några säger här!!! Frågar ni era partners innan: "älskling får jag röra din fitta/kuk"? Knappast! Utan ni gör det bara och säger denne ifrån så slutar ni. Det är samma sak här. Om ni hävdar att jag våldtar så hävdar jag att ni utför sexuella övergrepp. Jag pullar min sambo hur mycket jag vill så kom inte och säg till mig att jag ska sluta"

• molly50
    Jan Banan01 skrev 2013-09-08 13:30:15 följande:
    Är du osäker ska du absolut fråga henne först. Om inte annat så visar du henne din respekt för det viset. Ni är ju ett par, så ni borde kunna prata om det. Chansen finns ju att hon tänder på att bli väckt på det viset. Lycka till

Han har frågat henne och hon är ok med det,men hon vill inte bli väckt.

Problemet är att TS frågade henne först efter att han startat denna tråden. Han hade alltså utfört dessa handlingar på sin flickvän,flera gånger,utan att fråga henne,innan han frågade.
    Detta för att han tänder på att göra detta när hon sover. Han vill alltså inte att hon ska vakna och vara delaktig.  
  • Anonym (Skönt)
    molly50 skrev 2013-09-08 13:56:41 följande:

Han har frågat henne och hon är ok med det,men hon vill inte bli väckt.

Problemet är att TS frågade henne först efter att han startat denna tråden. Han hade alltså utfört dessa handlingar på sin flickvän,flera gånger,utan att fråga henne,innan han frågade.
    Detta för att han tänder på att göra detta när hon sover. Han vill alltså inte att hon ska vakna och vara delaktig.  
    Det problemet är vi nog alla medvetna om, frågan är om det är rätt att här i tråden anklaga killen för att vara en våldtäktsman.
  • molly50
    Anonym (Skönt) skrev 2013-09-08 14:09:38 följande:
    Det problemet är vi nog alla medvetna om, frågan är om det är rätt att här i tråden anklaga killen för att vara en våldtäktsman.

Jag har aldrig kallat honom för våldtäktsman,vilket jag har påpekat flera gånger.
    Däremot har jag skrivit att det är sexuell utnyttjande,vilket det var när han utförde sexuella handlingar på sin flickvän innan han frågat henne om hon var ok med det. 
    Sexuellt utnyttjande och våldtäkt är två olika saker. 
Svar på tråden Pullar henne i sömnen