• Anonym (Rewind)

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

Ful, degig mage med massor av bristningar. Platta, hängiga bröst med massor av bristningar. Kilon som är svåra att bli av med. Ingen sexlust på flera år. Extrem sömnbrist som gör en galen. Förhållandet går i bitar (säkert mycket pga ovanstående obefintliga sex och sömnbrist plus att man plötsligt ser andra sidor hos sin respektive som man inte vetat innan eftersom man inte hade barn ihop).
    Klängigt barn som är helt låst vid en förälder som helst skall göra ALLT som har med barnet att göra HELA TIDEN, för annars blir det skrik och hysteriska utbrott. Noll energi, tålamod och livsgnista. Ingen att prata med eftersom man aldrig kan ta med barnet och umgås "normalt" med någon för att barnet måste passas på exakt hela tiden om man inte är hemma där saker och ting är barnsäkrat. (Och då är det ändå en 2,5 åring vi pratar om och ingen bebis.) Alltså finns i princip inga vänner kvar. Umgängeskretsen består av kollegorna man träffar under arbetstid, maken och barnet. Släkt ibland, när man känner att man har lite energi till att vara social (eller helt enkelt känner sig tvungen eftersom det var så längesedan man träffades sist).
    Träffade en vän (som ej har barn) ute på en lekplats och hon har i efterhand berättat att hon vart helt slut efteråt. Hon fattade inte hur jag orkar ha det så varje dag, hela tiden. Inte jag heller var mitt svar.....
    Längtade mycket efter barn innan, men i efterhand har jag många gånger tänkt att om jag vetat hur det skulle bli så hade jag aldrig skaffat barn.
    Helst av allt vill jag spola tillbaka bandet, men det går ju inte.
    Vet att jag är en vidrig människa som inte är värd att ha ett barn och att det är synd om mitt barn eftersom det inte valt att bli född. Så det behöver vi inte ta upp en miljon gånger.
    Vill bara varna alla som är sugna på barn. Prepare for hell on earth!

• Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!
  • Anonym (Sofia)
    miss emmeline skrev 2013-09-04 11:05:39 följande:
    Hej TS! Tycker oxå att det var tungt att kroppen for åt h-vete då man fick barn, mina bröst blev oxå hängigare och magen är ju inte som den var förr Men det är väl inte hela världen? eller?

Sen kan jag inte ALLS känna igen mig i det du skriver att man inte kan åka och hälsa på folk med barnet? Jag har också en 2,5 åring och ALDRIG skulle jag fundera på om det är barnsäkrat? Äter hen smågrejor t.ex? Eller är du rädd att han ska skada sig eller vad? Ingen i min familj, (och då har vi 3 små 2-3 åringar,inkl. våran egen  inom min närmaste umgängeskrets) behöver hålla sig hemma p.g.a sina småttingar? Kanske ni tar lite för stor stress över barnet? Varför kan ni inte åka till ett obarnsäkrat hem?

Inget illa ment, jag bara undrar...  Vi har iofs  aldrig ens barnsäkrat hemma öht...   

Min hade någon slags radar över var tekniska prylar fanns. Dator, mobil, tv, fjärrkontroll, brödrost etc. Han hittade sådant innan vi ens fått av oss skorna. Banka, slå, kasta i golvet. Det kunde bli ett svindyrt besök hos någon. Säger man dessutom nej kan man ju räkna med ett utbrott som slutar med att barnet tappar andan och tuppar av.

Det var inte kul att åka hem till folk när det var så, och därför undvek man det.
  • Mamma mys1

Ts: Jag tycker att du ska kräva någon att prata med via bvc, när jag fick mitt första barn fick jag en svår förlossningsdeppression. På den tiden visste man mycket lite om det (15 år sedan) och idag vet man lite mer men man har fortfarande ingen ordentlig screening av nyblivna mödrar som gör att man kan fånga upp kvinnor med detta tabubelagda problem och "fula" känslor. För mig känns det som omdet är detta du har drabbats av och eftersom detta är ett psykologiskt sjukdomstillstånd så går det att göra någonting åt! Låt det inte gå för låång tid, både för dig själv och ditt barn. Jag fick själv ta mig ur min men det tog över 3 år och har gett betsående problem i min och min sons relation. Idag har jag snart 3 barn och med min dotter slapp jag dessa helvetes känslor men om det drabbar mig denna gång ( föder i feb.) så ska jag kräva hjälp, du har rätt till det, kasta inte ditt liv och din relation med ditt barn i soptunnan, kräv hjälp och lyssna inte på skenheliga fl hängare som alltid är det bästa föräldrarna och aldrig någonsin tänkt negativa tankar om sitt föräldrarskap.
    Jagh hejjar på dig! 

• TrendyFarsa
    EllisBell skrev 2013-09-04 11:49:48 följande:
    Har inte sett något puttinuttskryt i tråden alls. Men ibland är det ju faktiskt föräldern det är fel på och inte barnet. Ibland behöver vissa en spark i röven.
    Det gäller väl oss svenskar i gemen. Läs bara på detta i-landsproblemsforum så kommer du inse att 95% av alla problem löses genom en örfil och ett "Skärp dig förih-e!".

Men vi är så vana att samhället/staten/skolan/chefen/regeringen/socialtjänsten/arbetsförmedlningen ska lösa allt åt oss. 
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • jashrinah
    Saffransgul skrev 2013-09-04 12:35:33 följande:
    Jag känner inte som du TS. Min kropp har förändrats men jag är ärligt glad över varje bristning och varje ärr.
    Det är min kroppskarta och speglar mitt liv och det är mina barn en del av.
    känner likadant jag =) bristningarna stör inte , de är vackra <3 

• ja men va fan
    TrendyFarsa skrev 2013-09-04 13:51:55 följande:
    Det gäller väl oss svenskar i gemen. Läs bara på detta i-landsproblemsforum så kommer du inse att 95% av alla problem löses genom en örfil och ett "Skärp dig förih-e!".

Men vi är så vana att samhället/staten/skolan/chefen/regeringen/socialtj änsten/arbetsförmedlningen ska lösa allt åt oss. 

Fungerar det på dig också??
  • Fjonkis

Vad nervös jag blir utav att läsa tråden. Vi väntar vårt första nu och det finns ingen återvändo. Fast vi behöver nog inte ändra livet så mycket, vi dricker väldigt sällan när vi gör det är det till middagen hemma, aldrig ute på fest. Våra fritidsaktiviteter är okej att ha med barn. Det var planerat och vi vill ha ett barn i vårt liv. Min kropp är redan ful. Jag är medveten om hur jobbigt och tråkigt det kommer bli. Men jag hoppas att de fina stunderna kommer väga upp de jobbiga och tråkiga. Hoppas jag inte startar en sån här tråd om något år:) Det jobbigaste för oss är nog det där med sömnen. Vi båda har ett jobb där vi har sovmorgon varje dag. Kan sova 12 timmar ofta om jag vill. Det kommer jag sakna. Hoppas det löser sig gör dig ts!

• TrendyFarsa
    ja men va fan skrev 2013-09-04 13:55:35 följande:

Fungerar det på dig också??
    Vet inte, jag är framgångsrik och har aldrig förväntat mig att någon annan ska mata mig med pengar eller jobb.

Allt gott kommer till den som är beredd att JOBBA för det.Solig 
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • jashrinah

jag har många sovmårnar till 11-12 :D  alla får inte barn som vaknar stup i kvarten ;) 

• Puolukka

Du kanske ska adoptera bort barnet innan det har för många minnen av en förälder som inte vill ha det? Så det får en ärlig chans i livet, och får känna sig omtyckt och älskad av någon som förtjänar det?

• Tildalainen

Japp, "Vill bara varna alla som är sugna på barn. Prepare for hell on earth!"
    Förbereda sig kan man. Eller så inser man att de flesta föräldrar känner något helt annat. Och att upplevelsen av den gränslösa kärleken är värt allt. Åtminstone i längden  

Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!