• Anonym (Usch)

Varför amma stora barn?!

Idag såg jag en mamma amma sin son som var minst två år, på ett köpcentrum. Jag tycker det ser äckligt ut att amma ett så stort barn och jag undrar, varför ammar man så stora barn?! Okej om barnet är upp till ett år, det säger jag ingenting om för barnet behöver den näringen. Jag har heller inget emot offentlig amning eftersom barnen behöver mat, men en tvååring?! Detta måste handla om tillfredsställelse för mamman eller har jag fel? När barnet är så stort ska det äta mat, inte snutta på mammas bröst. Jag tycker detta är vidrigt och lite incestuöst faktiskt. Ni som ammar så länge, vad har ni för skäl? Tänker ni verkligen på barnets bästa??

• Svar på tråden Varför amma stora barn?!
  • Anonym (....)

Men klarar inte vissa mammor att trösta eller mysa med sina barn på annat sätt än genom amning så kanske dom behöver få hjälp i sin föfäldraroll.

• dessan59

Hannizz

vad grundar du på att folk är sjuka som ammar så länge?

Hur är det i din normala värld då? Har du barn? och har du ammat? 

• Dr Mupp
    Anonym (....) skrev 2013-09-15 09:46:16 följande:
    Men klarar inte vissa mammor att trösta eller mysa med sina barn på annat sätt än genom amning så kanske dom behöver få hjälp i sin föfäldraroll.
    antar att du bara har ett sätt att trösta och mysa eftersom du tycker att mer än ett är onödigt. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Söte79

Jag klarar att trösta och mysa med min dotter helt perfekt utan amning. Men hon kanske ska kunna nära sig också..? Eller?? Ska jag låta henne svälta för det att ni tycket det är "sjukt" att amma??

• Anonym (....)
    Söte79 skrev 2013-09-15 09:49:30 följande:
    Jag klarar att trösta och mysa med min dotter helt perfekt utan amning. Men hon kanske ska kunna nära sig också..? Eller?? Ska jag låta henne svälta för det att ni tycket det är "sjukt" att amma??

Ajdå....har hon nån sjukdom så hon inte kan äta mat?
  • Anonym (....)
    Dr Mupp skrev 2013-09-15 09:47:27 följande:
    antar att du bara har ett sätt att trösta och mysa eftersom du tycker att mer än ett är onödigt. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

Poängen var just det att det finns många sätt - amma stora barn är inget behov. Mitt barn sov tidigt hela nätterna, kanske för att jag inte tog upp och ammade nattid? Ammade till 6 mån.
  • hannizz
    dessan59 skrev 2013-09-15 09:46:29 följande:
    Hannizz

vad grundar du på att folk är sjuka som ammar så länge?

Hur är det i din normala värld då? Har du barn? och har du ammat? 

Jag har 3 barn ammade mina 2 första men inte den 3,hon mår inte sämre av d, ja tycker gränsen går vid 1 år,
  • Dr Mupp
    Anonym (....) skrev 2013-09-15 09:54:47 följande:

Poängen var just det att det finns många sätt - amma stora barn är inget behov. Mitt barn sov tidigt hela nätterna, kanske för att jag inte tog upp och ammade nattid? Ammade till 6 mån.
    Precis, det finns flera olika sätt. Amning är ett av dem. 

Barn sover olika. Mitt flaskmatade barn sov sämst.  
Svar på tråden Varför amma stora barn?!