• Anonym (Usch)

Varför amma stora barn?!

Idag såg jag en mamma amma sin son som var minst två år, på ett köpcentrum. Jag tycker det ser äckligt ut att amma ett så stort barn och jag undrar, varför ammar man så stora barn?! Okej om barnet är upp till ett år, det säger jag ingenting om för barnet behöver den näringen. Jag har heller inget emot offentlig amning eftersom barnen behöver mat, men en tvååring?! Detta måste handla om tillfredsställelse för mamman eller har jag fel? När barnet är så stort ska det äta mat, inte snutta på mammas bröst. Jag tycker detta är vidrigt och lite incestuöst faktiskt. Ni som ammar så länge, vad har ni för skäl? Tänker ni verkligen på barnets bästa??

• Svar på tråden Varför amma stora barn?!
  • Anonym (Blä)
    Dr Mupp skrev 2013-09-15 08:30:43 följande:
    Om amning är sexuellt så är napp och flaska en dildo.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

WORD!
  • puss

Är amning incest??

OMG undrar vad dessa störda människor anser om vaginal förlossning??

• Anonym (Blä)
    Anonym (Blä) skrev 2013-09-15 08:50:40 följande:
    Jag är tandhygienist och anser att amning är för bebisar och småbarn. Då finns det BETYDLIGT värre saker förtänderna! Bröstmjölken är till 100% anpassad till våra kroppar och inte skadligt för barnen. Problemet är en attitydsskillnad. Vissa tror/anser att amning är till för bebisar. Det är fel. Människan är biologiskt konstruerad för att amma sin avkomma i 2-5 år ungefär. Fråga stenåldersmänniskan, eller för all del en av dagens afrikaner om dom går igång på att ha barnen vid bröstet. Det brukar ju vara det vanligaste argumentet från dom som inte vill ta sig tid att förstå. För det är väl det som träffar hårdast på den andra sidan: att bli kallad pedofil. Det är ju in i Norden lång, att dom får sätta dig två våningar UNDER sandlådan för att hamna någotsånär rätt. Det är bara i vårdat moderna samhälle som vi konstruerat substitut för att slippa ge våra barn det som är naturligt. Nappar och nappflaskor. HUR kan man uttala sig aggressivt gällande något som är fullt naturligt samtidigt som man inte ens tänkt steget längre? För om brösten är för bebisar måste ju nappar och nappflaskor rimligtvis också vara det. Jag säger inget om att många slutar amma långt innan det var biologiskt menat, även om jag i princip tycker mycket synd om barnen. Så jag tycker inte att andra ska kasta skällsord och förolämpa de fantastiska mammor som faktiskt sätter sitt eget ego åt sidan och ger sina småbarn dom här åren av amning, precis så som det är biologiskt menat. Dom gör det med övertygelsen att det är bäst för barnet både med tanke på vilken trygghet och anknytning det ger, och med tanke på bröstmjölkens fördelar för barnet. Det är riktigt, riktigt illa att kasta vidriga förolämpningar efter dessa mammor. Be om en förklaring på ett trevligt vis istället för att kalla det perverst, vidrigt och äckligt.

Får nog citera mig själv och rätta, då autocorect ställt till det. "Det är så in i Norden lågt, att du får sätta dig två våningar under sandlådan..."
  • JessK

Jag är tandhygienist och anser att amning är för bebisar och småbarn. Då finns det BETYDLIGT värre saker förtänderna! Bröstmjölken är till 100% anpassad till våra kroppar och inte skadligt för barnen. Problemet är en attitydsskillnad. Vissa tror/anser att amning är till för bebisar. Det är fel. Människan är biologiskt konstruerad för att amma sin avkomma i 2-5 år ungefär. Fråga stenåldersmänniskan, eller för all del en av dagens afrikaner om dom går igång på att ha barnen vid bröstet. Det brukar ju vara det vanligaste argumentet från dom som inte vill ta sig tid att förstå. För det är väl det som träffar hårdast på den andra sidan: att bli kallad pedofil. Det är ju in i Norden lång, att dom får sätta dig två våningar UNDER sandlådan för att hamna någotsånär rätt. Det är bara i vårdat moderna samhälle som vi konstruerat substitut för att slippa ge våra barn det som är naturligt. Nappar och nappflaskor. HUR kan man uttala sig aggressivt gällande något som är fullt naturligt samtidigt som man inte ens tänkt steget längre? För om brösten är för bebisar måste ju nappar och nappflaskor rimligtvis också vara det. Jag säger inget om att många slutar amma långt innan det var biologiskt menat, även om jag i princip tycker mycket synd om barnen. Så jag tycker inte att andra ska kasta skällsord och förolämpa de fantastiska mammor som faktiskt sätter sitt eget ego åt sidan och ger sina småbarn dom här åren av amning, precis så som det är biologiskt menat. Dom gör det med övertygelsen att det är bäst för barnet både med tanke på vilken trygghet och anknytning det ger, och med tanke på bröstmjölkens fördelar för barnet. Det är riktigt, riktigt illa att kasta vidriga förolämpningar efter dessa mammor. Be om en förklaring på ett trevligt vis istället för att kalla det perverst, vidrigt och äckligt.
  • candyfloss

{#emotions_dlg.flower} Mycket bra skrivet!
  • JessK
    Anonym (Usch) skrev 2013-09-15 07:02:34 följande:
    Oj vilken het potatis detta var. Ni som säger att det är "mysigt", utveckla gärna. Visst, bröst är till för att ge bebisar mat. Men de är även erogena zoner. Jag tror helt enkelt ni som fortsätter länge med amningen behöver inse att barnet inte behöver er mjölk längre.
    Min son valde helt själv att han ville fortsatta amma, är ju inte så att jag tryckte dit tutten för att han skulle frortsätta. Han valde själv för han tyckte de var mysigt.

Vad ger du ditt/dina barn? Välling? I flaska? De behöver absblout inte välling, o flaska o napp är betydligt mer skadliga för tänderna än bröstet.

Visst har du rätt till din åsikt o känna som du gör, men att ens säga att det skulle vara ngt perverst med att amma ett barn på 2  + e ju bara elakt.

Mammor som väljer att amma så länge e ju fantastiska , det är inget som är lätt alla stunder. O personer som uttrycker sig som du gör , gör det tyvärr inte lättare heller.
  • dessan59

jag ammade min son i 2½ år för att han inte ville ha napp eller nappflaska. Jag vet inte hur många nappar eller nappflaskor jag la pengar på innan jag upp. En del barn vill inte ha nappar Likaså min dotter, hon ratade allt var nappar och nappflaskor heter. Försökte köpa olika nappar, anatomiska som skulle kännas bättre i munnen. men icke, henne ammade jag i 1½ år.Mina barn har inte heller druckit välling, utan det var bröstet som gällde. Dom är idag 29 år och 20 år gamla, och har blivit bra människor

• hannizz
    Anonym (jag undrar) skrev 2013-09-14 22:29:07 följande:
    Skådespelerskan Stina Ekblad ammade sin son Adrian tills han började skolan. Finns det någon här som skulle kunna tänka sig göra detsamma? Eller var går egentligen gränsen för när det inte längre känns ok?

fy fan sjuka människa som ammar så länge stackars barn
  • Söte79

Fy fan vad sjuk du är som tycker du har rätten att kalla andra sjuka..

• Söte79

Som sagt jag ammar min 15 månaders och kommer inte göra det jätte länge till. Men skulle aldrig för mitt liv kallat andra "sjuka" som väljer att fortsätta. Eller rättare sagt barnet väljer att fortsätta.

Svar på tråden Varför amma stora barn?!