• Anonym (Usch)

Varför amma stora barn?!

Idag såg jag en mamma amma sin son som var minst två år, på ett köpcentrum. Jag tycker det ser äckligt ut att amma ett så stort barn och jag undrar, varför ammar man så stora barn?! Okej om barnet är upp till ett år, det säger jag ingenting om för barnet behöver den näringen. Jag har heller inget emot offentlig amning eftersom barnen behöver mat, men en tvååring?! Detta måste handla om tillfredsställelse för mamman eller har jag fel? När barnet är så stort ska det äta mat, inte snutta på mammas bröst. Jag tycker detta är vidrigt och lite incestuöst faktiskt. Ni som ammar så länge, vad har ni för skäl? Tänker ni verkligen på barnets bästa??

• Svar på tråden Varför amma stora barn?!
  • turbansmurfen
    Anonym (Usch) skrev 2013-09-14 15:55:10 följande:
    Idag såg jag en mamma amma sin son som var minst två år, på ett köpcentrum. Jag tycker det ser äckligt ut att amma ett så stort barn och jag undrar, varför ammar man så stora barn?! Okej om barnet är upp till ett år, det säger jag ingenting om för barnet behöver den näringen. Jag har heller inget emot offentlig amning eftersom barnen behöver mat, men en tvååring?! Detta måste handla om tillfredsställelse för mamman eller har jag fel? När barnet är så stort ska det äta mat, inte snutta på mammas bröst. Jag tycker detta är vidrigt och lite incestuöst faktiskt. Ni som ammar så länge, vad har ni för skäl? Tänker ni verkligen på barnets bästa??
    Ganska äckligt faktiskt...

Tänker osökt på "little Britain" där den den vuxna kostym-mannen ammas av sin mamma... "bitty"

• Anonym (Äsch!)
    turbansmurfen skrev 2013-09-20 15:57:43 följande:

Tänker osökt på "little Britain" där den den vuxna kostym-mannen ammas av sin mamma... "bitty"

Du jämför det med tvååring? 
  • Mirkor

Jag skulle inte kalla en tvåårigt för ett stort barn så jag ser inte problemet. Om det vore 4-5 år skulle nog även jag haja till. Jag hade gärna ammat till mitt barn var två men vi blev tvungna att bryta vid 15 mån.

• The past is now
    turbansmurfen skrev 2013-09-20 15:57:43 följande:

Jaha så en 2 åring är som en vuxen...karl?? Va??
  • puss
    The past is now skrev 2013-09-21 20:09:58 följande:
    Jaha så en 2 åring är som en vuxen...karl?? Va??

på samma nivå enligt vissa, uppenbarligen. taskigt val av män i de fallen.
    Sluta tjafsa din dumma fan.
  • keron
    puss skrev 2013-09-21 20:26:29 följande:

på samma nivå enligt vissa, uppenbarligen. taskigt val av män i de fallen.
    Hahaha!
  • Tjohalia

Jag bara måste få störa mig på rubriken i den här tråden. Mycket kan man väl anklaga en 2-åring för, men inte för att vara ett stort barn! Herregud, jag har just börjat kalla min äldsta för ett stort barn, och hon är 8 år! En tvååring är ju ett småbarn, och inget annat. Och vill man amma sin lilla tvååring så är det väl bra, det finns ju trots allt en massa forskning som visar att det är bra. Och vill man inte för att man inte själv är bekväm med det så slipper man. Men man behöver inte förolämpa dom som gör ett annat val bara för det.

Flicka 2005 * Pojke 2007
  • jag är den jag är

Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Ni som förknippar amning med något sexuellt, jag tycker verkligen att ni bör söka hjälp!
    Jag tror nämligen att ni behöver gå till botten med varför amning är något sexuellt för er. Det kan inte vara bra varken för er eller era barn. 

• Helly
    jag är den jag är skrev 2013-09-24 10:33:59 följande:
    Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Ni som förknippar amning med något sexuellt, jag tycker verkligen att ni bör söka hjälp!
    Jag tror nämligen att ni behöver gå till botten med varför amning är något sexuellt för er. Det kan inte vara bra varken för er eller era barn. 
    Men du förstår inte anledningarna. Att se bröstet som någonting sexuellt är normalt - bröstet form är faktiskt enbart till 100% sexuell skyltning. Vi människor har stora bröst på utsidan just som sexuell skyltning, och det har att göra med att vi går på två ben och behövde ha en attraktiv framsida. Djur som går på fyra ben flörtar normalt med arslet och har inga synliga bröst, förutom just vid amning.

Bröstens form är sexuell. Att man ser bröst som någonting sexuellt är ingenting avvikande som man behöver söka hjälp för - det är fullkomligt naturligt.
Svar på tråden Varför amma stora barn?!