• Anonym (Usch)

Varför amma stora barn?!

Idag såg jag en mamma amma sin son som var minst två år, på ett köpcentrum. Jag tycker det ser äckligt ut att amma ett så stort barn och jag undrar, varför ammar man så stora barn?! Okej om barnet är upp till ett år, det säger jag ingenting om för barnet behöver den näringen. Jag har heller inget emot offentlig amning eftersom barnen behöver mat, men en tvååring?! Detta måste handla om tillfredsställelse för mamman eller har jag fel? När barnet är så stort ska det äta mat, inte snutta på mammas bröst. Jag tycker detta är vidrigt och lite incestuöst faktiskt. Ni som ammar så länge, vad har ni för skäl? Tänker ni verkligen på barnets bästa??

• Svar på tråden Varför amma stora barn?!
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 16:09:45 följande:
    Jag vet en tjej som ammar sin 2-åring och dessutom postar bilder på det på instagram Kräks
    Hon gör det närsomhelst. Det känns faktiskt incestuöst eftersom hon alltid tar bilder med djup urringning på sig själv. Så brukar hon låta ett eller båda barnen ligga nere på bröstet när hon tar bilden, antagligen för att det ska se mer naturligt ut. Tycker det är äckligt att hon postar minst 1 sådan bild om dagen, ibland med barn och ibland utan. På vissa närbilder ser man tom hennes bröstvårta som barnet ammar!
    På instagram!! Varför??
    Hahaha, eller hur...
  • jag är den jag är
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 16:32:34 följande:
    men herregud, jag tycker det är äckligt, oavsett om det är valfritt eller ej.

Ja, du får självklart tycka så. Det är din rättighet. Liksom det är hennes rättighet att amma sin tvååring.

Ett tips är att sluta titta på bilderna.  
  • Anonym (usch 3)
    jag är den jag är skrev 2013-09-24 17:02:20 följande:

Ja, du får självklart tycka så. Det är din rättighet. Liksom det är hennes rättighet att amma sin tvååring.

Ett tips är att sluta titta på bilderna.  
    Reddan gjort. Inte som att jag varje dag aktivt letar upp henne för att få se hennes platta hängbröst och barn som suger på dom. Ska jag svara allt du skriver på det sättet?! Ett tips är att sluta läsa den här tråden så du slipper se folk med andra åsikter än dig"
  • Anonym (usch 3)
    Anonym (Tessy) skrev 2013-09-24 16:52:12 följande:
    Vem bryr sig, uppenbart du då, alldeles för mycket eftersom du inte verkar kunna släppa det
    det är ditt eget fel vad du känner och tycker, hon har ingen som helst skyldighet att ändra något bara för att du blir äcklad, däremot kan du alltid välja att inte se och ignorera. 
    Du också. Är det du kanske?! Man skulle kunna tro det. Ett tips till dig med är att inte läsa vad jag skriver eftersom det är så provocerande för dig. man kan ju tro att du inte kan släppa mina åsikter.
    Jag har ingen som helst skyldighet att ändra mig för att du ska slippa bli upprörd.

Och den tjejen är vidrig och det ger incestuösa vibbar, punkt slut.
  • jag är den jag är
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 17:07:32 följande:
    Reddan gjort. Inte som att jag varje dag aktivt letar upp henne för att få se hennes platta hängbröst och barn som suger på dom. Ska jag svara allt du skriver på det sättet?! Ett tips är att sluta läsa den här tråden så du slipper se folk med andra åsikter än dig"

Oj, det där var känsligt märker jag . Dessutom bör du nog läsa mitt inlägg lite mer noggrant, så ser du att jag inte har något som helst emot att du inte delar min åsikt.

• Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 17:07:32 följande:
    BTW 
    du har rätt att uttrycka din åsikt, visst
    men du har inte rätt att stå oemotsagd
    utan du får faktiskt förvänta dig att när du säger korkade saker, så kommer någon säga emot, kan du inte hantera det, så borde du inte säga något alls, särskilt inte i ett diskussionsforum.
    dessutom så uttrycker du inte bara en åsikt, utan du argumenterar för varför du ska få stå oemotsagd och när folk ger dig tips på hur du enkelt kan undvika sånt du inte gillar, så framstår du som minst sagt sur och inte det minsta angelägen om att ändra något, nästan som att du vill bli äcklad, du vill känna obehag..  har du alltid gillat det? 
    för som sagt, det är enkelt att fixa annars 
  • Anonym (n)

Ts kanske borde söka hjälp...

• Anonym (usch 3)

tessy och "jag är den jag är", man kan ju tro att det är ni själva som postar bilder på instagram när ni ammar era barn.
    Sant? Eftersom ni blir så upprörda.
    Man kan inte bemöta andras åsikter så. "Sluta kolla då". Nu HAR jag sett det och minns det, så det går inte att ta bort det minnet, jag kom att tänka på det i och med trådstarten.
    Tough för er som verkar ta åt er så.
    Jag tror de flesta håller med mig om att det är ett sjukt beteende att posta bilder på sina bröst varje dag med sina barn sugandes på det/liggandes på det, närbilder.

• Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 17:27:35 följande:
    tessy och "jag är den jag är", man kan ju tro att det är ni själva som postar bilder på instagram när ni ammar era barn.
    Man kan inte bemöta andras åsikter så. "Sluta kolla då". Nu HAR jag sett det och minns det, så det går inte att ta bort det minnet, jag kom att tänka på det i och med trådstarten.
    Jag tror de flesta håller med mig om att det är ett sjukt beteende att posta bilder på sina bröst varje dag med sina barn sugandes på det/liggandes på det, närbilder.
    Du har fel, i så mycket. 
    men ja, jag kommer troligen också göra det sen, bara för att ;) 

jo man kan visst bemöta andras åsikter så, titta vi gjorde det! :O
    alltså det är ju du som verkligen inte kan släppa det för om och om igen så skriver du om det mer och mer detaljerande och omskrivande..
    och återigen, jag har inga problem med det, det som är ett problem är att du upprepar det och inte kan sluta fixera och inte ens vill ta emot tips på hur du kan undvika det i framtiden, och jag lovar dig! om du slutar skriva om det så blir det lättare att släppa

Nej dom flesta håller inte alls med dig. 
  • jag är den jag är
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 17:27:35 följande:

Som jag redan sagt; läs mitt inlägg ordentligt så ser du att jag inte har något som helst problem med att du inte delar min åsikt. Du gav uttryck för något som du tycker är äckligt och jag gav dig ett tips på hur du kan undvika situationen som får dig att känna så. På vilket vis är det att ha "problem med att du inte delar min åsikt"?

Men min gissning är att du enbart är ute efter att provocera, inget annat. 
Svar på tråden Varför amma stora barn?!