• Anonym (Usch)

Varför amma stora barn?!

Idag såg jag en mamma amma sin son som var minst två år, på ett köpcentrum. Jag tycker det ser äckligt ut att amma ett så stort barn och jag undrar, varför ammar man så stora barn?! Okej om barnet är upp till ett år, det säger jag ingenting om för barnet behöver den näringen. Jag har heller inget emot offentlig amning eftersom barnen behöver mat, men en tvååring?! Detta måste handla om tillfredsställelse för mamman eller har jag fel? När barnet är så stort ska det äta mat, inte snutta på mammas bröst. Jag tycker detta är vidrigt och lite incestuöst faktiskt. Ni som ammar så länge, vad har ni för skäl? Tänker ni verkligen på barnets bästa??

• Svar på tråden Varför amma stora barn?!
  • The Doctor
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 16:41:07 följande:
    Det är väl för fan bara att sluta skriva till mig? Samma sak. Jag har en åsikt, like it or not.
    Har du ätit för sura saker idag, eller? Jisses, vilket humör! Solig
    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • Anonym (Tessy)
    The Doctor skrev 2013-09-24 18:31:21 följande:
    Har du ätit för sura saker idag, eller? Jisses, vilket humör! Solig
    Jag gissar på att hon är något av en Dalek Flört
     "like toddlers in perpetual hissy fits" Skrattande
  • cloudberry79
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 17:27:35 följande:
    tessy och "jag är den jag är", man kan ju tro att det är ni själva som postar bilder på instagram när ni ammar era barn.
    Sant? Eftersom ni blir så upprörda.
    Man kan inte bemöta andras åsikter så. "Sluta kolla då". Nu HAR jag sett det och minns det, så det går inte att ta bort det minnet, jag kom att tänka på det i och med trådstarten.
    Tough för er som verkar ta åt er så.
    Jag tror de flesta håller med mig om att det är ett sjukt beteende att posta bilder på sina bröst varje dag med sina barn sugandes på det/liggandes på det, närbilder.
    Jag gör det gärna, för jag vill gärna normalisera amning. Det är något lika normalt som att dricka ett glas vatten eller äta en glass bland folk. Stör du dig på sånt också? Sluta titta.
    (M)amma till V -07 och E -12
  • Anonym (usch 3)
    cloudberry79 skrev 2013-09-24 19:19:00 följande:
    Jag gör det gärna, för jag vill gärna normalisera amning. Det är något lika normalt som att dricka ett glas vatten eller äta en glass bland folk. Stör du dig på sånt också? Sluta titta.
    Nej det gör jag absolut inte men du tar alltså gärna en närbild på när ditt barn ammar så man ser bröstvårtan? Och postar sen offentligt på facebook och instagram?
  • Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 19:22:51 följande:
    Nej det gör jag absolut inte men du tar alltså gärna en närbild på när ditt barn ammar så man ser bröstvårtan? Och postar sen offentligt på facebook och instagram?
    gud vilken besatthet av bröstvårtan! 
    har du inga egna eller?
    vet du inte hur amning går till?
  • cloudberry79
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 19:22:51 följande:
    Jag har ingen offentlig profil på vare sig Facebook eller Instagram, däremot postar jag till mina vänner. Vill de inte se kan de ta bort mig från vänlistan, det har ingen gjort hittills.
    (M)amma till V -07 och E -12
  • Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 19:36:51 följande:
    Sjukt otrevlig du är. Som du sa själv, gå inte in på internet om du inte klarar av andras åsikter...
    Jag har inga problem med dina åsikter i sig, jag bara ifrågasätter dom och dig ^^ 
    för jag förstår verkligen inte ditt problem, jag förstår inte din besatthet och din oförmåga att släppa det, det är ganska fascinerande, som när man tittar på en  toddler in perpetual hissy fit Flört

förresten så har alla bröstvårtor, det är ingen big deal och jag trodde dom flesta visste vad dom kan användas till..
  • Anonym (usch 3)
    Anonym (Tessy) skrev 2013-09-24 19:40:39 följande:
    Jag har inga problem med dina åsikter i sig, jag bara ifrågasätter dom och dig ^^ 
    för jag förstår verkligen inte ditt problem, jag förstår inte din besatthet och din oförmåga att släppa det, det är ganska fascinerande, som när man tittar på en  toddler in perpetual hissy fit Flört

förresten så har alla bröstvårtor, det är ingen big deal och jag trodde dom flesta visste vad dom kan användas till..
    Allvarligt talat så gör du inte dig själv en tjänst genom att vara så oförskämd. Det ger så att säga vatten på min kvarn att det den jag pratar om gör är ett sjukt beteende och att du kommer och försvarar genom att vara fruktansvärt otrevlig...
    Jag kan tänka mig att det är du som är hon eller att du gärna skulle göra så själv..
  • Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 19:45:47 följande:
    Allvarligt talat så gör du inte dig själv en tjänst genom att vara så oförskämd. Det ger så att säga vatten på min kvarn att det den jag pratar om gör är ett sjukt beteende och att du kommer och försvarar genom att vara fruktansvärt otrevlig...
    Jag kan tänka mig att det är du som är hon eller att du gärna skulle göra så själv..
    Jag bryr mig inte om vad du tycker
    jag bryr mig heller inte om att du tycker att jag är oförskämd, till och med där så är det fascinerande, det jag gör är oförskämt och otrevligt tycker du, men det du gör, kallar en person äcklig och säger att den sprider incest vibbar och beter sig sjukt, det är bara en åsikt och ingen får säga emot dig.. väldigt intressant!  
  • Mineralvatten

barnet kanske var stor för sin ålder? en tre-åring som jag känner är 106cm lång och är alltså stor för sin ålder, och har alltid varit det.

Svar på tråden Varför amma stora barn?!