• Anonym (Mamma)

Arga snickaren

Hej,
    Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
    Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.

Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.   

• Svar på tråden Arga snickaren
  • LoPax

Håller med övriga.

1. skyll inte på varandra

2. Kom inte med undanflykter eller ursäkter. säger Anders "men hur tänkte ni ? Varför har du inte fixat den här listen? " svara då inte "amen bla bla" utan säg som det är "vi har tappat lusten/sugen/orken" eller "jag har inte haft lust, jag har tabbat mig".

3. Visst, det klipps, men ärligt talat, en heeeel del som är med i den här typen av program är idioter.  

Jag menar det jag skriver, och ingenting annat.
  • Anonym (hej)
    Anonym (***) skrev 2013-09-24 18:24:19 följande:
    Varför ska ni vara med om ni inte vill visa vilka idioter ni är?
    Är det för att ni ska spara pengar eller?

alltså har man inte gått i personlig konkurs för att få vara med ???

Att det ska vara en sista utväg? 
  • Anonym (Never)
    LoPax skrev 2013-09-24 18:36:09 följande:
    3. Visst, det klipps, men ärligt talat, en heeeel del som är med i den här typen av program är idioter.  
    Det är det verkligen. En nära bekant jobbar som frilansare på TV och han berättade att det är mest nötter som ställer upp på TV. Hade aldrig någonsin gjort det, hur kasst mitt hus än var. A L D R I G. Även om det är schysst att få lite hjälp förstås ;.). Men sen ska man leva som en idiot för hela livet, eller så länge man nu blir ihågkommen som paret som inte klarade av sina projekt själva utan var tvungna att bli förnedrade på TV för att få ihop det. Nej tack, då jobbar jag hellre och betalar hantverkare för hjälpen, i det dolda. Naturligtvis drar jag inte in människor som blivit sjuka under tiden de renoverat i min bild av tv-medverkandet, de har ju inget att skämmas för. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Never) skrev 2013-09-24 18:46:52 följande:
    Det är det verkligen. En nära bekant jobbar som frilansare på TV och han berättade att det är mest nötter som ställer upp på TV. Hade aldrig någonsin gjort det, hur kasst mitt hus än var. A L D R I G. Även om det är schysst att få lite hjälp förstås ;.). Men sen ska man leva som en idiot för hela livet, eller så länge man nu blir ihågkommen som paret som inte klarade av sina projekt själva utan var tvungna att bli förnedrade på TV för att få ihop det. Nej tack, då jobbar jag hellre och betalar hantverkare för hjälpen, i det dolda. Naturligtvis drar jag inte in människor som blivit sjuka under tiden de renoverat i min bild av tv-medverkandet, de har ju inget att skämmas för. 
    men man kommer ju inte ihåg alla avsnitt? tror du alla tänker på det sen

hennes vänner vet ju varför?

jag ser avsnitt kanske sen nästa vecka är det ett nytt

det slutar ju alltid bra  
  • Anonym (Never)

Ändrade mig, nu när jag har läst alla dina inlägg så äh, kör på. Se till att vara nyanserade och vettiga i programmet bara och spela inte alltför mycket offer så kommer ni snart att vara bortglömda i det offentliga. Och dessutom ha ett fint hus och så kan ni koncentrera er på annat som är roligare än att renovera! 

• Anonym (kompis)

Jag har en kompis som skulle vara med, de var där flera gånger och filmade och hade sig. De blev nekade i sista sekund att vara med. Motiveringen var något i stil med att de var för medgörliga och inte direkt några som skulle bråka eller gråta i tv. Så är man för medgörlig så får man inte vara med.

• Anonym (Never)
    Anonym (hej) skrev 2013-09-24 18:50:46 följande:
    men man kommer ju inte ihåg alla avsnitt? tror du alla tänker på det sen

hennes vänner vet ju varför?

jag ser avsnitt kanske sen nästa vecka är det ett nytt

det slutar ju alltid bra  
    Jag tänkte snarare på alla i omgivningen som varje gång de ser nån av dem i mataffären kommer att relatera till Arga snickaren, och det då blir svårt att få en annan bild av dem än den som de misslyckade, förvirrade hus renoverarna. Men som jag skrev sen - om de ser till att ta ansvar och ger en vettig bild i tv så kanske de möts av respekt och sympati istället. 
  • Anonym (Never)
    Anonym (Never) skrev 2013-09-24 18:54:22 följande:
    Jag tänkte snarare på alla i omgivningen som varje gång de ser nån av dem i mataffären kommer att relatera till Arga snickaren, och det då blir svårt att få en annan bild av dem än den som de misslyckade, förvirrade hus renoverarna. Men som jag skrev sen - om de ser till att ta ansvar och ger en vettig bild i tv så kanske de möts av respekt och sympati istället. 
    Oj, inte meningen att särskriva
  • Anonym (aldrig)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 17:33:10 följande:
    Du har rätt till din åsikt och nu har du fått den sagd, tack för att du tog dig tid att gå av din höga häst för att göra mig den äran att få höra din syn på människor.

Å du ville bara ha snälla svar som du gillar? Glöm det. Och det där med "höga häst" är lite uttjatat. Du får ju faktiskt räkna med att folk har olika åsikter när du skriver här. Och ja det är min åsikt om folk som inte kan ta ansvar.
  • Anonym (hej)

en sak jag skulle vara rädd för om allt går åt skogen?
    eller att någon granne anmäler till socailen att barnen inte bor tryggt, för AS hinner inte göra allt. Dem gör ju det viktigaste

Vissa hus är ju som jag vet inte vad+ tar man i den sladden och sen tar sig där i den kranen i badrummet ja då säger AS

Men hur kan man tillåta det? barn som bor så? 

Svar på tråden Arga snickaren