Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 14:28:38 följande:
Jag var som din man för 1 år sedan, ville absolut inte skämma ut mig i tv och känna sig urbota korkad. Min man däremot tyckte att vi skulle ge det en chans... Nu 1 år senare har jag insett att det skulle krävas ett mirakel för att vi ska klara oss ur denna situation, som är totalt ohållbar och tanken på att vara med i tv skrämmer mig inte längre
, jag ser det som en möjlighet för oss att få ett fungerande och hållbart liv tillsammans. Vi har också barn och har renoverat huset i 6 års tid, valt att lita på andras kunskaper som lett det till en katastrofisk situation.
Jag tycker ni ska vara med. Ja, ibland sitter jag och förfasar mig över hur dumma en del är men jag vet också hur lätt det är att bli hemmablind och att man kan blir alldeles handlingsförlamad av kaos som man inte ser någon ände på.
Visst, man måste kunna säga ifrån när ens partner hittar på vanvettiga saker som sen inte blir klart MEN partnern hittar ju inte på allt vanvettigt på en gång och ibland hinner de dra igång det hela innan man ens kommit hem. Som exempel. Det blir liksom normalt efter att man har gått i det ett tag.
Skyll inte ifrån er och klanka inte ner på varadnra, så går det nog bra. Minns en familj för ett tag sen som jag verkligen tyckte gjorde ett bra jobb, de hade försökt allt de kunde, sa ärligt som det var, de försökte inte skylla ifrån sig och det gillade jag. När de kan se att ja, jag har latat till mig eller vad det nu kan vara. Anders var heller inte så arg i det programmet upplevde iaf jag.