• Anonym (Mamma)

Arga snickaren

Hej,
    Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
    Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.

Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.   

• Svar på tråden Arga snickaren
  • Anonym (våga)
    Anonym (***) skrev 2013-09-24 19:13:26 följande:
    Nej,det är inte många so inte har haft råd att fixa till sina hys själv.
    Ts erkänner ju att hon bara är ute efter att spara pengar. 
    Det kan väl handla om helt andra saker än att spara pengar. Framförallt tror jag att de flesta som är med behöver få en nystart i sitt renoverande. Man behöver hjälp att styra upp situationen och få grepp om den, och har man kört fast är det otroligt svårt att åstadkomma det på egen hand oavsett hur ekonomin ser ut.
  • Luzita

jag tror inte att ni behöver vara rädda för att framstå som idioter eller dumma i huvudet. Min uppfattning om de som har deltagit har i de flesta fall varit att de är lite lata, och har svårt att slutföra saker innan de börjar med något nytt. Att de är lite dåliga på att planera och prioritera. Ibland är det ju pengarna som har tagit slut vilket kan ha att göra med brist i planering och prioritering. Jag frågade min sambo och han svarade exakt samma sak som jag själv skrev nu. Så oroa er inte, go for it! Tänk vilken bra hjälp på vägen och vad fint ni kommer att få det :)

Leonel 090722, Lúcas 120511, BF 131007
  • Anonym (***)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 19:54:19 följande:

Men hur menar du nu? Att jag mobbar dig? I så fall ber jag ödmjukast om ursäkt
    Kräks
  • Hugful80

Kör på, TS. Vem fan kommer ihåg vem som var med i vad om 5 år? Om du inte beter dig som Linda Rosing under inspelningen förstås.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Anonym (Never)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 19:53:03 följande:
    Tack för alla uppmuntrande inlägg. Tyvärr ska det ju alltid cirkulera personer som känner ett stort bekräftelsebehov och bara måste lägga sig i.. Man måste inte vara inne och läsa på min tråd om man anser mig vara provocerande eller idiot, finns andra trådar att följa då ist
    Du får nog försöka ha en lite coolare framtoning sen när det gäller,annars kommer du nog att framstå som rätt störig i programmet
  • Anonym (granne)

Hej!En av våra grannar fick hjälp av arga snickarn för några år sedan.Det blev verkligen jättebra
    och de var så himla nöjda:).Paret hade inga relationsproblem alls,och det blev heller knappt något
    bråk i tv.Bara lite missuppfattningar men inte alls så farligt så de började bråka osv.Deras hus var så
    gammalt och i stort behov av renovering så tyvärr så hann inte AS med team göra klart allt som behövdes.
    men som tur var så lämnade AS massor av material kvar till dem så de kunde fortsätta själva.det  som
    är så bra är ju att de får allting gratis.Allt det material som AS lämnade kvar var värt över 700000 kr.så jag skulle lätt ställa upp och vara med i tv för att få allting gratis.Skit samma om man blir förnedrad osv 

• Anonym (Sälja sig)

Det jag sett så tycker jag att det är liknande lyxfällan. Dvs folk som är lite "bakom" som helt enkelt saknar handlingskraft.
    Har man påbörjat renoveringar här och där och aldrig kommer tillskott, ja då tycker jag man har lite problem med planering. Många gånger handlar det om folk som inte har vett nog att sköta om sina bostäder och underhålla dem ordentligt.

Har man sökt så antar jag att man har problem och inte kan lösa dem själv så det är väl likabra att anamma förnedringstv och få hjälp. annars kommer ni ju bo kvar i samma renoverings-oreda om 5år.

• Anonym (granne 2)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 11:02:13 följande:
    Hej,
    Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
    Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.

Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.   
    Arga snickarn är en hyvens, snäll kille som är duktig på det han gör - så där finns inga tveksamheter! Att bidra till lite bra reality-TV kan väl inte bli fel, om man gör en vinst på det!!??
  • Anonym
    Anonym (granne) skrev 2013-09-24 21:02:20 följande:

Hej!En av våra grannar fick hjälp av arga snickarn för några år sedan.Det blev verkligen jättebra
    och de var så himla nöjda:).Paret hade inga relationsproblem alls,och det blev heller knappt något
    bråk i tv.Bara lite missuppfattningar men inte alls så farligt så de började bråka osv.Deras hus var så
    gammalt och i stort behov av renovering så tyvärr så hann inte AS med team göra klart allt som behövdes.
    men som tur var så lämnade AS massor av material kvar till dem så de kunde fortsätta själva.det  som
    är så bra är ju att de får allting gratis.Allt det material som AS lämnade kvar var värt över 700000 kr.så jag skulle lätt ställa upp och vara med i tv för att få allting gratis.Skit samma om man blir förnedrad osv 

Bra att din granne var nöjd. Arga snickaren gör aldrig klart allt. De ser till att folk hamnar på rätt köl och får hjälp på vägen. Har aldrig varit med om att programmet gjort klart allt. En av övningarna för familjen i slutet är ju att Planera sin tid och beräkna hur lång tid det kommer ta att göra klart allt som finns kvar. Så räkna inte med att få allt gjort ts, även om de gör mycket.
  • Rakad Apa
    Anonym (***) skrev 2013-09-24 20:34:00 följande:
    Kräks
    Hate much?
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
Svar på tråden Arga snickaren