• Anonym (Mamma)

Arga snickaren

Hej,
    Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
    Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.

Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.   

• Svar på tråden Arga snickaren
  • Anonym (aldrig)
    Anonym (Luktar avund här) skrev 2013-09-25 10:43:56 följande:
    Lycka till TS!

Jag hoppas du vet att det finns folk som är otroligt avundsjuka på er för att ni har hus och att arga snickaren ska komma dit. Personer som i denna tråd måste försöka trycka ner er, (och som dessutom säkert sitter klistrade framför arga snickaren varje vecka...)

Men jag tycker ni har gjort rätt val! Alla gör misstag och det är modigt att stå för dem, och nu får ni ju hjälp. Perfekt!

Lycka till igen!   

Jag har sett tre avsnitt från första säsongen och det räckte. Jag tycker att folk var otroligt pinsamma och jag skulle hellre sälja mitt hus med förlust än att ställa upp på tv och visa hur oansvarig man är. Knappast något att vara avundsjuk på. Jag tittar däremot på Fuskbyggarna, då slipper man ta fram skämskudden.
  • Åsa

Tja, får man komma med i sådana program så hör man ju till dem (inte så jättefå i befolkningen) som har gjort orealistiska bedömningar av sin arbetskapacitet, hur bra man är på att planera, kanske kostnader etc. I ett TV-program blir detta synligt för fler än de närmaste och därtill förmodligen extra synliggjort för att visa kontrasten mot hur det blir efter hjälpen. NI kan säkert framstå som naiva, okunniga eller lata (beroende på bakgrund) i högre grad än vad ni hade velat. Det är bara att inse och väga mot ev fördelar med att få hjälp att iordningsställa.

• Petrol

Skulle gissa på att man får räkna med en viss våldsklippning helt klart, de vill ju göra TV som prio 1 menar jag, det är ingen välgörenhet.

Men samtidigt så antar jag att de närmaste och de som man träffar i vardagen genomskådar det ganska kvickt och att de hellre köper ens egen story än den tillspetsade som sänds på TV så jag antar att det kan vara rätt värt det ändå om man inte lyckas ro skeppet i hamn själv.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Never) skrev 2013-09-25 11:02:14 följande:
    Som jag förklarade sen: Den omgivning som finns kommer att för alltid relatera till familjen som var med i Arga Snickaren när de ser dem. Om Ulla i Gällivare inte minns dem från något TV-program spelar ingen roll (om de nu inte bor just i Gällivare), men alla de stöter på kommer att göra det, för alltid. Om de inte är med om något annat väldigt specifikt som uppmärksammas istället. Och det är väl okej att bli ihågkommen som de som var med i Arga snickaren men då får man ju sköta sina kort rätt så man inte skämmer ut sig fullständigt. Jag tycker TS ska ta sig en riktig funderare över hur hon ska framställa sig själv i TV. Med tanke på hur hon  uttrycker sig här har jag en känsla över att hon kommer att göra sig själv och sin familj till åtlöje. 
    Skulle du kunna tänka dig att ge mig lite konstruktiv kritik och tala om för mig hur jag framställer mig? Eftersom du menar att jag kommer att göra mig och min familj till åtlöje
  • Anonym (Never)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-25 12:06:00 följande:
    Skulle du kunna tänka dig att ge mig lite konstruktiv kritik och tala om för mig hur jag framställer mig? Eftersom du menar att jag kommer att göra mig och min familj till åtlöje
    Japp, så gärna så. För det första: Ber du om råd, lyssna och tacka för dem, oavsett om de faller dig i smaken eller inte. 
    Håll inte på med någon sarkastisk ironi, det kommer ingen att gilla dig för. Att dra in "höga hästar" och annat sånt är mycket otrevligt. Sätt inte heller på dig en offerkofta eller skyll ifrån dig, men det rådet har du redan fått.   

Var schysst och ödmjuk, sätter någon igång och gapa så tacka för inputen och släpp det sedan. Då kommer folk att på riktigt tycka att vilken trevlig tjej, stackars stackars dem som råkade ut för så oärliga vänner. Hon som verkar så ödmjuk och allt!  
    Lycka till!  
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Never) skrev 2013-09-25 12:10:30 följande:
    Japp, så gärna så. För det första: Ber du om råd, lyssna och tacka för dem, oavsett om de faller dig i smaken eller inte. 
    Håll inte på med någon sarkastisk ironi, det kommer ingen att gilla dig för. Att dra in "höga hästar" och annat sånt är mycket otrevligt. Sätt inte heller på dig en offerkofta eller skyll ifrån dig, men det rådet har du redan fått.   

Var schysst och ödmjuk, sätter någon igång och gapa så tacka för inputen och släpp det sedan. Då kommer folk att på riktigt tycka att vilken trevlig tjej, stackars stackars dem som råkade ut för så oärliga vänner. Hon som verkar så ödmjuk och allt!  
    Lycka till!  
    Tack! Jag är ganska dålig på att ta det på ett bra sätt när någon säger/skriver något som inte "faller mig i smaken", någonting jag jobbar på då jag väldigt ofta tar till försvarställning. Uppskattar din ärlighet och din input och ber om ursäkt för mitt taskiga bemötande.
  • Anonym (Never)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-25 12:29:14 följande:
    Tack! Jag är ganska dålig på att ta det på ett bra sätt när någon säger/skriver något som inte "faller mig i smaken", någonting jag jobbar på då jag väldigt ofta tar till försvarställning. Uppskattar din ärlighet och din input och ber om ursäkt för mitt taskiga bemötande.
    Jag vet, det är superjobbigt! Men så märker man hur bra resultat det ger och hur bra man mår över att själv ta ansvar för sitt beteende och man inser att man inte måste ta allt personligt. Och plötsligt så har man integrerat det nya beteendet och så går det lättare! Nu tycker jag verkligen ni ska köra på och se till att nyttja hjälpen så mycket som möjligt så att ni får färdigt någon gång. Får börja kolla ordentligt på programmet så kanske man kan luska ut vem som är ni.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Never) skrev 2013-09-25 12:41:52 följande:
    Jag vet, det är superjobbigt! Men så märker man hur bra resultat det ger och hur bra man mår över att själv ta ansvar för sitt beteende och man inser att man inte måste ta allt personligt. Och plötsligt så har man integrerat det nya beteendet och så går det lättare! Nu tycker jag verkligen ni ska köra på och se till att nyttja hjälpen så mycket som möjligt så att ni får färdigt någon gång. Får börja kolla ordentligt på programmet så kanske man kan luska ut vem som är ni.
    jag kanske tar och vinkar lite diskret
  • Anonym (Never)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-25 13:00:30 följande:
    jag kanske tar och vinkar lite diskret
    Haha
  • Anonym (Tufft!)

Jag tycker faktiskt det är starkt att ta till det extrema att visa sina dumheter i TV. Det är inget falskhet eller nån påhittad fasad. Att hellre sälja sitt egentliga drömhus och smyga omkring med förlust och skulder borde frågasättas mer. Tänk hur många som känner igen sig i detta! Kramar och lycka till! Det blir en nystart!!!

• Anonym (Tufft!)

Kan du inte vinka till mig också? :)

• vad roligt

TS, vad roligt att ni blivit tillfrågade!
    Vi ska också söka, och jag hoppas vi kommer med.

En fråga: vet du när de ska spela in?    

Svar på tråden Arga snickaren