• Anonym (Mamma)

Arga snickaren

Hej,
    Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
    Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.

Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.   

• Svar på tråden Arga snickaren
  • Anonym (Mamma)
    kvinnan03 skrev 2013-09-24 15:50:40 följande:
    Hej jag har gjort bort mig hundra gånger dock kanske inte i tv men visst det sitter ju ett tag men folk går vidare tänker inte på det utan folk forstätter med sina liv man glömmer ju

jag tror att efter två veckor efter det avsnittet har sänt så pratar ingen mer om det
    kanske om du bor i ett litet samhälle och folk liksom? öhh har inget liv??

men nja jag hade nog ja varför inte men skydda barnen visa inte upp dem, är dem gammla? kan någon passa dem? med mera 

Barnen är små och kommer att ha barnpassning, vill inte att dom ska vara med på tv..
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 15:55:05 följande:
    Nej, hade inga planer på att ta upp de ekonomiska, enbart vara ärlig i att vi har prioriterat åt helvete.. Har inte sett alla avsnitt så de mindre intelligenta kan jag inte uttala mig om, men som du skriver så kan det nog ha mycket med nervositet att göra.. En annan kommer väl verka lite puckad till o från, men va fan, det kan jag bjussa på
    Det kanske de tar upp, vet inte om de har gjort det innan dock. Ett tips är att du säger att du är nervös, om du är det.
  • Anonym (xxx)
    SupersurasunkSara skrev 2013-09-24 15:50:02 följande:
    Skyll inte ifrån er dock ang de ekonomiska valen, säg bara att ni gjorde en felprioritering och nu vill ni komma tillrätta med det.

Håller dock med om att vissa deltagare har uppfattats som mindre intelligenta, men det kan ju även vara nervositet och annat som gör att de får lite black out och svarar goddag yxskaft. För mig är behållningen mest att se tips som de ger ibland och att se resultatet.  
    Frågan är om TV-teamet låter dom komma undan med det. Att vara förståndiga och bara säga "ja, vi gjorde en felprioritering och nu är vi här", är ju inte vad programmet går ut på. De kommer ju att pressa TS och hennes man om varför de inte kunde fixa huset själva, varför de var så naiva och godtrogna, varför de inte har pengar att renovera för osv osv. Allt för att snickaren ska kunna bli arg på något. Och risken är stor att de går i försvarställning, och vips, så framstår de som otroligt korkade människor som dessutom skyller på andra. Förnedringen är ett faktum.
  • sextiotalist

Jag tycker det är en bra idé och jag tycker inte att de som är med framställs som idioter, vissa har ju tagit mer vansinniga beslut än andra och några har väl kanske inte haft alla sina hästar hemma heller.

Men majoriteten har framställts som mer "naiva som inte insåg vad en renovering innebar". Han har ju "skällt" på folk för att de inte varit mer rädda om sig, inte bara för att de tagit dumma beslut.

Lycka till och jag kommer titta och gissa tyst för mig själv    

• Anonym (Mamma)
    sextiotalist skrev 2013-09-24 16:00:54 följande:
    Jag tycker det är en bra idé och jag tycker inte att de som är med framställs som idioter, vissa har ju tagit mer vansinniga beslut än andra och några har väl kanske inte haft alla sina hästar hemma heller.

Men majoriteten har framställts som mer "naiva som inte insåg vad en renovering innebar". Han har ju "skällt" på folk för att de inte varit mer rädda om sig, inte bara för att de tagit dumma beslut.

Lycka till och jag kommer titta och gissa tyst för mig själv    

Tack
  • SupersurasunkSara
    Anonym (xxx) skrev 2013-09-24 16:00:07 följande:
    Frågan är om TV-teamet låter dom komma undan med det. Att vara förståndiga och bara säga "ja, vi gjorde en felprioritering och nu är vi här", är ju inte vad programmet går ut på. De kommer ju att pressa TS och hennes man om varför de inte kunde fixa huset själva, varför de var så naiva och godtrogna, varför de inte har pengar att renovera för osv osv. Allt för att snickaren ska kunna bli arg på något. Och risken är stor att de går i försvarställning, och vips, så framstår de som otroligt korkade människor som dessutom skyller på andra. Förnedringen är ett faktum.
    Självklart kommer de utsättas för press, mend et rä de (vad jag förstår) medvetna om och kan i förväg förbereda sig för att undvika det värsta.

Det är ju bara att svara att vi litat på fel personer och sen kunde vi inte reda upp det själva, vi prioriterade fels aker att åtgärda först, eller vad det nu kan vara. En av familjerna klarade sig ypperligt bra med det iaf  
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (xxx) skrev 2013-09-24 16:00:07 följande:
    Så om man försvarar sig och talar sanning är man korkad?
  • Anonym (Mamma)
    SupersurasunkSara skrev 2013-09-24 16:10:13 följande:
    Självklart kommer de utsättas för press, mend et rä de (vad jag förstår) medvetna om och kan i förväg förbereda sig för att undvika det värsta.

Det är ju bara att svara att vi litat på fel personer och sen kunde vi inte reda upp det själva, vi prioriterade fels aker att åtgärda först, eller vad det nu kan vara. En av familjerna klarade sig ypperligt bra med det iaf  

Ja, det ska bli bra tv.. Klart vi kommer pressas till bristningsgränsen, men det är vi fullt medvetna om. Jag har inga planer på att brusa upp och skylla ifrån mig hej vilt.. Det är ju trots allt vi som har gjort alla dessa val som lett till att renoveringen har urartat..
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 16:10:29 följande:
    Så om man försvarar sig och talar sanning är man korkad?

Nej, det är man inte. Men de kommer ju med stor sannolikhet försöka få er att framstå som dumma och naiva. Det är ju liksom det programmet går ut på, att snickaren ska bli arg på er.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (xxx) skrev 2013-09-24 16:23:10 följande:

Nej, det är man inte. Men de kommer ju med stor sannolikhet försöka få er att framstå som dumma och naiva. Det är ju liksom det programmet går ut på, att snickaren ska bli arg på er.
    Ja, det tvivlar jag inte en sekund på att dom kommer att försöka med, dom kanske lyckas till och med.. Men jag vet vad jag har sagt och gjort, det räcker för mig att mina nära vet hur det ligger till.. Behöver ingen bekräftelse från någon okänd, det rör mig inte i ryggen faktiskt..
Svar på tråden Arga snickaren