• Anonym (Mamma)

Arga snickaren

Hej,
    Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
    Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.

Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.   

• Svar på tråden Arga snickaren
  • Anonym (aldrig)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 19:15:15 följande:
    Nej, absolut inte om du läser min TS så ser du kanske vilka den egentligen var ämnad för, men som jag skrev har du självklart rätt till din åsikt.. Varför får inte jag göra en snabb bedömning om vem du är när du helt klart har gjort en om mig enbart av min ts?

Jag har en åsikt om alla som medverkar i det programmet. Men jag trampade väl på några ömma tår. Sånt du får räkna med förstår du när folk söker och är med i såna program. Jag struntar fullständigt i vad du tror om mig, men jag använder inte ord som höga hästar och annat som härskarteknik. Lycka till säger jag bara med den tonen. NOT.
  • Mandi74
    Anonym (granne 2) skrev 2013-09-24 21:17:27 följande:
    Arga snickarn är en hyvens, snäll kille som är duktig på det han gör - så där finns inga tveksamheter! Att bidra till lite bra reality-TV kan väl inte bli fel, om man gör en vinst på det!!??
    Håller med, den hjälpen man får är ovärderlig om man själv inte har möjligheten att göra klart.  

• Anonym (aldrig)

För mig är det samma sak som med lyxfällan. Folk tar inte ansvar för sina handlingar.

• FREHNI

Nu har jag varken själv deltagit, eller känner någon som deltagit, men tänkte svara ändå om det är ok`?

Mitt intryck av alla de som är med, är helt enkelt att de hamnat i det som MÅNGA andra hamnat i- en stress och panik över att allting skall påbörjas samtidigt, och att de har flera barn/tuffa jobb eller annat som gör att processen saktas ner. Detta i kombination med att allting blir övermäktigt leder helt enkelt till att de ger upp. De är långt ifrån unika och ensamma i sin situation.

Jag kan titta på programmet och under en timme reflektera över detta, men så fort nästa program kommer igång på tv´n eller att jag gör något annat- så glömmer jag bort det. Detsamma gäller för människorna i lyxfällan.

Om vi skulle fundera vidare på alla människoöden som visas på tv så skulle vi inte ha mycket plats kvar för våra egna liv. Människan är egocentrisk.

Oroa er inte. Ta chansen att göra detta när den nu kommit, uppenbarligrn kvalar ni in och det i sin tur säger ju en del om era behov av hjälp.

Nu frqamgår det inte av TS om det finns barn med i bilden. Om det gör det så tycker jag ni skall tänka en gång till. Komsekvenserna för dem kan vara att de blir utsatta i skolan osv.            

• SupersurasunkSara
    Mandi74 skrev 2013-09-24 16:43:49 följande:
    Vart det du som hade varit med? Hur kan du annars säga självklart om vad det kommer bli utsatta för? 

Spelar ingen roll hur de framställs, de har ett ansvar gentemot sina barn. Kan man inte lösa sina problem själva och blev erbjuden hjälp, då tar man den. 
    Nej Jag har inget hus, men har haft och jag vet hur det kan bli när det känns övermäktigt till slut.
    Jag har sett programmet och jag har sett att Anders ibland går på och pressar för att han inte får den reaktionen som produktionsbolaget är ute efter.

Jag har hela tiden peppat TS till att vara med, så det sista du skriver vet jag inte om det är riktat till mig?
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Never) skrev 2013-09-24 18:46:52 följande:
    Det är det verkligen. En nära bekant jobbar som frilansare på TV och han berättade att det är mest nötter som ställer upp på TV. Hade aldrig någonsin gjort det, hur kasst mitt hus än var. A L D R I G. Även om det är schysst att få lite hjälp förstås ;.). Men sen ska man leva som en idiot för hela livet, eller så länge man nu blir ihågkommen som paret som inte klarade av sina projekt själva utan var tvungna att bli förnedrade på TV för att få ihop det. Nej tack, då jobbar jag hellre och betalar hantverkare för hjälpen, i det dolda. Naturligtvis drar jag inte in människor som blivit sjuka under tiden de renoverat i min bild av tv-medverkandet, de har ju inget att skämmas för. 
    Jag minns ETT enda par helt ärligt och det för att det var en skolkompis till dottern som var med. Andra minns jag inte specifikt mer än att jag ibland tycker att de verkar mer än livligt naiva och en och annan karl som är mer än lovligt gåpåig och burdus eller en och annan kvinna som bortskämt vill att mannen ska lösa problemen. Ingen exakt dock, minns inte var de bor, vad de heter, hur de ser ut etc.

• SupersurasunkSara
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 19:53:03 följande:
    Tack för alla uppmuntrande inlägg. Tyvärr ska det ju alltid cirkulera personer som känner ett stort bekräftelsebehov och bara måste lägga sig i.. Man måste inte vara inne och läsa på min tråd om man anser mig vara provocerande eller idiot, finns andra trådar att följa då ist
    Har sett samma val av anonym signatur i andra trådar och även där beter sig personen som en idiot. Förmodligen någon som inte har något bättre för sig än att provocera i trådar.
  • Anonym (hej)

Men du TS?

Jag skulle gjort det om jag var dig.

Jag tycker nästan rent hus är värre liksom. kanske inte det avsnittet med den kvinnan som i 6 månader hade varit ljupt deppig med mera och inte orkat skönta sin längehet med mera men hon fick ju hjälp

• Anonym (Luktar avund här)

Lycka till TS!

Jag hoppas du vet att det finns folk som är otroligt avundsjuka på er för att ni har hus och att arga snickaren ska komma dit. Personer som i denna tråd måste försöka trycka ner er, (och som dessutom säkert sitter klistrade framför arga snickaren varje vecka...)

Men jag tycker ni har gjort rätt val! Alla gör misstag och det är modigt att stå för dem, och nu får ni ju hjälp. Perfekt!

Lycka till igen!   

• Anonym (Never)
    SupersurasunkSara skrev 2013-09-25 09:12:17 följande:
    Jag minns ETT enda par helt ärligt och det för att det var en skolkompis till dottern som var med. Andra minns jag inte specifikt mer än att jag ibland tycker att de verkar mer än livligt naiva och en och annan karl som är mer än lovligt gåpåig och burdus eller en och annan kvinna som bortskämt vill att mannen ska lösa problemen. Ingen exakt dock, minns inte var de bor, vad de heter, hur de ser ut etc.

Som jag förklarade sen: Den omgivning som finns kommer att för alltid relatera till familjen som var med i Arga Snickaren när de ser dem. Om Ulla i Gällivare inte minns dem från något TV-program spelar ingen roll (om de nu inte bor just i Gällivare), men alla de stöter på kommer att göra det, för alltid. Om de inte är med om något annat väldigt specifikt som uppmärksammas istället. Och det är väl okej att bli ihågkommen som de som var med i Arga snickaren men då får man ju sköta sina kort rätt så man inte skämmer ut sig fullständigt. Jag tycker TS ska ta sig en riktig funderare över hur hon ska framställa sig själv i TV. Med tanke på hur hon  uttrycker sig här har jag en känsla över att hon kommer att göra sig själv och sin familj till åtlöje. 
Svar på tråden Arga snickaren