• Anonym (Mamma)

Arga snickaren

Hej,
    Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
    Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.

Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.   

• Svar på tråden Arga snickaren
  • Anonym (Mamma)
    Haskel skrev 2013-09-24 11:49:25 följande:
    Mitt tips är nog att hålla med, och erkänna att ni har problem, och har fattat dumma beslut. Att inte motsätta er hans förslag.
    Ni har ju trots allt kontaktat honom/programmet av en anledning, nämligen att ni har problem. Vill ni göra honom "arg", och framstå som "idioter, så är nog bästa tipset att motarbeta honom och förneka alla problem.

Tala om varför det gått så illa, och att ni saknat kunskap. Försök redan nu intala er att ert sätt inte fungerat, acceptera att förändringar måste ske.

Ja, vi är fullt medvetna om att vi har saknat både kunskap och planeringsförmåga under vår renovering. Så att motsätta sig honom har vi inga som helst planer på, vi kommer vara ärliga i hur vi har tänkt och om vår brist på kunskap.
  • Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 11:16:11 följande:

Ja, jag sa detsamma till min man, vi bråkar ju väldigt sällan. Jag kommer absolut inte köra något "spel för galleriet", jag kommer vara mig själv och hoppas att det inte blir allt för fel ;)
    Absolut. Man kan vara sig själv och ändå visa sig från sin bästa sida. Ofta har man ju några bra sidor och några dåliga. Se till att bara ta fram de bra ;) men om ni sällan bråkar med varandra tror jag att det ska gå bra. De är ju ofta de som bråkar mest som framstår som de största idioterna. Jag tror det är värt det för att slippa betala superhöga kostnader till inhyrd personal.
  • Anonym (Mamma)
    Mandi74 skrev 2013-09-24 11:50:37 följande:
    Spelar väl ingen roll hur ni framstår, hur stökiga ni är osv ni kommer få hjälp att fixa ert hem vad tveka ni för. Har ni barn är det bara att bita ihop, ta skammen och känna att ni kan ge barnet ett bra hem. 

Ja det har du rätt i
  • Anonym (Mamma)
    Ramborg skrev 2013-09-24 11:52:14 följande:

Ni kommer att framställas som korkade men det skulle kosta otroliga summor att ha så många hantverkare där i flera dagar, så det kanske är värt det.
    precis vår tanke, att få den möjligheten är värt det pinsamma i att vara på tv
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Frida) skrev 2013-09-24 11:53:40 följande:
    Men vissa har man ju förståelse för att det gått som det gått...olika tragiska händelser eller stress och allt det där. Ofta brukar de ju avsluta det fint i alla fall...de där regissörerna.

Ja, vi har haft ett rent helvete då vi under tillfällen valt att hyra ut huset till såklallade vänner som blåst oss på enorma summor pengar, som framkallat en väldig massa stress och merkostnader.
  • Anonym (Mamma)
    min hemlighet skrev 2013-09-24 11:53:59 följande:

Då får du se till att spilla målarfärg på tröjan :D

ooops, tredje färgburken jag "råkade spilla", attans så klantigt av mig
  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2013-09-24 11:59:09 följande:
    Absolut. Man kan vara sig själv och ändå visa sig från sin bästa sida. Ofta har man ju några bra sidor och några dåliga. Se till att bara ta fram de bra ;) men om ni sällan bråkar med varandra tror jag att det ska gå bra. De är ju ofta de som bråkar mest som framstår som de största idioterna. Jag tror det är värt det för att slippa betala superhöga kostnader till inhyrd personal.

Jag har bara bra sidor Nej men skämt osido, att våga visa hur det faktiiskt kan urarta vid renovering är inget jag skäms över.. Däremot är man ju en aning nervös, det tänker jag inte sticka under stolen..
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (ll) skrev 2013-09-24 11:40:15 följande:
    De kan aldrig klippa till något som inte finns.

Vet inte om du faktiskt menar allvar med det du skriver... Men självklar kan man manipulera en film och få saker och ting att framstå på helt helt annat sätt..
  • nozpa

Saken är den att de familjer som tror sig kunna fixa badrum, kök, bygga tillbyggnader, el osv själva framstår som idioter.
    Men de familjer som fått en fuktskada eller något oväntat som hänt/inträffat i samband med påbörjad renovering osv och inte haft ekonomiskmöjlighet att åtgärda det, alltså lite tycka-synd-om. De framstår mest som mer okej.
    Bara nicka och håll med, och erkänn att allt är erat fel och skyll inte på något även om det skulle varit något som gjort att det blev som det blev typ.

• Anonym (Mamma)
    nozpa skrev 2013-09-24 12:15:39 följande:
    Saken är den att de familjer som tror sig kunna fixa badrum, kök, bygga tillbyggnader, el osv själva framstår som idioter.
    Men de familjer som fått en fuktskada eller något oväntat som hänt/inträffat i samband med påbörjad renovering osv och inte haft ekonomiskmöjlighet att åtgärda det, alltså lite tycka-synd-om. De framstår mest som mer okej.
    Bara nicka och håll med, och erkänn att allt är erat fel och skyll inte på något även om det skulle varit något som gjort att det blev som det blev typ.

Ja till saken hör att det är en nära familjemedlem som har gjort dessa renoveringar som har slutat i total katasrof, men visst, vi kommer inte måla ut "den" som satan...
Svar på tråden Arga snickaren