• Anonym (Mamma)

Arga snickaren

Hej,
    Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
    Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.

Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.   

• Svar på tråden Arga snickaren
  • Anonym (***)
    Anonym (hej) skrev 2013-09-24 18:43:51 följande:
    alltså har man inte gått i personlig konkurs för att få vara med ???

Att det ska vara en sista utväg? 
    Nej,det är inte många so inte har haft råd att fixa till sina hys själv.
    Ts erkänner ju att hon bara är ute efter att spara pengar. 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (aldrig) skrev 2013-09-24 18:58:21 följande:

Å du ville bara ha snälla svar som du gillar? Glöm det. Och det där med "höga häst" är lite uttjatat. Du får ju faktiskt räkna med att folk har olika åsikter när du skriver här. Och ja det är min åsikt om folk som inte kan ta ansvar.

Nej, absolut inte om du läser min TS så ser du kanske vilka den egentligen var ämnad för, men som jag skrev har du självklart rätt till din åsikt.. Varför får inte jag göra en snabb bedömning om vem du är när du helt klart har gjort en om mig enbart av min ts?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (hej) skrev 2013-09-24 18:59:26 följande:
    en sak jag skulle vara rädd för om allt går åt skogen?
    eller att någon granne anmäler till socailen att barnen inte bor tryggt, för AS hinner inte göra allt. Dem gör ju det viktigaste

Vissa hus är ju som jag vet inte vad+ tar man i den sladden och sen tar sig där i den kranen i badrummet ja då säger AS

Men hur kan man tillåta det? barn som bor så? 
    Så illa är det inte, skulle ALDRIG utsätta mina barn för fara för deras liv, ALDRIG! Mina barn är mitt allt, finns inget viktigare. Finns ingen som känner oss som skulle tveka på att våra barn har det bra, så det är jag inte alls rädd för..
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (***) skrev 2013-09-24 19:13:26 följande:
    Nej,det är inte många so inte har haft råd att fixa till sina hys själv.
    Ts erkänner ju att hon bara är ute efter att spara pengar. 

Men är du på riktigt? Vad tråkigt med folk som inte kan hålla sig till en schysst ton... Du får skapa din egen uppfattning såklart, men jag ser helst att du håller dig till mobbarsidor där du tycks höra hemma
  • MoaElis

Jag tycker inte människor i programmet har uppfattas som korkade eller dumma, om vi pratar om majoriteten. Om man har någon slags förmåga att sätta sig in i andras livsöden så tänker man inte så, även om man såklart ibland undrar hur vissa har tänkt. Jag skulle ha chansat att vara med om jag var du, om inte annat så får ni det ju fint. 

• MoaElis
    Anonym (hej) skrev 2013-09-24 18:59:26 följande:
    en sak jag skulle vara rädd för om allt går åt skogen?
    eller att någon granne anmäler till socailen att barnen inte bor tryggt, för AS hinner inte göra allt. Dem gör ju det viktigaste

Vissa hus är ju som jag vet inte vad+ tar man i den sladden och sen tar sig där i den kranen i badrummet ja då säger AS

Men hur kan man tillåta det? barn som bor så? 
    Men va? Varför skulle någon anmäla till socialen? Så länge föräldrar inte slår barnen framför kameran känns den risken ganska minimal. Socialen tar inte direkt barn från sina föräldrar för att sladdar hänger löst i hemmet.
  • Anonym (***)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 19:21:35 följande:

Men är du på riktigt? Vad tråkigt med folk som inte kan hålla sig till en schysst ton... Du får skapa din egen uppfattning såklart, men jag ser helst att du håller dig till mobbarsidor där du tycks höra hemma
    Bara för att du är ett dåligt skämt.
    Mobbare, ja du är väl född sån kan jag tänka.
    O vad snällt att jag får din tillåtelse att ha min egna uppfattning.
    Vad jag helst ser dig ska jag inte tala om.
    Har du problem med att dina ord återanvänds,så håll då käft. Kräks 
  • Anonym (6)

Jag skulle inte tveka en sek att vara med !!
    Lev rövare med varandra och kasta plank och spik hej vilt. 
    Gör upp med ngt annt TV bolag eller kvällstidningar att ni ställer upp på en intervju dagen efter avsnittet har sänds. 
    Berettta er taktik och tt llt ni s och skrek var väl arrangerat. 
    Få huset renoverat och bara spel apa  som motprestation, förstå mig rätt, varför tveka !!
    Go for it !!!! 

• Anonym (Mamma)

Tack för alla uppmuntrande inlägg. Tyvärr ska det ju alltid cirkulera personer som känner ett stort bekräftelsebehov och bara måste lägga sig i.. Man måste inte vara inne och läsa på min tråd om man anser mig vara provocerande eller idiot, finns andra trådar att följa då ist

• Anonym (Mamma)
    Anonym (***) skrev 2013-09-24 19:24:57 följande:
    Bara för att du är ett dåligt skämt.
    Mobbare, ja du är väl född sån kan jag tänka.
    O vad snällt att jag får din tillåtelse att ha min egna uppfattning.
    Vad jag helst ser dig ska jag inte tala om.
    Har du problem med att dina ord återanvänds,så håll då käft. Kräks 

Men hur menar du nu? Att jag mobbar dig? I så fall ber jag ödmjukast om ursäkt
Svar på tråden Arga snickaren