• Anonym (Mamma)

Arga snickaren

Hej,
    Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
    Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.

Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.   

• Svar på tråden Arga snickaren
  • Anonym (Syrran)

Min syrra med familj har varit med i AS... Är anonym för hennes skull och inte min..

De ångrar ingenting! Anledningen till att de sökte (hon sökte) till programmet var ju att de verkligen behövde hjälp, allt stod bara still för dem. På andra plan än huset också i och för sig, bla ekonomin...

Visst - programmet klipps så att tittarna SKA "idiotförklara" deltagarna, det är ju vad det hela går ut på litegrann... Men, inte värre än att hon anser att de kan leva med det. Människor de kände, visste ju hur det låg till för dem, och människor de inte känner - bryr hon sig ju inte direkt om vad de tror och tycker...

Kan också säga att han inte alls är särskilt arg annat än framför kameran - han är verkligen en schysst snubbe, och hela tv- & produktionsteamet också! De hade en toppenvecka!!

Lycka till ts!!

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Syrran) skrev 2013-09-24 12:55:00 följande:
    Min syrra med familj har varit med i AS... Är anonym för hennes skull och inte min..

De ångrar ingenting! Anledningen till att de sökte (hon sökte) till programmet var ju att de verkligen behövde hjälp, allt stod bara still för dem. På andra plan än huset också i och för sig, bla ekonomin...

Visst - programmet klipps så att tittarna SKA "idiotförklara" deltagarna, det är ju vad det hela går ut på litegrann... Men, inte värre än att hon anser att de kan leva med det. Människor de kände, visste ju hur det låg till för dem, och människor de inte känner - bryr hon sig ju inte direkt om vad de tror och tycker...

Kan också säga att han inte alls är särskilt arg annat än framför kameran - han är verkligen en schysst snubbe, och hela tv- & produktionsteamet också! De hade en toppenvecka!!

Lycka till ts!!

Å vad härligt för dom Precis, man ansöker ju för att man verkligen behöver hjälp. Sa exakt samma sak till en anhörig som var orolig, att dom vi känner vet ju redan hur det ligger till och dom vi inte känner bryr vi oss inte ett skvatt om.. Tack för ditt inlägg
  • Anonym (Mamma)
    Fobiker skrev 2013-09-24 12:51:33 följande:

Underhålning? Förnedringsporr snarare, men det verkar tydligen många gå igång på idag...

Här har du inget att hämta.. Är inte så lätt provocerad      
  • Anonym (Mamma)
    Fobiker skrev 2013-09-24 13:14:02 följande:
    Vad menar du? Jag uttryckte min åsikt.

genom att jämföra AS med porr? Du kanske inte är tillräckligt mogen för att kunna föra en normal dialog..? Eller så tycker du enbart om att provocera..?
  • Fobiker
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 13:19:48 följande:

genom att jämföra AS med porr? Du kanske inte är tillräckligt mogen för att kunna föra en normal dialog..? Eller så tycker du enbart om att provocera..?
    Jag använder ordet porr på samma sätt som om jag skulle säga att Top Gear är bilporr och Leila Bakar är kakporr. Det är alltså inget sexuellt i sig utan bara att man frossar i vissa saker i programmet. I AS menar jag att det är förnedring man frossar i. Det räcket inte att hjälpa familjer att renovera sina hus, de skall skällas ut och framställas som idioter också för att få tittarna att idas engagera sig. Jag tycker personligen att just förnedringstv är ett trist fenomen.  
  • jag är den jag är
    Fobiker skrev 2013-09-24 13:50:40 följande:
    Jag använder ordet porr på samma sätt som om jag skulle säga att Top Gear är bilporr och Leila Bakar är kakporr. Det är alltså inget sexuellt i sig utan bara att man frossar i vissa saker i programmet. I AS menar jag att det är förnedring man frossar i. Det räcket inte att hjälpa familjer att renovera sina hus, de skall skällas ut och framställas som idioter också för att få tittarna att idas engagera sig. Jag tycker personligen att just förnedringstv är ett trist fenomen.  

Det tycker jag också!
  • Anonym (Mamma)

Tack för din mer ingående förklaring, då förstår jag precis vad du menar..
  • Anonym (önska)

Jag önskar så att jag kunde anmäla oss. många har sagt att dom skulle vilja göra det men min man blir skitszur och säger att han tänker sticka hemifrån om AS skulle nappa på oss. han tycker att det är förnedringstv vilket det också är.

Men efter fem år renoveringskaos och tre barn som växer upp i det är jag så gråtfärdig och less på allt att jag inte längre ser hur illa det är. jag kklarar bara inte av att ta in det  längre. 

• Anonym (xxx)
    Håller med, det är klart det är förnedringsTV. Precis som Lyxfällan t ex.

Tyvärr finns det ju männsikor som gör allt, även ställer upp i dylika program, för att få saker fixade åt sig gratis. Dvs människor som inte har mycket val, för de har inte råd att reda upp sitt eget liv. Tragiskt.
Svar på tråden Arga snickaren