• Anonym (Mamma)

Arga snickaren

Hej,
    Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
    Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.

Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.   

• Svar på tråden Arga snickaren
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (hej) skrev 2013-09-24 11:29:42 följande:
    Men annars skör på det, folk glömmer ju en då, alltså du o din familje är med i ett avsnitt sen kommer säker tio till jag har sett en del avsnitt och mins bara jerker för han fastade i hjärtat han som byggde förstor hus bara för han kan

Men jo kan det rädd er men kolla upp era försäkringar var ju någon som fick sitt hus ner bränt eller hur det var någon fick fukt skada i hela köket en dyr historia  

Ja det är ju lite det man hoppas på, att man bara har sina 15 min in fame Vi har en väldigt bra hemförsäkring som täcker alla tänkbara senarion. Jag minns också honom väl, faktiskt den enda jag minns
  • Anonym (ll)

De kan aldrig klippa till något som inte finns.

• kvinnan03

våga chansa :)
    vad kan hända entligen? man gör bort sig lite på tve , ni får hjälp ideer om att gå vidare med renoveringen med mera

• Haskel

Mitt tips är nog att hålla med, och erkänna att ni har problem, och har fattat dumma beslut. Att inte motsätta er hans förslag.
    Ni har ju trots allt kontaktat honom/programmet av en anledning, nämligen att ni har problem. Vill ni göra honom "arg", och framstå som "idioter, så är nog bästa tipset att motarbeta honom och förneka alla problem.

Tala om varför det gått så illa, och att ni saknat kunskap. Försök redan nu intala er att ert sätt inte fungerat, acceptera att förändringar måste ske.

• Anonym (Mamma)
    kvinnan03 skrev 2013-09-24 11:47:52 följande:
    våga chansa :)
    vad kan hända entligen? man gör bort sig lite på tve , ni får hjälp ideer om att gå vidare med renoveringen med mera

tack :) jag kan gärna bjuda på lite rolig tv
  • Mandi74

Spelar väl ingen roll hur ni framstår, hur stökiga ni är osv ni kommer få hjälp att fixa ert hem vad tveka ni för. Har ni barn är det bara att bita ihop, ta skammen och känna att ni kan ge barnet ett bra hem. 

• Ramborg
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 11:37:23 följande:
    Ja det är ju lite det man hoppas på, att man bara har sina 15 min in fame Vi har en väldigt bra hemförsäkring som täcker alla tänkbara senarion. Jag minns också honom väl, faktiskt den enda jag minns

Ni kommer att framställas som korkade men det skulle kosta otroliga summor att ha så många hantverkare där i flera dagar, så det kanske är värt det.
    42.
  • Anonym (Frida)

Men vissa har man ju förståelse för att det gått som det gått...olika tragiska händelser eller stress och allt det där. Ofta brukar de ju avsluta det fint i alla fall...de där regissörerna.

• min hemlighet
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 11:21:26 följande:
    Smart tips, det ska jag se till att göra Men kanske måste skriva på ett kontrakt där jag måste ha samma kläder varje dag

Då får du se till att spilla målarfärg på tröjan :D
  • Anonym (hej)

Men om ni har barn så skydda dem behöver ju inte vara med ? eller?

tja jag hade nog en då gjort detta ett steg framåt sen får väll det bli en underhållande tv program men det har ju alltid något form av lyckligt slut sen kanske en fin spa resa? eller något sånt som alltid är med i tv programmet

Jag hade nog då varit med och gjort bort mig, jag förstår renoverings koas, 

Svar på tråden Arga snickaren