• Han som bloggar

ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

Ska man få träffa sitt ex när man är i ett förhållande? Förklara gärna hur du tänker. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
  • Fool
    Ramborg skrev 2013-10-03 23:07:04 följande:

Exakt.

Problemen upptsår då personen helt enkelt är för korkad att fatta det , eller fattar det men skiter i det... vad gör man då ? Gnäller ? Det får man ju inte göra enligt vissa ... gör slut ?  Finns det barn med i bilden är det ju komplicerat... 

• Mymla

Ramborg - jag vet inte hur man citerar från mobil men jag nickar instämmande till dina inlägg ^_^

• Anonym (Ok)

Det kan också vara till fördel för nuvarande relation om man har ett bra förhållande till sin ex. Min fru blev sexdumpad av sin pojkvän och var besviken och ledsen. Det satt kvar som något ouppklarat i början av vår relation. Men sen när de fick ny kontakt genom att han började sällskapa med hennes kompis pratade de igenom det som varit och förstod varandra bättre. Nu är de goda vänner och min fru kan se tillbaka på det som var tidigare mellan dem på ett positivt sätt.

• FridaKarin

Har de barn ihop så: självklart!! Annars är jag inte lika glad i det :) hehe!

Går jag in i en relation med en man som har barn med en annan kvinna så vet jag att den kvinnan ALLTID komma vara en del i vårat liv! Sedan tycker jag inte att man behöver umgås som kompisar eller resa som "en familj" för de är inte en familj längre! Där går gränsen!

Att de ska kunna prata o tel och även ses för att lämna/hämta barn, prata och diskutera om något har hänt (fika), gå på föräldrar möten och utecklingssamtal, skolavslutningar och så vidare.....

Sedan är det viktigt att den nya kvinnan och den nya mannen får en egen plats också!

I detta läge tycker inte jag att man kan vara självisk.. Tänk på barnen i första hand!

• C på den

Ja!

Att ingå ett förhållande innebär ju att man väljer varandra. Med de egenskaper och erfarenheter man bär med sig från livet så här långt. Att generellt säga nej till att träffa vissa personer är fel.

Det kan finnas orsaker och anledningar till att man inte vill att ens partner träffar sitt ex, men i andra fall är det nödvändigt. Flera har ovan nämnt de fall där man har barn sedan tidigare.

I vissa fall kan det dock vara motiverat att låta ett förhållande "sätta sig" innan fler blandas in. Men det betyder inte att man ska förbjuda sin respektive att hantera en viktig del av sitt liv.

Ett tidgare förhållande bör vara en viktig del för min partner, den som ser ett förhållande som oviktigt är inte min typ av kvinna.

I konsekvens med detta menar jag att min partner har rätt till sin historia. I händelse av att jag är obekväm med den, så är det upp till mig att tala med min nya partner om detta. Annars finns risken att det blir ett problem.

Jag har själv haft känslor för en kvinna som varit uppskattad av fler före mig. Jag ser det som en naturlig sak att en attraktiv och intelligent kvinna tilltalar fler män än mig.

Självklart undrade jag en period om det finns känslor kvar som hotade vår realtion. Jag valde att ta upp det med båda, samtalet var inte lätt men idag kan vi alla umgås och är goda vänner.

• Anonym (Ok)
    C på den skrev 2013-10-04 14:34:26 följande:
    Ja!

Att ingå ett förhållande innebär ju att man väljer varandra. Med de egenskaper och erfarenheter man bär med sig från livet så här långt. Att generellt säga nej till att träffa vissa personer är fel.

Det kan finnas orsaker och anledningar till att man inte vill att ens partner träffar sitt ex, men i andra fall är det nödvändigt. Flera har ovan nämnt de fall där man har barn sedan tidigare.

I vissa fall kan det dock vara motiverat att låta ett förhållande "sätta sig" innan fler blandas in. Men det betyder inte att man ska förbjuda sin respektive att hantera en viktig del av sitt liv.

Ett tidgare förhållande bör vara en viktig del för min partner, den som ser ett förhållande som oviktigt är inte min typ av kvinna.

I konsekvens med detta menar jag att min partner har rätt till sin historia. I händelse av att jag är obekväm med den, så är det upp till mig att tala med min nya partner om detta. Annars finns risken att det blir ett problem.

Jag har själv haft känslor för en kvinna som varit uppskattad av fler före mig. Jag ser det som en naturlig sak att en attraktiv och intelligent kvinna tilltalar fler män än mig.

Självklart undrade jag en period om det finns känslor kvar som hotade vår realtion. Jag valde att ta upp det med båda, samtalet var inte lätt men idag kan vi alla umgås och är goda vänner.

Jo, detta kan man hålla med om. Ens partner har rätt till sin historia. En relation är en viktig del av livet som inte kan suddas ut. Det är bra om man kan förhålla sig till det tidigare på ett positivt och balanserat sätt. Att ens partner har varit attraktiv också för någon annan kan vara spännande.
  • Anonym (Nä fy bubblan)

Träffas på tu man hand på fredagskvällen med middag och dans på menyn - inte en sportmössa.
    Träffas på stan random och ta en fika och catch up - visst.

Är det hemligt går det fetbort, är det öppet är det ok.

• Anonym (Ok)
    Anonym (Nä fy bubblan) skrev 2013-10-04 16:42:17 följande:
    Träffas på tu man hand på fredagskvällen med middag och dans på menyn - inte en sportmössa.
    Träffas på stan random och ta en fika och catch up - visst.

Är det hemligt går det fetbort, är det öppet är det ok.
    Också detta kan man instämma i.
  • Anonym (N)

Jag kan då inte se att man ska tolerera att partnern träffar exet då han är hemlighetsfull med telefon/sms/internetsidor. Att träffas i hemlighet är inte okej och förvärrar allt i onödan då man kunde valt en annan linje och diskuterat ämnet FÖRST! Barn sen tidigare - ja, som tidigare nämner det som rör barnet gemensamt. Barn ska självklart inte bli lidande. Men har man haft ett ostadigt förhållande från start då det hänt saker som gjort att tilliten till partnern har sjunkit till botten avgör väldigt mycket i min mening. Då tycker jag att man kan respektera den andre partnerns åsikter och kanske lägga "träffen med exet" åt sidan antingen för tillfället eller "föralltid". Man väljer ju ändå varandra, man ger varandra tillit om den då förstörs så måste den byggas upp först innan man rusar ut igen!

Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?