Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Han som bloggar

ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

Ska man få träffa sitt ex när man är i ett förhållande? Förklara gärna hur du tänker. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
  • Anonym (Karin)

Svartsjukan bland medlemmarna här på FL är makalös!

Hur orkar man ens bry sig om partnern är vän med ett ex?

Min allra närmaste vän är min ex-man. Det finns ingen svartsjuk partner som jag skulle välja före honom.
    En vän står pall i ur och skur, till skillnad mot en svartsjuk sk partner.
    Skulle snarare kalla personen för en kontrollant.

• Anonym (Mike)
    Anonym (Karin) skrev 2023-01-04 16:12:34 följande:

Svartsjukan bland medlemmarna här på FL är makalös!

Hur orkar man ens bry sig om partnern är vän med ett ex?

Min allra närmaste vän är min ex-man. Det finns ingen svartsjuk partner som jag skulle välja före honom.
    En vän står pall i ur och skur, till skillnad mot en svartsjuk sk partner.
    Skulle snarare kalla personen för en kontrollant.

Det handlar givetvis inte om alla ex eller vänner. Men om det framkommer saker som gör relationen till exet eller vännen tvivelaktigt så kan just den relationen ifrågasättas. Det betyder inte att alla relationer till ex och vänner är olämpliga.

Relationssiter på nätet brukar ge exempel på när relationen är olämplig. Men i de flesta fall handlar det om att man hemlighåller relationen på något sätt. Antingen hela relationen eller vilken typ av relation. I grunden handlar det dock att man begår handlingar som indirekt skadar sin primära relation.

Jag ser det som att ens partner också ska vara ens bästa vän. Det betyder indirekt att andra vänner inte blir lika viktiga. Men sen tar det ju lång tid att hamna där. Jag förstår att din relation till din ex-man kan vara bättre än till din partner. 

Min partner är vänner med flera av sina ex. Men hon ljög om sin kontakt med en specifik vän och ville inte heller vara öppen med vilken relation de hade. Men han verkade väldigt uppvaktade mot min partner. Så då ville jag inte att de skulle ha någon kontakt och så blev det.
  • Anonym (||)

Det som tycker absolut ska det vara ok med att umgås med gamla ex verkar i de flesta inlägg vara sådana som anser sig själva ha det behovet.

Få som svarar skriver "min partner umgås gärna på tu man hand med sitt ex. Så trevligt de har, det stör mig inte det minsta."

• Anonym (123)
    Ordinär Man skrev 2023-01-04 16:09:04 följande:
    Varför inte? För att partnern tycker det är obekvämt?

Och om de nu råkar ingå i samma umgängeskrets?
    Då kan man väl träffas MED sina respektive?

Vad är det som gör att man måste träffas ensamma?
  • Anonym (Karin)
    Anonym (123) skrev 2023-01-09 10:03:28 följande:
    Då kan man väl träffas MED sina respektive?

Vad är det som gör att man måste träffas ensamma?
    Får man träffa sina andra vänner utan att ha partnern med sig?
  • Anonym (123)
    Anonym (Karin) skrev 2023-01-09 10:30:07 följande:
    Får man träffa sina andra vänner utan att ha partnern med sig?
    Absolut, vänner.. men frågan är ju om någon man helst bara träffar ensam utan sin partner bara är en vän eller om personenen är lite mer än en vän? Om det bara handlar om vänskap, varför vill man hålla den relationen vid sidan av?
  • Anonym (Karin)
    Anonym (123) skrev 2023-01-09 10:45:26 följande:
    Absolut, vänner.. men frågan är ju om någon man helst bara träffar ensam utan sin partner bara är en vän eller om personenen är lite mer än en vän? Om det bara handlar om vänskap, varför vill man hålla den relationen vid sidan av?
    Jag tycker att det är mer konstigt att aldrig kunna umgås med en vän utan att man måste ha partnern med sig.
    Visst kan partners hänga på, men inte allid. Det är ju mer pinsamt än normalt.

Hade min vän (exet) varit tvungen att ha med sin nya så fort vi skulle ses så hade det bara känts konstigt.

Som ovan nämnt, som en kontrollant.
  • mari123

"Ska" är ett starkt ord i sammanhanget. Låter som att det skulle finnas en bestämmelse.

• Anonym (123)
    Anonym (Karin) skrev 2023-01-09 11:32:54 följande:
    Jag tycker att det är mer konstigt att aldrig kunna umgås med en vän utan att man måste ha partnern med sig.
    Visst kan partners hänga på, men inte allid. Det är ju mer pinsamt än normalt.

Hade min vän (exet) varit tvungen att ha med sin nya så fort vi skulle ses så hade det bara känts konstigt.

Som ovan nämnt, som en kontrollant.
    Det är för att du envisas med att utgå ifrån att det bara handlar om vänskap och inget mer än vänskap. Varför gör du det?

Jag håller som sagt med om att det är ok att umgås med vänner och då menar jag BARA vänner och inget mer än så. Så frågan handlar kanske inte om man får umgås med andra än sin partner eller inte utan snarare om vad för slags relationer man får ha med andra än sin partner.

Jag är tex helt ok med att min partner umgås med vänner men är absolut inte ok med att hon odlar eller bibehåller parallella känslomässiga relationer med andra för det  ingår inte i vad vi kommit överens om.
  • Anonym (det beror på)

Kommentar:
    Tjejen får träffa sitt ex. Tjejer kan se killar som enbart vänner..
    Killen får inte träffa sitt ex.
    Det är samma som att tjejer får kolla på andra killar.

Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?