Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Han som bloggar

ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

Ska man få träffa sitt ex när man är i ett förhållande? Förklara gärna hur du tänker. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
  • Jennie med ie
    Fool skrev 2013-10-03 19:59:55 följande:
    Fast det är ju ganska relevant i denna fråga oxå eftersom du menar på att man INTE får ställa några krav på sin partner ang hur mycket kontakt man får ha med sitt ex , jag anser att man visst kan det porecis som man kan ställa krav över andra saker.

Nej, det har jag inte skrivit. Jag kan bara argumentera utifrån det jag skriver, inte vad du anser/tycker/tror att jag menar. Jag väljer att diskutera med de som utgår från det förstnämnda.
  • Fool
    Jennie med ie skrev 2013-10-03 15:50:50 följande:

Håller med Cornelia, för mig handlar det inte alls om det, om hurvida exet eller partnern är viktigast. Utan om att min självständighet och rätt att umgås med mina vänner är viktigare än att till varje pris skona min partners känslor. Om det inte finns uppenbara skäl, som att de beter sig illa t ex eller inte respekterar vår relation, skulle viljan att styra över vem jag får/ska umgås med betyda att det inte är rätt partner för mig.

Låter ju onekligen som att din partner inte får ifrågasätta din rätt att umgås med ditt ex för då inkräktar det på dina rättigheter och då är han kanske inte någon som är värd att leva med ?
  • Fool
    Jennie med ie skrev 2013-10-03 16:09:31 följande:
    Det finns ingen kompromiss i "du får inte träffa/umgås med XXX". Det är ju vad frågeställningen handlar om, inte om att man umgås flera timmar dagligen hit och dit (det gör jag inte med någon vän ö h t för den delen). Min partner är viktig för mig, men jag själv är ännu viktigare.

Om vår relation tar slut för att jag vidhåller min självständighet och min rätt att umgås med mina vänner så är det som sagt inte rätt partner för mig ändå. 

Låter inte heller som om du skulle tillåta attt din relation till ditt ex eller vänner ifrågasätts ?
  • Fool

Jag kan iof hålla med om att TS frågeställning inte är riktigt tydlig och kan tolkas på flera sätt , OM TS menar att det handlar om att man inte får umgås med sitt ex öht så håller jag med dig , om TS menar om man kan ha sympunkter / krav  på hur mycket eller på vilket sätt man träffar sitt ex så håller jag inte med dig.

• Anonym (W)
    Cornellia skrev 2013-10-03 00:15:20 följande:
    Ungefär, skulle aldrig orka hålla på dalta med någon på det sättet, kompisarna och familjen går före eventuella dejter, och att ha ett förhållande med någon som är så osäker, svartsjuk eller inte litar på mig det går fet bort.
    Lycka till. Den man väljer att bli tillsammans med när det är seriöst är annars ofta något mer och närmare än "kompisar". Det är väl en sak om du har nära tjejkompisar som du självklart inte väljer bort för nån annans skull (eller familjen) men hur kan du jämföra en ex-pojkvän med "kompisar och familj"? Hur kan en AVSLUTAD relation gå före en PÅGÅENDE?
    Låter som att du går in i relationer utan mycket engagemang eller hjärta..
  • Anonym (W)
    Han som bloggar skrev 2013-10-03 05:22:03 följande:

Eller hur!! -Tack gode gud för att det finns folk son tänker rätt! Varför ska man hänga kvar i någon sorts relation till sitt ex? (Det är fel enligt mig).
    Hehe, tack. Det är nog inte många på 'familjeliv' som håller med då forumet verkar fullt av fruntimmer som mitt stalker-ex...

• Anonym (WW då)
    Anonym (W) skrev 2013-10-03 21:46:50 följande:
    Lycka till. Den man väljer att bli tillsammans med när det är seriöst är annars ofta något mer och närmare än "kompisar". Det är väl en sak om du har nära tjejkompisar som du självklart inte väljer bort för nån annans skull (eller familjen) men hur kan du jämföra en ex-pojkvän med "kompisar och familj"? Hur kan en AVSLUTAD relation gå före en PÅGÅENDE?
    Låter som att du går in i relationer utan mycket engagemang eller hjärta..

Relationen är ju inte AVSLUTAD om man nu är vänner, den har däremot ändrat karaktär. Kompisar är kompisar, liksom. Oavsett kön och tidigare relationsstatus.
  • Anonym (W)
    LillGris skrev 2013-10-03 08:09:52 följande:

Fast så är det ju inte. Min sambo är i te bara nån karl jag råkade kära ned mig i. Han är min vän också. Och det vore väl förjävla tragiskt om man var tvungen att göra slut på en bra vänskap bara för att man inte längre är kär? Jag är kompis med två av mina ex, de är nära vänner. Jag hade inte offrat den vänskapen för att min kille fått för sig något. Om han skulle försöka hindra mig från att umgås med vänner jag inte haft en kärleksrelation till hade nog de flesta hållt med om att det var psychovarning. Och jag ser ingen skillnad på vänner och vänner. Om HAN har nåt problem med mina vänskapsrelationer är det upp till honom att lösa det, det sitter bara i hans huvud.
    Du inser inte att en kärleksrelation inte bara består av sex? Utan även en intim vänskap. Om du tycker så mycket om er platoniska närhet som vänner att det är viktigare än att låta en NY kille få den platsen så är det inte slut.
  • Anonym (W)
    Fool skrev 2013-10-03 16:16:48 följande:
    Jag tror snarare att förhållande är en enda stor kompromiss....ge och ta... byt ut ordet ex mot "min kriminelle kompis" så ser du nog själv behovet av att ibland behöva kompromissa. Att hävda sina rättigheter konstant tror jag inte bäddar för ett lyckligt förhållande.

Dessutom tar du för givet att vi nu snackar om en väldigt kontrollerande och allmänt svatsjuk partner , det behöver inte vara så det kan oxå handla om det motsatta , det kan handla om att vissa har svårt att släppa sina ex och har en lite väl överdrivet hjärtlig kontakt med sina ex... och att oron den då orsakar är ganska befogad , det är trotts allt inte helt ovanligt att folk ligger med sina ex. eller vill ha tillbaka sina ex , etc...
    Jag förstår inte hur man kan bry sig så lite om sin partner att det är viktigare att såra någon än att kompromissa.
    Då är man inte värd ett förhållande, ett förhållande är något fint man ska vara rädd om.
    Vill man gå på om att man får göra vaaad man viiill så är man inte mogen för en relation.
  • Fool
    Anonym (W) skrev 2013-10-03 21:58:27 följande:
    Jag förstår inte hur man kan bry sig så lite om sin partner att det är viktigare att såra någon än att kompromissa.
    Då är man inte värd ett förhållande, ett förhållande är något fint man ska vara rädd om.
    Vill man gå på om att man får göra vaaad man viiill så är man inte mogen för en relation.
    Tyvärr ännu ett symptom på vårt oerhört individualistiska samhälle där allt går ut på JAG och MINA rättigheter , behov , etc.... inte undra på att skilsmässostatistiken ser ut som den gör om man anser att man inte behöver kompromissa i sina förhållanden utan bara kräva
Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?