• Han som bloggar

ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

Ska man få träffa sitt ex när man är i ett förhållande? Förklara gärna hur du tänker. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
  • Anonym (||)
    Anonym (det beror på) skrev 2023-01-09 12:34:06 följande:

Kommentar:
    Tjejen får träffa sitt ex. Tjejer kan se killar som enbart vänner..
    Killen får inte träffa sitt ex.
    Det är samma som att tjejer får kolla på andra killar.

Eller:

Jag får träffa mitt ex.
    Min partner får det inte träffa sitt ex.

• Anonym (Karin)
    Anonym (123) skrev 2023-01-09 12:17:39 följande:
    Det är för att du envisas med att utgå ifrån att det bara handlar om vänskap och inget mer än vänskap. Varför gör du det?

Jag håller som sagt med om att det är ok att umgås med vänner och då menar jag BARA vänner och inget mer än så. Så frågan handlar kanske inte om man får umgås med andra än sin partner eller inte utan snarare om vad för slags relationer man får ha med andra än sin partner.

Jag är tex helt ok med att min partner umgås med vänner men är absolut inte ok med att hon odlar eller bibehåller parallella känslomässiga relationer med andra för det  ingår inte i vad vi kommit överens om.
    För att det är så. Det är "bara" vänskap. En genuin och äkta, mångåring vänskap. Det är många, många år sedan vi skildes.
    Det är det jag utgår ifrån.
    Hade exet haft romantiska känslor för mig, eller försökt med något så hade jag inte velat umgås med honom!

Ok, har ni en överenskommelse så ska den ju hållas. Jag hade aldrig gått med på såna villkor för att vara i en relation.
  • Anonym (123)
    Anonym (Karin) skrev 2023-01-09 13:13:26 följande:
    För att det är så. Det är "bara" vänskap. En genuin och äkta, mångåring vänskap. Det är många, många år sedan vi skildes.
    Det är det jag utgår ifrån.
    Hade exet haft romantiska känslor för mig, eller försökt med något så hade jag inte velat umgås med honom!

Ok, har ni en överenskommelse så ska den ju hållas. Jag hade aldrig gått med på såna villkor för att vara i en relation.
    Och tråden handlar såklart bara om dig och just dina relationer?

Varför utgår du ifrån dig själv och dina relationer i en tråd som gäller ALLA och ALLA slags relationer? 

Vad är det du menar att du inte hade gått med på, du skriver ju själv att du inte hade velat umgås med ett ex som hade romantiska känslor för dig? menar du att din partner inte får tycka att det inte är ok att du umgås med ett ex som har romantiska relationer för dig?
  • Anonym (Karin)
    Anonym (123) skrev 2023-01-09 13:22:44 följande:
    Och tråden handlar såklart bara om dig och just dina relationer?

Varför utgår du ifrån dig själv och dina relationer i en tråd som gäller ALLA och ALLA slags relationer? 

Vad är det du menar att du inte hade gått med på, du skriver ju själv att du inte hade velat umgås med ett ex som hade romantiska känslor för dig? menar du att din partner inte får tycka att det inte är ok att du umgås med ett ex som har romantiska relationer för dig?
    Gissar att de flesta utgår från sig själva faktiskt.
    Vad har det för mening att sitta och gissa tycker du?

Om du inte förstår det jag skrivit så kan jag inte hjälpa dig. Be någon annan att förklara. Det blir nog bäst så.
  • Anonym (123)
    Anonym (Karin) skrev 2023-01-09 13:35:05 följande:
    Gissar att de flesta utgår från sig själva faktiskt.
    Vad har det för mening att sitta och gissa tycker du?

Om du inte förstår det jag skrivit så kan jag inte hjälpa dig. Be någon annan att förklara. Det blir nog bäst så.
    Nej det är faktiskt ganska konstigt att utgå att en fråga som är allmänt ställd för alla slags relationer enbart handlar om en själv och ens egna erfarenheter. Det är skillnad på att dela med sig av sina egna erfarenheter men ändå förstå att alla relationer inte är just som ens egna och att sätta sina agna erfarenheter som mall för alla och använda det som utgångspunkt för alla och dessutom tycka att alla som inte har det som utgångspunkt är svartsjuka och kontrollerande.

Du har ju ingen aning om vad för slags relationer andra har till sina ex men utgår ändå ifrån att det bara handlar om vänskap eftersom det är så för dig och från den utgångspunkten så klassar du alla som inte är ok med att deras partner umgås med ex som svartsjuka och kontrollerande.

Jag förstår det du skriver och det är precis därför jag ifrågasätter varför du använder just dig och dina egna relationer som mall när klassar andra som svartsjuka och kontrollerande trotts du inte vet hur andras relationer ser ut.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (123) skrev 2023-01-09 14:22:15 följande:
    Nej det är faktiskt ganska konstigt att utgå att en fråga som är allmänt ställd för alla slags relationer enbart handlar om en själv och ens egna erfarenheter. Det är skillnad på att dela med sig av sina egna erfarenheter men ändå förstå att alla relationer inte är just som ens egna och att sätta sina agna erfarenheter som mall för alla och använda det som utgångspunkt för alla och dessutom tycka att alla som inte har det som utgångspunkt är svartsjuka och kontrollerande.

Du har ju ingen aning om vad för slags relationer andra har till sina ex men utgår ändå ifrån att det bara handlar om vänskap eftersom det är så för dig och från den utgångspunkten så klassar du alla som inte är ok med att deras partner umgås med ex som svartsjuka och kontrollerande.

Jag förstår det du skriver och det är precis därför jag ifrågasätter varför du använder just dig och dina egna relationer som mall när klassar andra som svartsjuka och kontrollerande trotts du inte vet hur andras relationer ser ut.
    Johopp. Du tror det ja.

Orkar inte förklara med för dig, hoppas du kan ta det.
  • Anonym (123)
    Anonym (Karin) skrev 2023-01-09 14:24:30 följande:
    Johopp. Du tror det ja.

Orkar inte förklara med för dig, hoppas du kan ta det.
    Vad är det jag missförstått menar du?

Du skriver ju att du tror att alla utgår ifrån sina egna erfarenheter, men hur kan du vara så säker på att allas erfarenheter liknar dina och att allas relationer med sina ex är som dina?

Du skriver till exempel att en person inte accepterar att deras partner har en relation med sitt ex är svartsjuk och kontrollerande, samtidigt skriver du att du skulle välja bort en relation med ett ex som hade känslor för dig... dvs, du verkar tycka att ha en relation med ett kåt ex är fel men tycker ändå att en partner måste acceptera det för annars är han svartsjuk och kontrollerade? Hur får du ihop det där?
  • Anonym (Mike)

Är inte en viktig sak öppenheten?

Om man i hemlighet har kontakt med sitt ex eller om man kör med öppna kort?

Jag tycker det är avgörande. Min partner får ha kontakt med sina ex och har alltid fått det utan att jag brytt mig. Hon har inte dold något för mig. Men som jag skrev tidigare så hade hon även en nära långvarig kontakt med en för mig helt okänd kille. Det ansåg inte jag vara ok så hon fick bryta den kontakten.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Mike) skrev 2023-01-24 10:01:32 följande:

Är inte en viktig sak öppenheten?

Om man i hemlighet har kontakt med sitt ex eller om man kör med öppna kort?

Jag tycker det är avgörande. Min partner får ha kontakt med sina ex och har alltid fått det utan att jag brytt mig. Hon har inte dold något för mig. Men som jag skrev tidigare så hade hon även en nära långvarig kontakt med en för mig helt okänd kille. Det ansåg inte jag vara ok så hon fick bryta den kontakten.

Hände mig. Det visade sig att hon också varit otrogen.
  • Anonym (Beror ju på)

Vilket sätt den umgås med sitt ex. Är de fortfarande kk, eller ligger ibland när båda är singlar, eller är exet ens partners närmaste person som den väljer att ta med sig tlll sin sjuka mormor för att de har så mkt historia. Eller som den där tråden som låg här för ett tag sedan med kvinnan vars nya man sedan många år typ blev inbjuden att fira jul med sin gamla familj där hon inte var välkommen trots att de levde gemensamt med hus och var det eventuellt gemensamma barn också, 🤔 Då går kontakten fetbort. Men är det en normal relation så får man väl umgås med sitt ex huuur mkt som helst.

Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?