• Han som bloggar

ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

Ska man få träffa sitt ex när man är i ett förhållande? Förklara gärna hur du tänker. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
  • Anonym (W)
    Anonym (WW då) skrev 2013-10-03 21:50:17 följande:

Relationen är ju inte AVSLUTAD om man nu är vänner, den har däremot ändrat karaktär. Kompisar är kompisar, liksom. Oavsett kön och tidigare relationsstatus.
    Det beror på situation till situation. jag är inte emot att man är vänner med sina ex generellt.
    JAG är inte det då jag inte har intresse av det. Jag var som sagt vän några år med min första flickvän men då var jag väldigt ung också.
    Jag har varit tillsammans med en gränslös kvinna som var närmast besatt av alla sina ex och besatt av alla deras nya flickvänner som hon kallade "osäkra" och "svartsjuka".
    Det blev inte långvarigt, jag kunde inte ta människan på allvar, hon ville förlova sig med mig och kunde sitta och älta att hennes ex flickvän "inte tillät" dom ses.
    Hon utgick alltid från att de alla Ville träffa henne men var hindrade.
    Det gör hon väl med mig också, hon är en person som det inte går att resonera med.
    Sjukligt bekräftelsebehov, säkert borderline personlighetsstörning..
  • Anonym (W)
    Fool skrev 2013-10-03 22:01:22 följande:
    Tyvärr ännu ett symptom på vårt oerhört individualistiska samhälle där allt går ut på JAG och MINA rättigheter , behov , etc.... inte undra på att skilsmässostatistiken ser ut som den gör om man anser att man inte behöver kompromissa i sina förhållanden utan bara kräva
    Nej jag förstår inte hur nån kan vilja bli tillsammans med (i det här fallet) kvinnor som de i tråden.
    Undrar var självrespekten finns då.
    Det GÅR ju inte att gifta sig med någon om inte båda tar varandras känslor på allvar och sätter varandra före sina föredetta relationer. Det borde ju vara en självklarhet...
  • Ramborg
    Anonym (girly) skrev 2013-10-03 15:19:38 följande:
    Det beror på. Om det fortfarande ligger en massa kärleksvibbar mellan dem så skulle jag inte uppskatta om killen fortfarande hade kontakt med exet. Men märker man att båda har gått vidare och det inte finns någon form av kärlek eller flirt kvar så är det ok.

Sen kan man ju aldrig bestämma över sin partner men man kan bestämma vad man själv finner acceptabelt eller inte.

Om min kille hade ett ex där jag uppfattar att det fortfarande finns "kärleksvibbar" hade jag struntat fullkomligt i ifall han träffar henne eller ej. Däremot hade han inte fått träffa mig mera... Jo, som kompis möjligen.

Varför stanna i ett förhållande utan förtroende?
    42.
  • Anonym (W)
    Ramborg skrev 2013-10-03 22:11:36 följande:

Om min kille hade ett ex där jag uppfattar att det fortfarande finns "kärleksvibbar" hade jag struntat fullkomligt i ifall han träffar henne eller ej. Däremot hade han inte fått träffa mig mera... Jo, som kompis möjligen.

Varför stanna i ett förhållande utan förtroende?
    Det så klart men om det inte var så att det fanns några "vibbar" från din killes sida men att hans ex däremot betedde sig underligt och klängigt? Verkade vilja hävda sig mot dig?
  • Mymla

En hygglig och bra vänskapsrelation utan baktankar, och ett ex som är trevlig och inkluderande gentemot både exet och exets nya - jättebra. Ett ex som inte riktigt har gått vidare, som vill positionera sig eller förstöra exets nya förhållande, som kanske blir lite extra klängig på en fest, som tycker att exets nya ska slappna aaaav och inte va så svartsjuuuk... Definitivt nej.

• Ramborg

Vill man vara ihop med en kille som tycker det är OK med ett klängigt ex?

Någonstans får man ju fråga sig om ens värderingar är kompatibla. Vill man ha ett liv ihop är det ju bra om man tycker lika i fråga om viktiga saker. Klängiga ex kan vara en viktig sak för vissa. Om inte killen tycker illa om det på riktigt, utan bara slutar träffa henne för att jag säger det - då tycker jag inte han är rätt för mig. Jag vill ha en som väljer rätt av sig själv. Inte för att jag talar om för honom vad han ska välja.

42.
  • Fool
    Ramborg skrev 2013-10-03 23:00:17 följande:
    Vill man vara ihop med en kille som tycker det är OK med ett klängigt ex?

Någonstans får man ju fråga sig om ens värderingar är kompatibla. Vill man ha ett liv ihop är det ju bra om man tycker lika i fråga om viktiga saker. Klängiga ex kan vara en viktig sak för vissa. Om inte killen tycker illa om det på riktigt, utan bara slutar träffa henne för att jag säger det - då tycker jag inte han är rätt för mig. Jag vill ha en som väljer rätt av sig själv. Inte för att jag talar om för honom vad han ska välja.

Eller så kan den ene ha lite medkänsla för sin partner och själv säga ifrån alt be sitt klängiga ex dra utan att behöva bli ombedd att göra det ?
  • Ramborg
    Fool skrev 2013-10-03 23:05:01 följande:
    Eller så kan den ene ha lite medkänsla för sin partner och själv säga ifrån alt be sitt klängiga ex dra utan att behöva bli ombedd att göra det ?

Exakt.
    42.
Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?