• Han som bloggar

ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

Ska man få träffa sitt ex när man är i ett förhållande? Förklara gärna hur du tänker. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
  • Robert 558
    PappaX3 skrev 2023-01-02 05:15:43 följande:

Det beror på, har man barn ihop till exempel. 

Håller med. Har man barn är man skyldig att upprätthålla en god relation. Både jag och min fru träffar våra barns föräldrar, och vi är båda väl introducerade för dessa och allt sker öppet Däremot så är smusslande med personer från för inte ok. 
  • PappaX3

Nej, känner man behov av att dölja eller smyga med något för sin partner, då är det inte ok. Allt ska ske öppet

• Allan 1

Har man gemensamma barn så behöver man ju fortsätta att ha kontakt för barnen skull. 
    Vet att det finns en del som är emot även sådant vilket jag kan tycka är dumt.  Barnen får ju absolut inte hamna i kläm. 
    Det har jag fått erfara att exet är illa omtyckt och skit snack om exet, jag ska inte behöva ha kontakt med barnets mamma destomer eller rent utsagt varför ska ni behöva ha kontakt det kan väl hon sköta själv. 

• Anonym (Bengt-Åke)

Tonårsäktenskapet tog slut efter 20 år. Nu 25 år sen skilsmässan. Min nuvarande fru har inget emot att jag har kontakt med exet. Vi har ju två gemensamma barn och en del kul minnen. Ingen av oss längtar tillbaka, båda har hittat nya partners som vi trivs med.

Så... det är nog olika det där.

• Anonym (Karin)
    Anonym (Bengt-Åke) skrev 2023-01-02 11:31:19 följande:

Tonårsäktenskapet tog slut efter 20 år. Nu 25 år sen skilsmässan. Min nuvarande fru har inget emot att jag har kontakt med exet. Vi har ju två gemensamma barn och en del kul minnen. Ingen av oss längtar tillbaka, båda har hittat nya partners som vi trivs med.

Så... det är nog olika det där.

Jag tror att vi som är lite äldre ser på saken på ett mer moget sätt. 
  • Anonym (H)

Finns inget svarsalternativ som passar. Man får ju redan träffa sitt ex. Om partnern inte gillar det får hen väl dra då. 

• Anonym (@)
    Anonym (H) skrev 2023-01-02 12:04:21 följande:

Finns inget svarsalternativ som passar. Man får ju redan träffa sitt ex. Om partnern inte gillar det får hen väl dra då. 

Menar du att ex:et är viktigare än din nuvarande partner????
  • Anonym (H)

Nej, var fick du det ifrån?

Anonym (@) skrev 2023-01-02 16:05:42 följande:
  • Anonym (G)
    Anonym (@) skrev 2023-01-02 16:05:42 följande:
    Vad ska man med en partner till som vill bestämma över en?
    Får man inte välja sina vänner själv, ja då kan den partnern avlägsna sig.
Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?