• Han som bloggar

ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

Ska man få träffa sitt ex när man är i ett förhållande? Förklara gärna hur du tänker. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
  • Shorona
    Han som bloggar skrev 2013-10-03 05:35:06 följande:

Som sagt.. Om man måste träffa sig ex så himla mycket, så är det inte helt "slut" på de känslor som varit..
    Varför kan det inte vara slut på känslorna för? Jag älskar min ex-man som bästa vän. Däremot skulle jag aldrig någonsin bli tillsammans med honom igen. De känslorna är het borta. De känslorna som ska finnas för den man är tillsammans med har jag för min nya. Däremot kan inte den nya "tävla" mot min ex-man gentemot den relation jag och ex-mannen har. Min nya och jag bygger ju upp en alldeles speciell relation för just honom och mig.

Visst kan jag vara mig själv med min nya, och det är jag.

Men precis som man har olika relationer till alla, endel kan man vara hur flamsig som helst med, endel kan man vara hur mörk och dyster som helst med, precis så kan relationen med ex-man vs. nya skilja sig.
  • Anonym (man 40+)
    LillGris skrev 2013-10-03 08:09:52 följande:

Fast så är det ju inte. Min sambo är i te bara nån karl jag råkade kära ned mig i. Han är min vän också. Och det vore väl förjävla tragiskt om man var tvungen att göra slut på en bra vänskap bara för att man inte längre är kär? Jag är kompis med två av mina ex, de är nära vänner. Jag hade inte offrat den vänskapen för att min kille fått för sig något. Om han skulle försöka hindra mig från att umgås med vänner jag inte haft en kärleksrelation till hade nog de flesta hållt med om att det var psychovarning. Och jag ser ingen skillnad på vänner och vänner. Om HAN har nåt problem med mina vänskapsrelationer är det upp till honom att lösa det, det sitter bara i hans huvud.
  • Rockpappan

Har man problem med sådant så ligger det inom en själv, inte själva företeelsen. Svartsjuka är ett gift som långsamt förgiftar sinnet. Orsaken till att den blommar ut har många anledningar. Men man bör göra allt i sin makt för att stå över den, om man nu har problem med att sin respektive "umgås" med sitt ex. 

Jag har en god kontakt med mitt forna försök till äktenskap, vi har gemensamma barn. Min fru har inga problem med det. Hon vet att hon äger mitt hjärta villkorslöst :)  

• Mithi

Beror väl på i vilket syfte och vilken relation man har till sitt ex.

• Anonym (smurfan)
    Han som bloggar skrev 2013-10-03 05:35:06 följande:

Som sagt.. Om man måste träffa sig ex så himla mycket, så är det inte helt "slut" på de känslor som varit..
    Jodå. Mitt ex, som jag bodde ihop med och delade ett liv med, finns i mitt liv och finns numera i min sambos liv också. Mitt ex, vi kallar han x, gick isär för att vi inte var kära i varandra längre. Det sista halvåret hade vi bott ihop endast som vänner för det var det vi var. Efter vi flyttat isär så fortsatte vi vara dessa goda vänner och han är idag en av mina närmsta. Jag ser honom mer som en "kusin" en som ett ex. Jag var tydligt mot min sambo i början när vi träffades att x finns i mitt liv och det skulle underlätta om han träffade honom för att själv få känna av, sagt och gjort, x kom hit emellanåt för att hälsa på vår gemensamma hund han och jag hade som jag tog med mig och sambon och x kom överens från första stund. X kan komma hit och få mat, vi kan festa ihop, x och sambon kan umgås själva. Jag vill ha x i mitt liv för han är en av mina närmsta och bästa vänner, inte för att jag är kär i honom, hade jag varit det och han i mig så hade vi fortfarande varit ihop idag.
  • Ramborg
    Han som bloggar skrev 2013-10-03 05:31:19 följande:
    Varningsflagga på dig! Jag tror inte att det kommer vara så lätt att bo tillsammans med någon son resonerar som du! (Förlåt) men jag tänker bara så..

Tja. Min nuvarande klagar inte.
    42.
  • Jennie med ie

Jag vill inte vara ihop med någon som inte accepterar att jag träffar en vän bara för att jag tidigare varit i en parrelation med denne. Förutsatt att denne vän beter sig ordentligt och respekterar att jag har en ny relation, men hade han inte gjort det hade jag inte själv velat umgås heller.

• Cornellia
    Han som bloggar skrev 2013-10-03 05:33:08 följande:

Ja, man ska kunna lita på varandra i ett förhållande! Men man måste kunna avstå från att träffa ett ex.. Om man så gärna vill träffa ex:et så är det inte helt "slut"

Det där är bara bs. Jag är helt klar med kärleksrelationerna med mina ex, men dom är fina människor som jag vill ha i mitt (och mannens!) liv.   
  • Anonym (75)

Klart man får! Är man inte osams eller har något otalt och kommer bra överens som kompisar så varför inte? Jag och min man är vänner med några av våra ex och även vänner med varandras ex, hur trevligt som helst! 

• EstherH

Klart man får! Jag umgås med 4 av mina 5 ex. De är alla skithärliga människor, men kärleken är slut sedan länge. Ett av dessa räknar jag som en av mina absolut bästa vänner och han har en ny tjej som är helt underbar. Vi brukar umgås allihop och det är alltid lika trevligt!

Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?