ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
Ska man få träffa sitt ex när man är i ett förhållande? Förklara gärna hur du tänker. :)
Ska man få träffa sitt ex när man är i ett förhållande? Förklara gärna hur du tänker. :)
En av min frus förra pojkvänner är tillsammans med hennes kompis, så vi träffas en hel del. De pratar ganska mycket med varandra bara de två. Helt ok för mig. De brukar ofta kramas när de möts eller skiljs. Inget problem för mig.
Förbjuda någon kan man förstås inte göra, men för mig beror det väl på varför dom vill träffas.
Om min partner fortfarande har känslor kvar för sitt ex som är mer än ren vänskap så vill jag nog att min partner ska ta en funderare på vem hen vill vara tillsammans med.
Å andra sidan kan man ju vara nära vän med ett ex utan att det finns mer än vänskap och vem är jag att ställa mig i vägen för min partners vänskapsrelationer?
Jag träffar ett av mina ex ganska ofta, de andra har jag inte mycket till övers för. Både jag och min man gillar mitt ex, han är en härlig man som får oss att skratta. Men inte finns det kvar några romantiska känslor mellan oss bara för att vi gillar varandras sällskap.
Ja om man har barn ihop samt om man går isär som vänner.
Jag skilde mig från min man, inte min bästa vän. Jag och exet har en väldigt bra relation till varandra. Min nya vet om det och tycker att det är jättebra. Skulle min nya umgås med sitt ex så skulle jag inte bry mig. Snarare tycka att det är bra att de kan umgås trots det som har varit. Speciellt för barnens skull. Så en fika då och då är väl inget.
Har det någon betydelse vad man har HAFT för förhållande? Det är väl förhållandet man har idag som räknas? Ska jag då göra slut med alla mina vänner, eller var går gränsen?
Självklart får man träffa sina ex. Förutsatt att de är ex, och inget annat. Kan inte motparten lita på detta, så kan denne väl inte lita på vänner, eller flyktiga bekantskaper heller.