• Han som bloggar

ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

Ska man få träffa sitt ex när man är i ett förhållande? Förklara gärna hur du tänker. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
  • Virriga Vera
    Han som bloggar skrev 2013-10-03 05:35:06 följande:

Som sagt.. Om man måste träffa sig ex så himla mycket, så är det inte helt "slut" på de känslor som varit..

Jag har inte haft någon störer lust att träffa några av mina ex, men ingen skall förbjuda mig att göra det. Nu så finns det ett ex i bekantskapskretsen och det vore väl lite märkligt om jag inte fick umgås med honom när jag träffar hans sambo.
  • Anonym (Ok)

En av min frus förra pojkvänner är tillsammans med hennes kompis, så vi träffas en hel del. De pratar ganska mycket med varandra bara de två. Helt ok för mig. De brukar ofta kramas när de möts eller skiljs. Inget problem för mig.

• Anonym (beror på)

Förbjuda någon kan man förstås inte göra, men för mig beror det väl på varför dom vill träffas.
    Om min partner fortfarande har känslor kvar för sitt ex som är mer än ren vänskap så vill jag nog att min partner ska ta en funderare på vem hen vill vara tillsammans med.
    Å andra sidan kan man ju vara nära vän med ett ex utan att det finns mer än vänskap och vem är jag att ställa mig i vägen för min partners vänskapsrelationer?   

• Anonym (Alexandra)

Jag träffar ett av mina ex ganska ofta, de andra har jag inte mycket till övers för. Både jag och min man gillar mitt ex, han är en härlig man som får oss att skratta. Men inte finns det kvar några romantiska känslor mellan oss bara för att vi gillar varandras sällskap.

• Anonym (man 40+)

Ja om man har barn ihop samt om man går isär som vänner.

• Shorona

Jag skilde mig från min man, inte min bästa vän. Jag och exet har en väldigt bra relation till varandra. Min nya vet om det och tycker att det är jättebra. Skulle min nya umgås med sitt ex så skulle jag inte bry mig. Snarare tycka att det är bra att de kan umgås trots det som har varit. Speciellt för barnens skull. Så en fika då och då är väl inget.

• LillGris
    Som sagt.. Om man måste träffa sig ex så himla mycket, så är det inte helt "slut" på de känslor som varit..

Fast så är det ju inte. Min sambo är i te bara nån karl jag råkade kära ned mig i. Han är min vän också. Och det vore väl förjävla tragiskt om man var tvungen att göra slut på en bra vänskap bara för att man inte längre är kär? Jag är kompis med två av mina ex, de är nära vänner. Jag hade inte offrat den vänskapen för att min kille fått för sig något. Om han skulle försöka hindra mig från att umgås med vänner jag inte haft en kärleksrelation till hade nog de flesta hållt med om att det var psychovarning. Och jag ser ingen skillnad på vänner och vänner. Om HAN har nåt problem med mina vänskapsrelationer är det upp till honom att lösa det, det sitter bara i hans huvud.
  • Anonym (Alexandra)
    LillGris skrev 2013-10-03 08:09:52 följande:

Fast så är det ju inte. Min sambo är i te bara nån karl jag råkade kära ned mig i. Han är min vän också. Och det vore väl förjävla tragiskt om man var tvungen att göra slut på en bra vänskap bara för att man inte längre är kär? Jag är kompis med två av mina ex, de är nära vänner. Jag hade inte offrat den vänskapen för att min kille fått för sig något. Om han skulle försöka hindra mig från att umgås med vänner jag inte haft en kärleksrelation till hade nog de flesta hållt med om att det var psychovarning. Och jag ser ingen skillnad på vänner och vänner. Om HAN har nåt problem med mina vänskapsrelationer är det upp till honom att lösa det, det sitter bara i hans huvud.
  • Lowika

Har det någon betydelse vad man har HAFT för förhållande? Det är väl förhållandet man har idag som räknas? Ska jag då göra slut med alla mina vänner, eller var går gränsen?

Självklart får man träffa sina ex. Förutsatt att de är ex, och inget annat. Kan inte motparten lita på detta, så kan denne väl inte lita på vänner, eller flyktiga bekantskaper heller.

• Shorona

Varför kan det inte vara slut på känslorna för? Jag älskar min ex-man som bästa vän. Däremot skulle jag aldrig någonsin bli tillsammans med honom igen. De känslorna är het borta. De känslorna som ska finnas för den man är tillsammans med har jag för min nya. Däremot kan inte den nya "tävla" mot min ex-man gentemot den relation jag och ex-mannen har. Min nya och jag bygger ju upp en alldeles speciell relation för just honom och mig.

Visst kan jag vara mig själv med min nya, och det är jag.

Men precis som man har olika relationer till alla, endel kan man vara hur flamsig som helst med, endel kan man vara hur mörk och dyster som helst med, precis så kan relationen med ex-man vs. nya skilja sig.
Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?