ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
Ska man få träffa sitt ex när man är i ett förhållande? Förklara gärna hur du tänker. :)
Ska man få träffa sitt ex när man är i ett förhållande? Förklara gärna hur du tänker. :)
Givetvis.
Bara för att man är i ett förhållande så lämnar man ju inte sin egenbestämmande rätt. Man får träffa vem man vill.
Det beror på vad man kommer överens om i relationen. Är man i en relation så betyder det inte att man får göra vad som helst om man vill vara kvar i den...
Det beror på hur relationen till exet ser ut. Om det fortfarande finns någon attraktion från någon sida. Det gäller egentligen vem som helst. Det kan ju vara en kompis som är intresserad av ens partner och det kan göra deras relation olämplig.
En bra tumregel tycker jag är att när man är i en relation så ska man undvika kontakt med andra där det kan finnas attraktion. Speciellt ska man inte träffas ensamma och inte upprätthålla regelbunden kontakt via exempelvis sociala medier. Sen är det givetvis upp till varje förhållande att avgöra men sånt förstör många relationer idag. Håll dig till din partner. Lär dig att kommunicera med hen. Ta inte upp telefonen och skriv till något ex eller gammal date när det strular i relationen.
Man får väl ändå anta att ett ex är ett ex av en anledning?
Så länge det är en sund vänskap där alla visar respekt mot nya partners så förstår jag inte varför man ska begränsa varandra på detta området.
är det barn inblandat så måste man ju ha någon slags kontakt. en ny partner ska inte aktivt jobba för att förstöra den relationen pga osäkerhet eller rädsla. Tycker de att kontakten är "felaktig" så har de nog olika värderingar och är helt enkelt inte kompatibla.
Tycker det beror på. För min älskling är det ok, för han och hans ex har ett vuxet barn ihop. Vill att de skall kunna funka som en familj tex. när hon gifter sig eller skaffar barn. Vill att de skall komma överens och kunna umgås vilket de gör och kan.
Jag kan känna mig lite konstig vid sådant tex vid bonusens studentfest. Här är mamma och så pappas flickvän...Jag är bara tre år äldre än min bonus så det blir lite...skumt i den typen av situationer. Men vi kommer överens och de försöker inkludera mig. men är ok med att ta ett steg tillbaks i sådant. Det är nog lite lättare för min gubbes ex nya gubbe, samma ålder, dessutom har de även barn ihop som är min bonus mindre halvsyskon. Blir nog lite mer naturligt där.
Men hade jag haft en jämnårig pojkvän, utan barn och han skulle hänga med sitt ex och umgås med henne, det ser jag inte som alls samma sak. Det hade jag inte vart ok med.
Min erfarenhet av män som är vän med sina vän är att exen inte riktigt har släppt taget och är bara allmänt jobbiga och gränslösa. Jag kommer aldrig vilja dejta en man som är vän med sitt ex. Det var bara bringat problem för mig. Jag lär mig från mina misstag.
Om man inte är villig att släppa sitt förflutna då kanske man inte är redo för tvåsamhet i ett nytt förhållande.
Man ska absolut ta hänsyn till sina partners känslor. Gör inget som sårar sin partner, lek inte med elden (för man bränner sig i slutändan).
Har man ?jag? attityden, ?jag ska få umgås med vilka jag vill osv? Så är man nog rätt emotionellt omogen och inte riktigt redo för riktig tvåsamhet. Om ett ex är ivägen för ens framtid, och om man är villig att underhålla så tror jag inte det bringar något gott ur det ? det är ju emotionell medberoende.
jag är inte vän med mina ex, för alla de har alltid velat ha tillbaka mig romantiskt. även om man påstår att relationen har varit död Haha, det är ju en lögn Mot sig själv. Jag gör inte Om misstaget igen. Min framtid med min nya är viktigare - än ett gammalt ex.
Antingen får man hela mig eller inget av mig. Jag vet mitt värde.
Vill bara tillägga.
Är det slut är det slut. Det blir inga sms eller samtal. För sånt det leder tillbaka till fällan igen. Emotionellt limbo läge. Nej usch. Man ska ge sig själv och sitt ex chansen att gå vidare, inte behålla sitt ex och chatta/ses med sitt ex medans man träffar någon ny. Det blir ett emotionellt smutsigt spel. Inte okej. Man önskar sina ex välvilja och gå vidare ttycker jag.
Jag har märkt att de som har svårt att släppa vänskap om sina ex - är fast i emotionellt medberoende - lever oftas i förnekelse och vill ha kakan och äta den samtidigt. så försvarar dom det med ?jag ska minsann få ha vilka vänner som jag vill ha? - omoget och gränlöst tycker jag.
Jag är en rationell kvinna som gillar att ha gränser. Är det slut är det slut.