• Han som bloggar

ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

Ska man få träffa sitt ex när man är i ett förhållande? Förklara gärna hur du tänker. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
  • Han som bloggar
    Anonym (W) skrev 2013-10-03 00:07:32 följande:
    Ja om du träffar en kille och han säger "jag vill inte att du träffar ditt ex Johan och fikar ihop och sånt, det känns inte bra för mig" svarar du då "Jag gör vad jag vill, du kan inte kontrollera mig, passar det inte att jag fikar med Johan kan du dra"?!

Ellerhur! Hur tänker man om man resonerar på det sättet? Jag förstår inte! -Snälla förklara..
  • Han som bloggar
    Brallan84 skrev 2013-10-03 00:09:07 följande:
    Oj, det känns som det är från fall till fall. Man måste ju kunna avgöra om det man haft är avklarat eller jobbigt uppbrutet.

Jag tror inte det är en fråga om ja eller nej, utan mer en respekt och ömsesidighetsfråga. Hur känner du inför att träffa ditt ex, behöver du det och i vilken utsträckning, varför då, kan du komplettera med annan vän? Hur känner(inte tycker) din nya om det? Vilka känslor kommer upp, oro, avsky, undran?

Spontant, ja...

Är det komplicerat, låt bli...

Fast jag tycker inte att man ska känna att man behöver träffa sitt ex om det är helt slut! -Då är det inte "slut"..
  • Han som bloggar
    Ramborg skrev 2013-10-03 00:11:57 följande:
    Ja, antagligen skulle jag säga det. Inte för att jag så nödvändigt ville fika med Johan, utan för att en kille som vill bestämma över vem jag träffar är ingen jag vill ha i mitt liv.

Varningsflagga på dig! Jag tror inte att det kommer vara så lätt att bo tillsammans med någon son resonerar som du! (Förlåt) men jag tänker bara så..
  • Han som bloggar
    Cornellia skrev 2013-10-03 00:15:20 följande:
    Ungefär, skulle aldrig orka hålla på dalta med någon på det sättet, kompisarna och familjen går före eventuella dejter, och att ha ett förhållande med någon som är så osäker, svartsjuk eller inte litar på mig det går fet bort.

Ja, man ska kunna lita på varandra i ett förhållande! Men man måste kunna avstå från att träffa ett ex.. Om man så gärna vill träffa ex:et så är det inte helt "slut"
  • Han som bloggar
    Virriga Vera skrev 2013-10-03 05:30:03 följande:
    Det beror ju helt på varför man vill förbjuda någon att träffas.

Som sagt.. Om man måste träffa sig ex så himla mycket, så är det inte helt "slut" på de känslor som varit..
  • AlexO

Ett av mina ex är min allra bästa vän, det vore omöjligt att inte ha kontakt, varför skulle jag ge upp det?
    Det var en del bråk och skit när vi gjorde slut men det tog bara nån månad så var vi ok med varran igen, ett halvår senare började vi umgås och vi är vänner än idag. Vi bodde tom ihop när vi jobbade utomlands på samma jobb ett tag, då hade vi båda nya partners. Många tyckte det var sjukt konstigt men allt "förhållandemässigt" som attraktion och kärlekskänslor var så dött så vi kunde inte ha brytt oss mindre.

• Han som bloggar
    stor grön drake skrev 2013-10-03 05:44:29 följande:
    Givetvis.

Att man inte vill leva tillsammans betyder inte per automatik att man inte tycker om varandra. Att man tycker om varandra betyder inte att man vill leva ihop igen.

Det ligger någonting i det där (trotts allt)..
  • Han som bloggar
    AlexO skrev 2013-10-03 06:23:56 följande:
    Ett av mina ex är min allra bästa vän, det vore omöjligt att inte ha kontakt, varför skulle jag ge upp det?

Det var en del bråk och skit när vi gjorde slut men det tog bara nån månad så var vi ok med varran igen, ett halvår senare började vi umgås och vi är vänner än idag. Vi bodde tom ihop när vi jobbade utomlands på samma jobb ett tag, då hade vi båda nya partners. Många tyckte det var sjukt konstigt men allt "förhållandemässigt" som attraktion och kärlekskänslor var så dött så vi kunde inte ha brytt oss mindre.

Utan att säga för mycket.. Vad bra att det löste sig!
Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?