Guacamole
Vilket är ditt bästa recept på Guacamole?
Vilket är ditt bästa recept på Guacamole?
Jag har två avokados, en halv liten gul lök, saften av en halv lime, en liten tomat, en halv chili och en vitlöksklyfta. Avskyr koriander så struntar i det. Det viktigaste är att ingredienserna är rumstempererade. Hatar överlag kylskåpskalla tomater.
Jag har i gräddfil bara för att jag föredrar den lite krämigare. Sen om någon mexikan tycker att det är en styggelse, well.. Jag tror att italienare skulle tycka min bolognese var en styggelse den också. Spela roll ;)
Gör er "guacamole" hur ni vill men om ni blandar i massa gräddfil, creme fraiche, sambal olek och kryddmixer, kalla det inte guacamole, snälla.... Som andra redan skrivit innehåller en riktig guacamole, med små lokala variationer, avokado, finhackad gul lök, urkärnad tomat, salt, lime och koriander. Det är allt.
Jag undrar också om de flesta äter guacamole till tacos? Jag brukar göra det att ha till nachos. När jag gör tacos har jag också guacamole men äter tacos så sällan.
Jag äter "nästan-guacamole" till allt möjligt. Kan ha det på sallad, till en bit kött, till tacos, nachos, vad som :) ibland bara som dip till chips.