• passo

Guacamole

Vilket är ditt bästa recept på Guacamole?

• Svar på tråden Guacamole
  • LillGris
    passo skrev 2013-10-13 14:37:01 följande:
    Ja jag tycker du ska göra egen, godare och säkert billigare också! )

Antagligen! Plus att det säkert inte ens tar längre tid. Jag ska göra det nästa gång!
  • passo
    LillGris skrev 2013-10-13 14:39:42 följande:
    Antagligen! Plus att det säkert inte ens tar längre tid. Jag ska göra det nästa gång!

Gör det, och meddela hur det smakade:))
  • LillGris
    passo skrev 2013-10-13 14:44:11 följande:
    Gör det, och meddela hur det smakade:))

Jag känner mig dökorkad, har inte ens tänkt tanken att man kan strunta i kryddmixen haha. Som när jag fick en uppenbarelse att man kan göra tacokrydda själv som blir mycket godare.
    Ens
  • passo

Oj haha jaså så bra att jag skapade denna tråden då:)) Alltid kul att hjälpa någon. Själv var jag ute efter lite tips och variation. Även om det finns mer "äkta" guacamoles..

• passo
    bradfield skrev 2013-10-13 14:10:05 följande:
    Jag har två avokados, en halv liten gul lök, saften av en halv lime, en liten tomat, en halv chili och en vitlöksklyfta. Avskyr koriander så struntar i det. Det viktigaste är att ingredienserna är rumstempererade. Hatar överlag kylskåpskalla tomater.

Ja tomater ska absolut inte vara kalla, smaken försvinner då. Brukar ställa fram min guacamole en stund innan jag ska äta den. Om jag gör den en stund innan alltsä.
  • MrsC74

Passo. Jag håller med att det ska vara lite större bitar i Guacamolen. Därför jag brukar hacka i lite tomater och lök i den färdiga.
    Det är rätt tjock men ganska så slät. Det fungerar utmärkt om alla bra avokado är slut. Men såklart godare med en hemgjord.

• passo
    MrsC74 skrev 2013-10-13 14:56:08 följande:
    Passo. Jag håller med att det ska vara lite större bitar i Guacamolen. Därför jag brukar hacka i lite tomater och lök i den färdiga. Det är rätt tjock men ganska så slät. Det fungerar utmärkt om alla bra avokado är slut. Men såklart godare med en hemgjord.

Kommer nog att testa den inom kort, alltid bra med en back up!
  • Spartacus
    SpanskaFlugan skrev 2013-10-13 14:15:35 följande:
    Gör er "guacamole" hur ni vill men om ni blandar i massa gräddfil, creme fraiche, sambal olek och kryddmixer, kalla det inte guacamole, snälla.... Som andra redan skrivit innehåller en riktig guacamole, med små lokala variationer, avokado, finhackad gul lök, urkärnad tomat, salt, lime och koriander. Det är allt.
    åå jo! nog tänker jag kalla vår guccis för guccis!  skvätten gräddfil och så örtsalt och citronsaft bah...  
  • MrsC74

Spatacus. Kalla den vad du vill men guacamole är det inte. Kallar du även hollandaisesås för bearnaisesås?

Har du förresten provat att göra en riktigt guacamole ?

• LadyViolette
    MrsC74 skrev 2013-10-13 14:01:36 följande:
    Lady violett. Den heter guacamole finns en med extra chili i. Eftersom det är färskvara så finns den i kyldisk. Här står ett vis tacos. Ica har börjar göra en egen oxå men den är inte lika god. Innan kylskåpet fanns vid taco så fanns Guacamolen vid andra såser. Bearnaisesås och sånt. Inte pulversåser men i en kyldisk.
    Tack!
Svar på tråden Guacamole