Du måste logga in för att svara i en tråd.

• passo

Guacamole

Vilket är ditt bästa recept på Guacamole?

• Svar på tråden Guacamole
  • Q13

Droppa påsmix-tugget! ;)

Den innehåller maltodextrin som första ingrediens, kan jag gott vara utan.

Avocado, créme fraiche, hackad färsk chili, paprikakrydda, vitlök, lite lime, salt. Använder en handmixer å sen är det klart :)

• passo

De flesta verkar ha creme fraiche eller gräddfil i. Själv kör jag utan, oftast. Brukar ha avokado, gul lök, vitlök, citron, chili, samt tacosås alternativt tomat i.

• passo
    LillGris skrev 2013-10-13 10:52:55 följande:
    Nej det är vanlig kryddmix. Som tacokrydda och så :)

ok tack! Vilka kryddor innehåller den mixen?
  • LillGris
    passo skrev 2013-10-13 11:03:10 följande:

Det har jag faktiskt inte en aning om. Jag köper den för att jag är för slö för att googla vilka kryddor som man ska ha, tycker det blir en god smak av den, det är allt:)
  • Q13
    passo skrev 2013-10-13 11:03:10 följande:

Santa Marias guacamole-mix:

Maltodextrin, salt (10%), lök, paprika, vitlök, spiskummin, syra (citronsyra), chilipeppar, oregano.

Tycker man ska göra egen kryddblandning.
  • Kusin Vitamin

Vad alla har crème fraiche eller gräddfil i... Guacamole ska bara vara mosad avocado, limejuice, koriander, chili, tomat, salt och svartpeppar. Enjoy!

• passo
    passo skrev 2013-10-13 11:02:11 följande:
    De flesta verkar ha creme fraiche eller gräddfil i. Själv kör jag utan, oftast. Brukar ha avokado, gul lök, vitlök, citron, chili, samt tacosås alternativt tomat i.

Salt och peppar också såklart!
  • passo
    MammaBella skrev 2013-10-13 11:07:38 följande:
    avokado,gräddfil riven vitlök, salt, sambal oelek, spiskummin, citronsaft

Mm sambal blir säkert bra också! Ska även testa det!
  • Rocket Mania
    Kusin Vitamin skrev 2013-10-13 11:07:57 följande:
    Vad alla har crème fraiche eller gräddfil i... Guacamole ska bara vara mosad avocado, limejuice, koriander, chili, tomat, salt och svartpeppar. Enjoy!
    En av de saker som är så fantastiskt med att leva i ett fritt land är att du kan göra lite som du vill med guacemole-receptet.

Jag är för övrigt rätt övertygad om att när det görs "svenska köttbullar" av ickesvenskar runt om i världen kryddas de efter hemmets vana. Det kan fortfarande få heta "svenska köttbullar". 
Svar på tråden Guacamole