Guacamole
Vilket är ditt bästa recept på Guacamole?
Vilket är ditt bästa recept på Guacamole?
Avokado, lök, vitlök, tomat, chili och lime "ska" det vara. Kanske lite koriander strött över..
Jag brukar använda min stenmortel och ha i avokado, hackad rödlök, vitlök, citron/limesaft, färsk eller torkad chili, tomat, salt och peppar. Mosa till en jämn smet!
Spartacus. Du gör som du vill men det är inte guacamole :)
Salsa heter det förresten , inte Salsasås. Men du sa säkert bara fel. :)
Spartacus. Klart Salsan inte är lika överallt. Salsa betyder sås. Det finns massor med olika Salsa. Salsa Verde. Salsa Mexicana. Salsa rojo etc etc.
Guccis kan du kalla det. Låter inte alls som Guacamole.
17 sidor om en grön mexikansk röra.
Vi använder bara avocado 2-3 stora mogna eller 4-5 små mogna. Lägger dom i matberedaren, sedan på med en burk 2,5dl gräddfil och två färska vitlöksklyftor som vi pressar i. Sedan får matberedaren röra det till en slät sås.
Guacamole betyder väl bara avokadosås och då borde man ju kunna göra lite vad man vill så länge basen är avokado. Typ som rödvinssås kan variera men basen är rödvin :) Jag brukar ha avokado, nån klick créme fraiche, lite tomatsalsa, vitlök, salt och chili-limekrydda. Mums!
Och just det, jag mosar gaffel för jag vill ha lite bitar, inte en slät sås :)
17 sidor om en grön mexikansk röra.
Vi använder bara avocado 2-3 stora mogna eller 4-5 små mogna. Lägger dom i matberedaren, sedan på med en burk 2,5dl gräddfil och två färska vitlöksklyftor som vi pressar i. Sedan får matberedaren röra det till en slät sås.
Lindsey. Och det kallar du Guacamole? Eller missförstår jag?
Lindsey. Och det kallar du Guacamole? Eller missförstår jag?
Gucelemuc var ett bra ord. :)
Gucelemuc var ett bra ord. :)
Blir sugen på Guacamole av allt snack. Äkta såklart :)
Avokado, salsasås (tacosås), vitlök, lite pressad lime samt salt
Så länge ni inte kallar en avokadoröra med gräddfil eller créme fraiche i gör guacamole är jag nöjd. :)
Skämt åsido men jag förstår verkligen inte varför man har i det. Det förstör ju avokadosmaken.
Vi kan också göra någon röra med gräddfil och avkoado om avokadon är smaklös men då använder vi den till något helt annat. Som en dressing på hamburgare tex. Och kallar den inte för guacamole.