• passo

Guacamole

Vilket är ditt bästa recept på Guacamole?

• Svar på tråden Guacamole
  • bradfield
    MrsC74 skrev 2013-10-13 17:37:08 följande:
    Dessutom är det fortfarande kött och bullar hur i än gör din köttbullar.
    Men guacamole är inte guacamole med gräddfil i. Då blir det avokadoröra eller avkoadosås. Sen att du vill kalla det för guacamole är upp till dig.
    Guacamole betyder avokadosås så då blir det ju rätt tillslut ändå :)
  • MrsC74

Lillgris

Du behöver inte hålla med. Men det betyder inte att du har rätt ;)

• adiscobloodbath

Avokado, lime, en liten röd lök, röd chili, lite tomat, vitlök, salt och peppar. Kör allt i mixer bara, snabbt och så gott!

• Mamma Cecilia

Avocado, vitlök, salt, chili och ibland tomat är min variant. Gillar inte creme fraiche eller gräddfil i för då försvinner den goda avocadosmaken. Ska jag fuska och göra det lätt för mig så blir det Avocado och salsas (tacosåsen har fel smak men salsavarianten som är mer tomat blir ok).

• Catti41

Vi äter avokadojox ganska ofta, alltså typ 2-3 dagar per vecka. Minst. Suverän sås till det mesta. Ibland "äkta" guacamole, ibland med créme fraiche. Jag är synsk när det gäller avokadon. Jag kan se på dem om de kommer vara ätmogna i tid.

Annars är mitt favoritrecept på avokadomojs som följer. 2-3 avokados, saften från en lime, en halv gul lök, ett gäng körsbärstomater eller andra småtomater, en klyfta vitlök, ett par duttar tabasco och kanske nån matsked créme fraiche, men absolut inte mer. Salt. Ev nån annan krydda.

• k girl

Avocado, färsk koriander, hackad tomat, salt, en gnutta lime. Det behövs ju lite syra för att den inte ska oxidera lika lätt.

Eller också avocadoröra med vitlök och creme fraiche. 

• LillGris
    MrsC74 skrev 2013-10-13 17:52:00 följande:
    Lillgris

Du behöver inte hålla med. Men det betyder inte att du har rätt ;)

Haha attans
  • passo
    k girl skrev 2013-10-13 18:18:24 följande:
    Avocado, färsk koriander, hackad tomat, salt, en gnutta lime. Det behövs ju lite syra för att den inte ska oxidera lika lätt. Eller också avocadoröra med vitlök och creme fraiche. 

Oxidera, menar du då att den tappar sin gröna färg i detta fallet? Har man kvar kärnan och lägger den på röran så behåller den sin fina färg
  • passo
    passo skrev 2013-10-13 18:26:32 följande:
    Oxidera, menar du då att den tappar sin gröna färg i detta fallet? Har man kvar kärnan och lägger den på röran så behåller den sin fina färg

passo skrev 2013-10-13 18:26:32 följande:

Men det är gott med en skvätt citron eller lime!
Svar på tråden Guacamole