• passo

Guacamole

Vilket är ditt bästa recept på Guacamole?

• Svar på tråden Guacamole
  • SpanskaFlugan
    Jordgubbarmeglass skrev 2013-10-13 17:13:53 följande:
    Vitlök och peppar innehåller en traditionell guacamole jo..  Så den där vännen får nog se över sina recept  

Nej, varken chilli eller vitlök (eller svartpeppar ) i en traditionell guacamole. Visst gör folk den så också, det finns ju variationer. Men det är inte det sättet aztekerna gjorde den på. Vitlök kommer från Asien och Europa.
  • SpanskaFlugan
    passo skrev 2013-10-13 18:26:32 följande:
    Oxidera, menar du då att den tappar sin gröna färg i detta fallet? Har man kvar kärnan och lägger den på röran så behåller den sin fina färg

Min kompis som gör guacamole på sin restaurang tar det osäkra före det osäkra, lime, kärnan i OCH plast över. Då håller den sig garanterat grön haha!
  • passo
    SpanskaFlugan skrev 2013-10-13 18:40:20 följande:
    Min kompis som gör guacamole på sin restaurang tar det osäkra före det osäkra, lime, kärnan i OCH plast över. Då håller den sig garanterat grön haha!

Verkar vettigt! Brun G mole är inget jag vill ha!
  • bradfield
    SpanskaFlugan skrev 2013-10-13 18:41:55 följande:
    All detta prat om mexikansk mat ger mig taco craving... Pastor, alambre, flautas, gringas....Mmmmmm!
    ahh, jag med! Synd att jag gett upp köttet, blev riktigt sugen på pastor! Kanske få fixa lite chili rellenos nån dag :P
  • SpanskaFlugan
    bradfield skrev 2013-10-13 18:51:06 följande:
    ahh, jag med! Synd att jag gett upp köttet, blev riktigt sugen på pastor! Kanske få fixa lite chili rellenos nån dag :P

Haha, att inte äta kött är rätt svårt i mexikansk mat. Men kanske tur, med all den där osten är det rätt onyttigt....men såååå gott. Om du har möjlighet, prova La Neta på Barnhusgatan i Stockholm. Helt godkänd mexikansk mat.
  • bradfield
    SpanskaFlugan skrev 2013-10-13 19:06:31 följande:

Haha, att inte äta kött är rätt svårt i mexikansk mat. Men kanske tur, med all den där osten är det rätt onyttigt....men såååå gott. Om du har möjlighet, prova La Neta på Barnhusgatan i Stockholm. Helt godkänd mexikansk mat.
    Jag vet Rynkar på näsanTungan ute Bor tyvärr långt från Stockholm men om jag åker dit så ska jag absolut ha det i åtanke! Tack för tipset :)
  • SpanskaFlugan
    bradfield skrev 2013-10-13 19:09:16 följande:
    Jag vet  Bor tyvärr långt från Stockholm men om jag åker dit så ska jag absolut ha det i åtanke! Tack för tipset :)

Om du är i Uppsala brukar taqueria el sombrero stå som food truck på st Eriks torg. Också gott!
Svar på tråden Guacamole