• passo

Guacamole

Vilket är ditt bästa recept på Guacamole?

• Svar på tråden Guacamole
  • Lowika
    SpanskaFlugan skrev 2013-10-13 16:56:02 följande:
    Mnja, vitlök och peppar innehåller inte en äkta guacamole. Men alltid koriander. Min källa är förresten min mexikanska kompis som jobbar som kock. I en mexikansk restaurang. :) Han garvar läppen av sig när han ser alla taco pizzor/gratänger/pajer/chips vi har här. Favoriten var dock den finska "taco-kebaben" de gjorde reklam för i Helsingfors för nåt år sen. :)

Det kanske kan vara en mindre detalj. Men gräddfil innehåller den i varje fall inte!
  • LillGris

Men man måste ju få ändra ett klassiskt recept och ändå kalla det för samma sak. Annars har jag aldrig gjort köttbullar med gräddsås, för jag följer inte receptet till punkt och pricka, aldrig gjort lasagne för jag hittar på lite själv, aldrig gjort pannkakor, definitivt aldrig gjort spagetti bolognese.

• MrsC74

Jordgubbe med glass. Nej en traditionell Guacamole innehåller inte vitlök och egentligen inte chili heller. Sen finns det vissa dela av Mexico då man har i det men rätt så sällan vitlök. Det tar lätt över smaken. Likadant med Lime. Används endast ibland.

• Petrellie

Och jag har både gräddfil och majonäs i min. :) Förutom avocado, vitlök, salt, cayenne och lime. Koriander är det vidrigaste som finns.

• MrsC74

Lillgris: fast det är inte samma sak. Du har ju gjort en helt annat maträtt om du har i gräddfil. Bara i Sverige som man gör så. Ev nordiska andra länder.

• passo
    Lowika skrev 2013-10-13 17:18:22 följande:
    Det kanske kan vara en mindre detalj. Men gräddfil innehåller den i varje fall inte!

• bradfield
    SpanskaFlugan skrev 2013-10-13 16:56:02 följande: