Guacamole
Vilket är ditt bästa recept på Guacamole?
Vilket är ditt bästa recept på Guacamole?
Men man måste ju få ändra ett klassiskt recept och ändå kalla det för samma sak. Annars har jag aldrig gjort köttbullar med gräddsås, för jag följer inte receptet till punkt och pricka, aldrig gjort lasagne för jag hittar på lite själv, aldrig gjort pannkakor, definitivt aldrig gjort spagetti bolognese.
Jordgubbe med glass. Nej en traditionell Guacamole innehåller inte vitlök och egentligen inte chili heller. Sen finns det vissa dela av Mexico då man har i det men rätt så sällan vitlök. Det tar lätt över smaken. Likadant med Lime. Används endast ibland.
Och jag har både gräddfil och majonäs i min. :) Förutom avocado, vitlök, salt, cayenne och lime. Koriander är det vidrigaste som finns.
Lillgris: fast det är inte samma sak. Du har ju gjort en helt annat maträtt om du har i gräddfil. Bara i Sverige som man gör så. Ev nordiska andra länder.
Dessutom är det fortfarande kött och bullar hur i än gör din köttbullar.
Men guacamole är inte guacamole med gräddfil i. Då blir det avokadoröra eller avkoadosås. Sen att du vill kalla det för guacamole är upp till dig.
svenska tacos är texmex från USA. Det kan man även äta i Mexico men är inte mexikansk mat.