• passo

Guacamole

Vilket är ditt bästa recept på Guacamole?

• Svar på tråden Guacamole
  • La Lola

Köpt kryddmix var tydligen ajabaja..men köpt tacosås är ok.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • LillGris
    La Lola skrev 2013-10-13 15:22:18 följande:

Jag tror mest det var ett missförstånd :)
  • La Lola
    LillGris skrev 2013-10-13 15:23:38 följande:

Jag tror mest det var ett missförstånd :)
    Jo men det är flera som tycker att kryddmixen bör undvikas men ingen höjde på ögonbrynen när Ts sa att hon oftast köper tacosås.
  • LillGris
    La Lola skrev 2013-10-13 15:26:27 följande:
    Jo men det är flera som tycker att kryddmixen bör undvikas men ingen höjde på ögonbrynen när Ts sa att hon oftast köper tacosås.

Haha sant. Jag tycker lite.. Live and let live, om nån vill äta sån färdig guacamole på konserv, kör på, inte stör det mig :)
  • Fiffigt

Crème fraîche, avokado såklart, salt, peppar, pressad citronsaft, citronpeppar, paprikapulver, chilipulver, pressad vitlök ;)

Brukar göra på 2 dl cf och två avokado krydda efter smak.

• Wilowa
    MrsC74 skrev 2013-10-13 15:02:31 följande:
    Spatacus. Kalla den vad du vill men guacamole är det inte. Kallar du även hollandaisesås för bearnaisesås?

Har du förresten provat att göra en riktigt guacamole ?
    Kan göra som på mitt jobb, där fick vi "Husets mexikanska tacogratäng" en dag. De sa ju egentligen att de gjort en egen variant (läs svensk) på en mexikansk rätt som är mexikansk. Tungan ute
  • Virriga Vera
    P30 skrev 2013-10-13 11:51:09 följande:
    Jo, dels tycker jag sällan att den är ätmogen, dessutom är den generellt dubbelt så dyr.
    Om jag inte hittar mogen Avocado, så köper jag tärnad i salladsbaren på Maxi. Brukar även köpa minimozzarella där då den brukar vara billigare än på burk.
  • passo
    La Lola skrev 2013-10-13 15:26:27 följande:

La Lola skrev 2013-10-13 15:22:18 följande:

Generellt TROR jag att fler köper tacosås än "färdig" guacamole. Kanske är därför vad vet jag.
  • La Lola
    passo skrev 2013-10-13 16:12:55 följande:

Generellt TROR jag att fler köper tacosås än "färdig" guacamole. Kanske är därför vad vet jag.
    Jaså? Jag vet ingen som gör egen guacamole men jag har iofs ingen jättestor bekantskapskrets.
  • Wilowa
    Virriga Vera skrev 2013-10-13 16:02:10 följande:
    Om jag inte hittar mogen Avocado, så köper jag tärnad i salladsbaren på Maxi. Brukar även köpa minimozzarella där då den brukar vara billigare än på burk.
    Hu! Den avokadon kan verkligen smaka vidrigt! Jag älskar avokado, men den från salladsbaren spottade jag ut så fort som jag fick den i munnen.
Svar på tråden Guacamole