Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Exakt Lelle! Min gyn ifrågasatt när jag ville ha remiss till progresteron. Mitt värde dalade redan förra veckan så att troligtvis var det missfall redan då men började blöda nu i veckan. Att hitta rätt läkare är nästan att söka nål i höstack. Jag har haft så otur med alla läkare att det är skrämmande. Frk. Röd: jag började 10mg kortison 2 veckor innan ET och ökade till 20 mg några dagar innanET och har nu fortsätt efter plusset, upp till 12 veckor ville de. Nu ska jag trappa ner till halva på en vecka och sista halvan 5 dgr.
Tack NinaCamilla och Lelle för cortison info.
Jag har aldrig under mina tidigare behandlingar, både IVF och ÄD testat mitt progresteron värde. När behöver man börja göra det? Är det direkt efter transfer el först när man vet om man blivit gravid?
Frk röd: jag fick ta Hcg och progesteron samtidigt när jag plussade i 2 dagars mellanrum. I Sverige verkar det inte vara vanligt men i Grekland krävs det. Då kan man öka vaginatorer om det är gör lågt. Jag hade ökat den nu om de hade sett nån hinnesäck.
Tack. Vad heter testet om man ska beställa test för analys hos Werlab? Vad bör/ska progresteronvärdet vara som lägst?
Okej, tack. Jag får läsa på lite mer om det här innan nästa behandling.
Nina: det känns verkligen tråkigt att höra att det blev missfall, du fick genomlida så mycket oro , förstår att det känns ledsamt sorgligt efter förhoppningen på plusset oxå. att du är så hoppfull är ett fantastiskt driv som kommer leda dig till live birth! Är det verkligen kört, tycker serum du ska avbryta? Sedan, Bara din blödning kommer igång efter några dagar..., och när slemhinnan är tunn och fin, kan du väl göra omstart? Kram
Frk röd: om provet Finns på werlabs ligger det nog under mia lundins hormonprover.