Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Redan: Serum sa att jag ska avbryta eftersom ingen hinnesäck syns på UL. Jag blöder oxå jätte mycket som mens men det kan bekräftas av Hcg-provet som sjukhuset tog igår. Idag får jag veta vad var värdet igår och jag har inga symptom längre. Sjukhuset vill följa upp nu att allting kommer ut. Jag tror att progesteron var orsaken den här gången. Jag tänkte inte alls att det mäts olika sätt! Man lär sig en dyr läxa! Tänk om vi vore så rika att ta 1-2 mån tjänstledigt från jobbet och låta Serum sköta allt! Det är alltid så kämpig med tester hit och dit och hitta rätt läkare även om werlabs är bra. Min egen gyn ifrågasatt remiss till progresteron. Jag vet inte om Serum vill vänta en eller 2 cyklar men eftersom jag har endo borde jag vara blödningsfri tror jag. Samtidigt kommer jag jobba jätte hård nu 2 mån framåt i tiden och då kanske vill vi vänta. Jag frågar från Penny vad hon tycker. Jag är dock mer positiv nu att vi lyckas mitt i sorgen. Plus är ju en plus.
Såg att ni diskuterat Progesteron.
Det går visst att mäta i blodet trots vagitorier, men värdena man eftersträvar är såklart olika om man tagit oralt, vaginalt, iv eller im. Man kan aldrig få ett så högt värde vaginalt som iv t.ex. Så det gäller att jämföra samma saker liksom. Men det vet ju ni "rävar " redan såklart!
Progesteron går att få i injektionsform på licens i Sverige.
Förstår att det finns intresse i att se så att den nygravida har tillräckligt med progesteron, men det är inget som svenska läkare är intresserade av eller följer upp. Standardbehandling för alla helt enkelt.
Lelle! Vet du om det finns någon teori varför vissa har svårt med att få bra progesteronvärden?
Jenkis: Det känns att jag är superwoman ibland Så som spåkvinnan sa att jag blir testat men barn blir det. Serum var positiv att jag plussade och det räknas och efter regnet måste solen komma upp! Hur kan man få licensmedicin i Sverige? Utrogestan har jag från Grekland och gillar den grymt men kan inte köpa dem. Injektioner är nog bättre oxå att den kroppen tar direkt. Kan min gyn fylla på någon blankett att få licens medicin beställd? Det blir så dyrt att åka ner till Aten och köpa. Lite sol och semester skulle inte skada just nu.
NinaCamilla, styrkekramar till dig. Jenkis, jag "hoppar" gärna in i tråden, vi har just startat med äggdonation i Riga. Så jag hoppas att det är ok med våren också. Lycka till ! Är det någon annan som är igång med äggdonation i Riga nu i mars/april?
Juliette: du har helt rätt om spåranter! Egen vård och kunskap är the key! Agua scan har jag inte gjort, bara hysto och laproskopi. Det gjorde dock UL innan min op att de vet hur det ser ut. Annars är de väldigt professionella vid op och sjukhuset som jag var på är som dag jämfört med stora sjukhus i Sthlm med egna plasma-tv och städning som görs med rengöringsmedel och inte med papper som i förra veckan i sjukhuset här huh! Och de var rädd för mig som hade opererad utomlands! Haha