Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Jag har blivit testat och testat och testat och det slutar aldrig. Hcg stiger och de ser inget. Jag tar nya Hcg imorgon men troligtvis blir det operation på måndagmorgon (titthåls) och då ryker höger äggledaren. Ingen sa att sånt här kunde hända - jag har ju stopp på äggledarna! De sa att om det är ett levande barn där inne, blir det inte skadat av operation men varför ser de inget då!?!
Frk röd: Det är då utomkvedshavande och sitter i äggledaren och måste bort eftersom UL visar inget. Jag ska ta Hcg imorgon och om det stiger, ska de öppna mig på måndag pga. Graviditet i äggledaren. Jag visste inte att embryo kan vandra fel vid ÄD!
Ninac: beklagar verkligen :( det är ju ingen skillnad på ÄD och ivf när det gäller x. Om de dessvärre måste öppna så skulle jag råda dig att be dem ta bort båda äggledare eftersom du ändå inte behöver dem, det tar bort risken för utomkved och annat som kan vara orsak (endo, infektion, vätska osv). Kram
NinaCamilla: Okej, då förstår jag. Visste inte heller att det kunde bli utomkveds vid ÄD och IVF. Man lär sig nåt nytt varje dag. Så oerhört tråkigt för dig. Jag hoppas verkligen du repar dig snabbt så du snart kan åka ner till Aten och få insatt nya toppenembryon.
Zinfandel: jag har endo och vänster är redan borta och du har helt rätt att om de tar bort höger ledaren oxå, kan vi lyckas nästa gång. Tråkigt bara att bli opererad igen efter 5 mån. Jag gjorde omfattande laproskopi i Aten i okt-13. då får jag kurera mig igen i 3-4 mån.
Nina: du går verkligen igenom en pärs! Utomkveds är möjligt.... Visst är det konstigt att insatta ägg vandrar "uppåt"? Min gyn trodde inte på det, vid ÄD, när jag sa det. Så det verkar inte vara helt 100% kunskap inom kåren. Hoppas ändå att du har något embryo på rätt sida kvar!!!
Varför tog de bara bort den ena då NC?